Acrid Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Verdt å kjøpe Twin Peaks-serien til 249,-? Har hørt det skal være nokså bra. Av David Lynch' filmer har jeg bare sett Wild at Heart og Mulholland Drive. Likte begge. 5144848[/snapback] Så definitivt! Å milde himmel, som jeg elsker den serien. Endret 12. november 2005 av Glint Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Verdt å kjøpe Twin Peaks-serien til 249,-? Har hørt det skal være nokså bra. Av David Lynch' filmer har jeg bare sett Wild at Heart og Mulholland Drive. Likte begge. 5144848[/snapback] Ja, de er verdt det, men: Det er bare første sesong som er tilgjengelig på dvd forelpig (unntatt en utgivelse i Spania tatt fra en VHS-master med tilsvarende dårlig bilde). Hvis du kan handle fra utlandet koster den en del under 200. Vær klar over at R1/USA-utgivelsen mangler pilot-episoden (blir gjenutgitt i USA med piloten neste år), mens R2Europa-utgaven har piloten inkludert. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Det går ikke an å anbefale Twin Peaks nok. Det er utvilsomt den beste serien jeg noensinne har sett. Det eneste argumentet jeg kan komme på for å ikke kjøpe Twin Peaks på dette tidspunktet, er at det fremdeles er en stund til sesong 2 slippes på DVD. Sluttsekvensen av sesong 1 er nemlig så irriterende spennende! Jeg har brukt opp hele lageret mitt med tolmodighetskrem på utgivelsen av neste sesong alene. Det er en påkjenning som ikke bør undervurderes. Hadde Freud levd enda, ville psykoanalyseteorien hans blitt utvidet: Undertrykkelse av seksualitet og lang ventetid på TPs2, fører til nevroser. Endret 12. november 2005 av Zaeira Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Noen av oss har heldigvis hele serien på laserdisc, så vi klarer oss. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Takk folkens. Da blir det Twin Peaks på meg. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Noen av oss har heldigvis hele serien på laserdisc, så vi klarer oss. 5145008[/snapback] Møkkamann! *hytter med neven* Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Takk folkens. Da blir det Twin Peaks på meg. 5145033[/snapback] Som sagt, kan du handle på kreditt/debetkort i utlandet får du den for rundt NOK160 med frakt hos AmazonUK (billigst) eller Play (et par kroner mer). Møkkamann! *hytter med neven* Takker! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Argh, jeg verker etter å se mer Twin Peaks. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Kjapt spørsmål: Burde jeg kjøpe Nightmare on Elm Street Collection for 225 kroner? Jeg vet det er billig, men tenker mer på filmene. Har hørt både positivt og negativt om filmene. Jeg gidder nemlig ikke kjøpe 7 crappy filmer, selv om det er til en god pris. Håper noen har noen fornuftige innvendinger som kan gjøre avgjørelsen litt lettere Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg vurderte det, men fant ut at jeg ikke ville kjøpe filmer KUN fordi de var billige. Å kjøpe alle 7 virker litt bortkastet, da gjør du det vel kun for å ha samlingen. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Kjapt spørsmål: Burde jeg kjøpe Nightmare on Elm Street Collection for 225 kroner? Jeg vet det er billig, men tenker mer på filmene. Har hørt både positivt og negativt om filmene. Jeg gidder nemlig ikke kjøpe 7 crappy filmer, selv om det er til en god pris. Håper noen har noen fornuftige innvendinger som kan gjøre avgjørelsen litt lettere 5145691[/snapback] Originalen er faktisk veldig artig hvis du _bare_ ser den. Jeg ble uventet positivt overrasket av den. God bruk av sprø drømmer(tydeligvis inspirert av Un Chien Andalou, Man Ray's filmer, etc) og veldig originale dødsscener får den til å være en kjekk popkorn-flick av Hollywoods gode dager. Allerede fra film#2 ødelegges dessverre serien igjennom å stereotypisere den, overdrive den og i det hele tatt ødelegge originalen... og film#3 er enda verre. Jeg syntes den var vond å se på. Klarte ikke å se resten av resten av boksen pga den. Setter tilogmed Childs Play serien over den røkla. S, Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Twin Peaks? Har det gått på norsk TV? Jeg føler at jeg har hørt navnet, men kan ikke si at jeg har sett det... Lenke til kommentar
Njål Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Twin Peaks? Har det gått på norsk TV? Jeg føler at jeg har hørt navnet, men kan ikke si at jeg har sett det... 5146609[/snapback] Gikk på NRK 1990-91, tror kanskje reprise året etter, og mener serien har vært vist på TV3 en gang seinere. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hm, gikk ikke serien på Viasat Plus for noen år siden? Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Originalen er faktisk veldig artig hvis du _bare_ ser den. Jeg ble uventet positivt overrasket av den. God bruk av sprø drømmer(tydeligvis inspirert av Un Chien Andalou, Man Ray's filmer, etc) og veldig originale dødsscener får den til å være en kjekk popkorn-flick av Hollywoods gode dager. Allerede fra film#2 ødelegges dessverre serien igjennom å stereotypisere den, overdrive den og i det hele tatt ødelegge originalen... og film#3 er enda verre. Jeg syntes den var vond å se på. Klarte ikke å se resten av resten av boksen pga den. Setter tilogmed Childs Play serien over den røkla. S, 5146119[/snapback] Jeg har hørt dette tidligere, at den første filmen kan være verdt å se. Men av de resterende 6 filmene, er det INGENTING som er verdt å se? Er alt bare møl? Lenke til kommentar
Winters Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Pappa så mye på Twin Peaks før itiden, det hadde vært en fin julegave Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Kjapt spørsmål:Burde jeg kjøpe Nightmare on Elm Street Collection for 225 kroner? Jeg vet det er billig, men tenker mer på filmene. Har hørt både positivt og negativt om filmene. Jeg gidder nemlig ikke kjøpe 7 crappy filmer, selv om det er til en god pris. Håper noen har noen fornuftige innvendinger som kan gjøre avgjørelsen litt lettere Første filmen er skikkelig god, og den tredje filmen er ganske god den også. Men selv om de andre filmene er middelmådige, så er Freddy Kruger en av de kuleste karakterene som fins på film, og gjør filmene vært å eie spør du meg. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Kjapt spørsmål:Burde jeg kjøpe Nightmare on Elm Street Collection for 225 kroner? Jeg vet det er billig, men tenker mer på filmene. Har hørt både positivt og negativt om filmene. Jeg gidder nemlig ikke kjøpe 7 crappy filmer, selv om det er til en god pris. Håper noen har noen fornuftige innvendinger som kan gjøre avgjørelsen litt lettere Første filmen er skikkelig god, og den tredje filmen er ganske god den også. Men selv om de andre filmene er middelmådige, så er Freddy Kruger en av de kuleste karakterene som fins på film, og gjør filmene vært å eie spør du meg. 5146872[/snapback] Enig, dessuten så synes jeg ikke de siste filmene er direkte dårlige. Helt grei underholdning. Blir på samme måte som Halloween, Hellraiser og ikke minst Species. Friday the Thirteenth derimot, kvalitet over hele linja. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Enig, dessuten så synes jeg ikke de siste filmene er direkte dårlige. Helt grei underholdning. Blir på samme måte som Halloween, Hellraiser og ikke minst Species. Friday the Thirteenth derimot, kvalitet over hele linja. 5146922[/snapback] Hmm... Kanksje jeg skulle tatt en tur og kjøpt den allikevel da Bare et spørsmål: Er det slik at man virkelig må psyche seg opp til å se disse filmene, eller bare å slenge i en film når man kjeder seg? Hehe, hvis dere skjønner Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 Hmm... Kanksje jeg skulle tatt en tur og kjøpt den allikevel da Bare et spørsmål: Er det slik at man virkelig må psyche seg opp til å se disse filmene, eller bare å slenge i en film når man kjeder seg? Hehe, hvis dere skjønner 5146942[/snapback] Hehe, langt i fra. De er ikke dårlige filmer i ordets rette forstand. God underholdning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg