Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så Fifth Element i går, den filmen er nesten litt for kul.

Milla Jovovich(sp?) må være tidenes mest undervurderte action skuespillerinne. Ypperlig innsats i Joan of Arc, hun gjorde tilogmed Resident Evil-filmene til glitrende bakfyll-underholdning. Gi dama flere roller NÅ!

Lenke til kommentar

I antallet filmer hun er med i, samt den forsvinnende små omtale disse filmene får. Snart kommer Jessica Biel i "Stealt", Jessica Alba i "Into the blue", og selv om den ikke er kommet enda, vil jeg tro at Milla kunne gjort en vel så bra jobb i rollen som Ann Darrow i nyinnspillingen av "King Kong" som den jobben Naomi Watts kommer til å gjøre.

Alt i alt, det er rikelig med actionroller for kvinner selv om de ikke er like dominerende som mannsrollene. Milla uansett en dame som for ufortjent lite oppmerksomhet for rollene hun gjør.

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som syns det var overdreven bruk av rasisme i "Crash"? Kan godt være det var litt av poenget, men syns det var overkill for det.

Hva var så ille? Det der det filmen handler om. Den samler alle stereotypiske holdninger vi mennesker (med forskjellige hudfarge, bakgrunn og kultur) har om hverandre. En film trenger ikke alltid å være filmskaperens personlige mening, i dette tilfellet at svarte er kriminelle, irakere prøver å drepe for ingenting, og at hvite politimenn alltid er rasister. Filmen prøver nok heller å fremstille de vanlige holdningene mange har til hverandre. At virkeligheten er sånn den er, kan jo ikke regisøren i dette tilfellet noe for. Han formidler mer eller mindre realitetene slik mange oppfatter den.

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det flere der ute som ikke har den største sansen for Naomi Watts!?

Har liksom aldri hatt sansen for henne jeg.. Synes selv at hun ikke er så flink, blir for mye "skuespill" for min del, synes det skinner litt igjennom.. nokså likt det jeg føler om flere norske skuespillere; De lever seg ikke inn i rollen, de bare spiller den ut ifra "boka"..

hmm..

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er det flere der ute som ikke har den største sansen for Naomi Watts!?

Har liksom aldri hatt sansen for henne jeg.. Synes selv at hun ikke er så flink, blir for mye "skuespill" for min del, synes det skinner litt igjennom.. nokså likt det jeg føler om flere norske skuespillere; De lever seg ikke inn i rollen, de bare spiller den ut ifra "boka"..

hmm..

Hvorfor akkurat Naomi Watts? :dontgetit:

Lenke til kommentar

hmm..

Hvorfor akkurat Naomi Watts? :dontgetit:

Jeg bare kom plutselig på at jeg egentlig ikke likte henne, da Ugly Assassin nevnte henne i en sammenheng..

Lenke til kommentar
Jeg bare kom plutselig på at jeg egentlig ikke likte henne, da Ugly Assassin nevnte henne i en sammenheng..

Har egentlig ikke noe imot henne selv, mener bare at Milla Jovovich er bedre. Rollen som Ann Darrow i "King Kong" krever vel strengt tatt litt overspilling alikevel...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...