Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uwe Boll får nok en spill lisens til en film. Denne gangen er det Postal 2 som kommer under Bolls kyndige hender. Må snart få sett noen av filmene hans, selv om jeg ikke har særlig lyst å bruke 100 kr på House of the Dead.

Denne mannen er virkelig på hugget. Men kan han lage filmer som ikke er basert på spill eller er det hans oppgave her i livet?

Lenke til kommentar
Uwe Boll får nok en spill lisens til en film. Denne gangen er det Postal 2 som kommer under Bolls kyndige hender. Må snart få sett noen av filmene hans, selv om jeg ikke har særlig lyst å bruke 100 kr på House of the Dead.

Denne mannen er virkelig på hugget. Men kan han lage filmer som ikke er basert på spill eller er det hans oppgave her i livet?

5063132[/snapback]

Ånei, var det han som lagde den filmen! Herregud, det er verre enn jeg trodde. Det må være helt klart en av de dårligste filmene ever...muligens ikke om du ser på det som en komedie, da er den svært bra

Lenke til kommentar
Hmm, skal jeg se Sinbad of the Seven Seas eller Sextette?

Halvnaken Lou Ferrigno eller eldgammel Mae West som slår av penisvitser annethvert sekund?

:hmm:

5063463[/snapback]

Sinbad of the Seven Seas: Verdens morsomste film

Sextette: Verdens ekleste film

You choose. :)

Lenke til kommentar

Ah, Rubber Johnny er fantastisk! Bok-coveret er jo også ordentlig lekkert. 42 sider med herlige bilder og skisser. Årets kortfilm? Det vil jeg si (uten å ha sett alle, selvsagt). Å se en eventuell spillefilm fra Chris Cunningham ville vært spennende.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar
Speaking of which; hvor finner jeg The Work of Director xxx billigst? Jeg har Jonze og Gondry, men skulle gjerne hatt Cunningham også. Jeg hørte også at det er kommet 4 nye, hvem og hvor?

5076388[/snapback]

Jeg ville gått for DVD Pacific, her er de som er tilgjengelige.

Noen av titlene i serien finnes billigere andre steder, men i hvert fall de jeg kjenner til har middelmådig (DVD Import) eller elendig (DVD Soon) kundeservice.

Vær klar over at ting går litt treigt hos Pacific for øyeblikket; Kontoret deres (og hjemmene til flere av dem som jobber der) fikk seg en smell av Hurricane Wilma.

Lenke til kommentar

Har ikke helt peiling på hva denne tråden handler om, men siden topic er såpass åpen som "filmprat" får jeg en god følelse av at dette er en fin tråd hvor man kan si hva som helst uten at det blir off-topic, så lenge det handler om film.

Jeg vil komme med en liten "reklame" for en film. Denne filmen håper jeg allerede har blitt nevnt i denne tråden, for den er så sykt bra at hodet mitt får lyst til å rive seg vekk fra kroppen hver gang jeg ser den (ca. 1 gang annenhver uke).

Grunnen til at jeg "reklamerer" for denne filmen er simeplthen fordi den er genial, men på samme tid muligens en av verdens 100 mest undervurderte og bortgjemte filmer.

Filmen heter Donnie Darko. Broren min kjøpte den på impuls da han syntes coveret var litt kult, da filmen var billig, det var ingen andre spesielt tiltrekkende filmer i billighylla der, og da han hadde hørt noe skryt om den fra før.

Jeg så den ikke før lenge etter det, da jeg plukka den opp fra den MASSIVE hyllen hans. Coveret syntes jeg så ganske kjipt ut. Det så ut som en sinnsykt dårlig horror-film med et utrolig lavt budsjett og masse dårlig lekeblod kjøpt på brio.

Så feil jeg tok - Sååååå feil.

Filmen er ikke en horror-film i det hele tatt (selv om den kan bli litt småcreepy av og til - ikke på en hollywood-horror-film måte).

Den minner mye om David Lynch sine filmer, utrolig uforståelig (vel, i allefall ikke mer forståelig enn hva du selv gjør dem til), personlig, og veldig mystisk.

Slik som i feks. Mulholland Drive (som ble nevnt i første post) er dette en film du ikke aner hva handler om før ca. 15 minutter ETTER at du har sett hele filmen (to ganger).

Du blir overrasket gang på gang fordi du ikke aner hva alt handler om, og du ikke aner hvordan det kommer til å gå.

ALT er uforutsigbart - ALT!

Jeg vet ikke hva som fikk meg til å elske denne filmen. Jeg har ikke peiling. Jeg følte meg liksom litt hjemme, selv om historien fulgte denne bisarre familien og denne sinnsforvirrede fyren. Jeg klarte å identifisere meg med flere av karakterene.

Hva filmen handler om er jeg enda ikke helt sikker på. Jeg ELSKER simpelthen å se den. Det er som hver gang jeg åpner munnen min for å snakke med kjæresten min. Alt er bare... på plass. Alt flyter sammen. Linjer kan ikke lenger brytes fordi de ikke lenger er der. Alt klaffer. Ingen ting er umulig. Det skjer ingen ting mer enn hva jeg vil skal skje.

Jeg har nok aldri storkoset meg mer enn da jeg så denen filmen første gang (startet den på nytt igjen med en gang jeg var ferdig første gang).

Denne filmen er alt hva du ønsker at den skal være. Ønsker du at den skal være kald, ond og trist, ja så blir den det. Ønsker du at den skal være hyggelig, varm og nærgående, så blir den sannelig det også.

Jeg har prøvd å se filmen når jeg har vært ved flere forskjellige kondisjoner (glad, trist, forelsket, sint... full) og alle gangene har den vært helt forskjellig. Jeg tolker den så utrolig forskjellig hele tiden. Hver gang jeg ser den får jeg til å dra til det lille grublehjørnet baki hodet mitt for å finne ut nye ting om filmen. Helt siden jeg første gang så den har jeg vært på forum, fan-sider, offisielle sider, lest anmeldelser, tolkninger osv osv osv. Det finnes så og si en trilliard forskjellige meninger, holdninger og tolkninger av denne filmen. Det er sjelden jeg leser to like tolkninger.

Jeg er klar over at dette blir litt langt, så jeg får slutte her. Om det finnes noen andre filmelskere som leser denne tråden, og som liker annet enn hva hollywood spytter ut annenhvert sekund, og som er så ukomersielt at det er ubegripelig, men som enda ikke har sett denne filmen.... Se den! Skaff den nå! hvert sekund av ditt liv du ikke tenker på å skaffe denne filmen er en synd! Du MÅ bare!

Til trådstarter: Om du virkelig liker David Lynch så mye, så bør du så absolutt se denne filmen. Se den! Forhåpentlig vis har du allerede sett den (flere ganger), men om ikke: Se den. Vær så snill. Jeg blir trist inni meg hver gnag jeg hører om et menneske som ikke har sett denne filmen (desverre er det alt for mange av dem - Noe jeg har startet et korstog for å stoppe!).

EDIT: Må bare si at som filmesker (og filmsamler) er det for meg en ære og en drøm å få være med å oppdage filmer som Donnie Darko. Ikke oppskrytt, ikke en film alle snakker om og ikke hollywood-isert. Original, vakker og urørt. Hver gang jeg oppdager slike filmer (det skjer desverre alt for sjelden nå til dags) føler jeg virkelig at nå kan jeg endelig dø lykkelig, akkurat nå. Nå er jeg i den åttende himmel...

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
En masse skrift......

Grunnen til at jeg "reklamerer" for denne filmen er simeplthen fordi den er genial, men på samme tid muligens en av verdens 100 mest undervurderte og bortgjemte filmer.

Filmen heter Donnie Darko.

En masse mer skrift......

5078349[/snapback]

Godt skrevet, og enig i at filmen er god, men den er ikke helt ukjent, hverken her på forumet, eller andre forum. Har til og med blitt diskutert i denne tråden.

Lenke til kommentar

Joda, skjønner det. Det jeg mener er forøvrig ikke forum og slikt. Forum er det spesielt interesserte går til. Der går folk for å ytre sine meninger og høre andres meninger om et visst tema.

Jeg sitter på Gamer sitt forum fordi jeg er spesielt interessert og fascinert av spill. I det siste har jeg begynt å plaget flere og flere av dere på film- og musikk-forumene.

Det jeg mener er at filmen er utrolig ukjent blant de andre folkene. De som ser filmer og liker dem, men som ikke bryr seg mannskiten om å finne ut mer om dem.

Jeg er såpass interessert i film at jeg kjenner igjen de aller fleste skuespillere jeg har sett før.

Mange folk er sånn. De kan muligens se Hidalgo og si "Oj! Det er jo Aragorn!", men det viser bare hvor uinteressert de egentlig er.

Donnie Darko er en film som mesteparten av den komersielle verden ikke bryr seg om, og sikkert aldri kommer til å se.

Den er kejnt blant filmelskende folk, ja, og den er forgudet av det som snart begynner å bli en liten hærskare, men den er fortsatt ukjent for alle andre.

Lenke til kommentar
[iC,30/10-2005 : 03:24]Donnie Darko er en film som mesteparten av den komersielle verden ikke bryr seg om, og sikkert aldri kommer til å se.

5078522[/snapback]

Donnie Darko er mye, mye mer populær enn du tror. En av de mest oppskrytte filmene i nyere tid IMHO.

5078619[/snapback]

Sier du det ja. :hmm:

Kan du finne noe for å backe opp hva du nettopp sa? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg må si meg meget enig med Glint. Den er kanskje ikke så kjent blant Gamer-miljøet (som IMHO er menneskestigens lavest rang), men generasjonen 1985-1989 +/- vil jeg påstå det er en de mest likte filmene for tiden. Det er filmen det er kult å like, fordi den kaster rundt noen filosofiske spørsmål her og der, og Donnie er den ultimate misforståtte tenåringen som alle kjenner seg igjen i. Jeg er faktisk stikk uenig med deg, og enig med Glint; den er overvurdert.

Backup skal jeg klare, vi får hjelp av IMDb (dette er gjennomsnittskarakteren for en aldersgruppe):

Under 18: 9.1

18-29: 8.5

30-44: 7.9

45-: 7.2

Hvis ungdommen bestemte, hadde den vært nummer 1 på listen. Den filmen har vært og vil mest sannsynlig fortsette å være en film det er "inn" å like. Det skal også sies at det er 60 000 som har stemt på den. Det finnes to versjoner av Donnie Darko på "mest kjøpte"-listen til Amazon.com, og den selges i to versjoner på Platekompaniet i byen (Bergen). Den er rett og slett ikke i nærheten av så bortgjemt, undervurdert og glemt som du framstiller den.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...