LarsP Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Joda, det fikk iallefall meg til å føle meg særdeles lite velkommen. Men, for all del - jeg er ikke langsint. Kan hende jeg stikker innom etter vår lille samtale her. Jeg ser kanskje på et par smale filmer i løpet av uken, men på den andre siden så er jeg en popcornfreak av dimensjoner og. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Har lest mye positivt om regissøren, spesielt etter A Tale of Two Sisters, og det var derfor A Bittersweet Life pirret meg litt. Da fører jeg opp den på handlelista, sammen med ATo2S. Spennende saker. A Bittersweet Life er, som Njål sier, vel verdt å se. I mine øyne er den fantastisk, og nesten på høyde med Oldboy. Lydsporet til filmen er fantastisk (selv med DD) og det kinematografiske arbeidet er deilig og pirrende, noe som fører til svært mange fantastiske scener. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Tror ikke diskuterfilm.net akkurat er ment for kun smalfilm og pretensiøse kunstfilmer sånn direkte. Det har bare blitt litt sånn siden siden styres totalt ukommersielt. Denne debattsiden til sammenligning har jo Hardware.no i ryggen, og forumet vil alltid kunne få en strøm med hvem som helst inn hit. Hvis du vil diskutere popkornfilm på diskuterfilm.net er jo det bare flott. Det skjer vel endel allerede faktisk. Jeg er elendig på slik film da merker jeg. Har liten tid til å se film da, så når jeg først skal se en film så går jeg etter de som skiller seg mest ut. Det noen kaller sært. At jeg er håpløs er vel ingen hemmelighet. Men jeg vil for all del at mainstream film skal diskuteres der! Spielberg, Van Damme, Disney, Pixar... You name it. S, Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Kan '2001: A Space Odyssey' klassifiseres som cyberpunk? Synspunkter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Kan '2001: A Space Odyssey' klassifiseres som cyberpunk? Nei, det ville ikke jeg gjort. Spør meg ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Kan '2001: A Space Odyssey' klassifiseres som cyberpunk? Nei, det ville ikke jeg gjort. Spør meg ikke hvorfor. Jeg vil si temaet dreier seg rundt forholdet mellom mennesker, maskiner og konsekvensene av dette, som jo er essensen i cyberpunk-sjangeren. Kom med synspunkter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 http://en.wikipedia.org/wiki/Cyberpunk The plot of cyberpunk literature often revolves around the conflict between hackers, artificial intelligences, and mega corporations, tending to be set within a near-future dystopian Earth, rather than the "outer space" locales prevalent at the time of cyberpunk's inception. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Okey, da er jeg med deg wh1te. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Noen som vet når Sympathy for Lady Vengeance/Chinjeolhan geumjassi kommer på DVD? Har hørt rykter om slutten av November... Lenke til kommentar
Njål Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Noen som vet når Sympathy for Lady Vengeance/Chinjeolhan geumjassi kommer på DVD? Har hørt rykter om slutten av November... Som et vagt ekko bakerst i en bortgjemt krok i en søndagshjerne mener jeg også å ha hørt sent november som en mulighet for en koreansk disk, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Dette står allerede i PRS-kategorien, men jeg synes likevel det er verdt å nevne her inne: Tollgrensen økes til 1000,-? Om dette blir gjennomført vil den dagen gå inn i historien som den dagen da LarsP brukte opp studielånet sitt på 2,3 nanosekunder. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg håper Dagbladet har rett, men det er ikke noe jeg baserer egenimporten min på før jeg ser det som vedtatt og utført lovendring. Tviler sterkt på at dette er en viktig sak for partier som sitter i regjering (uansett hvilken fløy de måtte befinne seg på). Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Tviler sterkt på at dette er en viktig sak for partier som sitter i regjering (uansett hvilken fløy de måtte befinne seg på). Var vel Arbeiderpartiet som kom med forslaget originalt, tror jeg. S, Lenke til kommentar
Njål Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Under opptakten til en valgkamp, ja. Forslag og løfter gjort under valgkamp stoler jeg ikke mer på enn jeg ville klart å løfte alle på Stortinget på en gang. Så vidt jeg husker var det en tidligere AP-regjering som fjernet mva-fritaket totalt for et par år forrige gang de dannet regjering. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Noen som har sett "den som frykter ulven"? Likte egentlig filmen ganske godt Det skulle ikke være noen som husker hva han "fete" guttungen som var morderen het? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Dette er sikkert ikke en sak som kommer til å bli prioritert sånn i første omgang, men jeg vil fremdeles følge utviklingen med argusøyne. Hadde gjort underverker for min del iallefall. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ville være greit å få boxsets sendt rett hjem i stedet for via kjæreste i USA. Bortsett far når det er noe hun gjerne vil sjekke ut uansett. Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Noen som har sett disse fra Saw II? Clip 1 Full trailer Ser kul ut... Den første var jo ikke så værst heller.. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 En ting jeg tenkte på i dag var at Arnold ( terminator osv) burde skifte etternavn, jeg klarer ikke å skrive det :!: Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Schwarzenegger Er det så vanskelig da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg