Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Play har pent tilbud nå, 2 for £10.

Hva med en Ed Wood/Trainspotting-kombo? Eller Edward Scissorhands og 28 Days Later?

5093564[/snapback]

Bestilte meg nettopp Ed Wood og Trainspotting. Takk for tipset :-)

Tenkte jeg skulle bestille den sagnomsuste Blade Runner også, men den gang ei;

We could not find an exact match for 'blade runner'. Below are the closest matches we could find.

:\

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle bestille den sagnomsuste Blade Runner også, men den gang ei

5097031[/snapback]

Nå fører vel Play, til min kjennskap, kun R2-utgivelser av filmer. Og ettersom, igjen, til min kjennskap, R2-utgivelsen av Blade Runner er OOP, så du må nok lete på nettsteder hvor de fører andre soner òg.

Edit: Eventuelt kjøpe den brukt.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Bestilte meg nettopp Ed Wood og Trainspotting. Takk for tipset :-)

5097031[/snapback]

Apropos: Kjøpte Ed Wood collection på DvdIn i dag! Ser på nå... For en fabelaktig samling! :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg fant min på Platekompaniet.

5097191[/snapback]

Sone 1.

EDIT: Hehe, så en litt artig film nå (har hatt den lenge, og har sett den mange ganger før, men så den nå nettopp, og har ikke kommet på å nevnt den før nå).

Den heter See No Evil, Hear No Evil. Det er en av disse odd-couple filmene, hvor to helt forskjellige personer tvinges til å jobbe sammen.

I denne filmen er det altså en fyr som er blind (Richard Pryor) og en fyr som er døv (Gene Wilder) som blir beskyldt for mordet på en annen person. Disse flykter fra politiet og må finne ut hvem det er som er den egentlige morderen.

Dette er en hysterisk morsom komedie fra 80-tallet. Anbefaler alle å se denne.

Noen her som har sett den, kanskje? :dontgetit:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Heihei!

Et spørsmål til almenheten (bruker denne tråden, det er så mange tråder om enkeltfilmer fra før av): hva synes dere om Kaiju Big Battel? Wrestling bare for Kaijufans! Jeg elsker det, Selv om jeg egentlig ikke er glad i wrestling (nå må det jo nevnes at jeg er en stor fan av Daikaiju da ;))!

se her hvis dere lurer: http://www.kaiju.com/video.htm

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Donald Sutherland - Der har du en kis som vet å velge roller med omhu. :p

The Puppet Masters (1994), Buffy the Vampire Slayer (1992) og Invasion of the Body Snatchers (1978) er gode eksempler på nettopp dette.

Så at han spiller i en TV-film-versjon av Stephen King-boka "Salems Lot". Dette var en av favorittbøkene mine på ungdomsskolen. (Nostalgi kor?) Må sjekkes ut. :)

Salems Lot

2486222[/snapback]

Merket D Sutherland første gang i Kellys helter, der han spilte sprø langhåret freak i andre verdenskrig :!:

En film som kunne vært artig å se igjen er S.P.Y.S. . så den på Kino for ca 30 år siden, og syntes det var en av de morsomste filmene jeg har sett..men det er jo lenge siden

Nålen er en film mange liker med Sutherland - syns Revolution også er temmelig bra, men der er det delte meninger.

Lenke til kommentar

Så nettopp Hulken for første gang. Første halvdelen og drøyt det var altfor langtekkelig og kjedelig, men den tok seg noe inn på slutten.

Ganske rart med oppdelte bilder, trodde den effekten ble avlegs på 60 - 70 tallet en gang :D

En annen film jeg nylig så som skuffet veldig, var Kingdom of Heaven. Gørrkjedelig handling og forferdelig belysning :ermm:

Lenke til kommentar
Er det noen som har sett "The dead zone" med Christopher Walken?

På filmplaneten ble den omtalt som hans beste film, så jeg ble veldig interessert  :)

5121549[/snapback]

The Dead Zone så jeg en gang på 80-tallet, husker at den var bra. Hvis du liker C. Walken vil jeg anbefale hans innsats i Catch Me If You Can, men den har du sikkert sett.

Lenke til kommentar
Er det noen som har sett "The dead zone" med Christopher Walken?

På filmplaneten ble den omtalt som hans beste film, så jeg ble veldig interessert  :)

5121549[/snapback]

The Dead Zone så jeg en gang på 80-tallet, husker at den var bra. Hvis du liker C. Walken vil jeg anbefale hans innsats i Catch Me If You Can, men den har du sikkert sett.

5121663[/snapback]

ja, men rollen der er forsåvidt ikke så stor. (God derimot)

Lenke til kommentar

Jepp, The Dead Zone var en meget god film, men jeg ville nok ikke ha valgt den hvis jeg av en eller annen grunn skulle ha endt opp i en situasjon som krevde en kåring av Walkens beste film. Walken er jo ganske lik De Niro i den sammenheng; han har spilt i så mange gode filmer at det er tilnærmet umulig å kåre den 'beste' uten å angre på det i ettertid.

(Du burde forresten lese boka før du ser filmen, de utfyller hverandre på en ganske så unik måte).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...