Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har sett følgende filmer, og kan si et par ord om dem?

Fant nemlig et par knall-lekre utgaver av filmene, da jeg så igjennom deler av YesAsias filmutvalg. Førstnevnte - A Bittersweet Life - ligger på 174,-, hvilket er under mva-grensen. Med fraktprisen inkludert, derimot, overstiger varen mva-grensa.

Njål påpekte tidligere i tråden at hvorvidt pakka er over mva-grensa eller ikke, regnes ut fra prisen før frakt. Vil gjerne forsikre meg om at det faktisk er slik, da jeg hører mange forskjellige uttalelser.

Link til produktene: A Bittersweet Life og The Brotherhood of War. (Og, ja, jeg er klar over at sistnevnte overstiger mva-grensa...)

And now for something completely different:

Skal man se Tokyo Story eller Mon Oncle i dag? Har nemlig kun tid til én.

Andre nyheter: DiskutérFilm.net blir kritisert av et Filmweb-forummedlem. Les mer her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er det noen andre her som lar tårene så smått komme i slutten av AvP?

Ja. Jeg fikk tårer i slutten fordi jeg innså at jeg nettopp hadde brukt 100 minutt på den mest patetiske filmen gjennom historien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Andre nyheter: DiskutérFilm.net blir kritisert av et Filmweb-forummedlem. Les mer her.

Jeg er vel ikke helt uenig i akkurat det. Nå kjenner jeg best til Svankmajer og Jonas, og de to har veldig peiling, spesielt førstnevnte, men jeg følte tendensene litt blant andre brukere.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Er det noen som har sett følgende filmer, og kan si et par ord om dem?

Dalkomhan insaeng/A Bittersweet Life er vel verdt å se. Samme regissøren har jo tidligere lagd Janghwa, Hongryeon/A Tale of Two Sisters, Choyonghan kajok/The Quiet Family (som Miike gjorde remaken Katakuri-ke no kôfuku/The Happiness of the Katakuris på), Banchikwang/The Foul King, og en del av antologien Three.

Ikke en regissør å kimse av.

EDIT: Hvis det var uklart, jeg har sett den, og synes den var bra (kom ikke opp mot

ATo2S, men det er en veldig anderledes film).

Taegukgi/The Brotherhood of War finner du under mva-grensa f.eks.

her til $27,99, i samme utgave som YesAsia selger, gjetter på frakt (rekommendert/registered sending) på ca USD10, totalt USD38.

Eller en billig HK-utgave hos CD Wow.

Har den koreanske LE'en selv, men har ikke sett den ennå.

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Har lest mye positivt om regissøren, spesielt etter A Tale of Two Sisters, og det var derfor A Bittersweet Life pirret meg litt. Da fører jeg opp den på handlelista, sammen med ATo2S. Spennende saker.

Har bemerket meg HK-utgaven av Taegukgi, men den fristet ikke mye. Falt litt for LE-utgivelsen. Det er vel begrenset hvor lenge jeg kan vente med å kjøpe denne, ettersom det er LE, så jeg får vel bare ta sjangsen med å kjøpe den òg.

Takker så meget, Njål.

Lenke til kommentar

Noen som vet om den russiske filmen Night Watch (Nochnoi Dozor) har vært/kommer på kino? I følge imdb ble den laget i 2004, ifølge Total Film kommer den på britiske kinoer 7. oktober. Finner ingen info på filmweb.nos sine sider. Hvis noen kunne listet opp hvor de finner filminfo på nettet, gjerne laget en sticky, så hadde jeg satt stor pris på det.

Takker på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar

Zaeira: Som sagt, du får Taegukgi under mva-grensa direkte fra Korea (og dvdfromkorea som jeg linket til anbefales sterkt pga gode priser og god kundeservice).

Ugly Assassin: Night Watch (Nochnoi Dozor) var omtalt i en del norske aviser og blader for rundt ett år siden, men har ikke hørt noe mer om den her hjemme siden.

Verdt å se, kanskje mer som et godt forsøk enn som helt vellykket (men selv kommer jeg nok til å prøve å få tak i oppfølgerne når de kommer; Er vel meningen det skal bli en trilogi, basert på en serie bøker).

Lenke til kommentar
Lyst til å utdype?

Det må bli en kort utdypning, men mitt første(og eneste)inntrykk av diskuterfilm er at enkelte der inne liker å briefe med kunnskap. Jeg er ikke særlig glad i elitister.

Tror uansett ikke at det forumet er noe for meg da jeg ikke har hørt om en promille av de filmene som kommer opp til diskusjon.

Lenke til kommentar

Elitister? Briefe med kunnskap?

Snakker vi om samme sted?

Virker jo noe totalt absurd med tanke på at du egentlig ikke skiller deg særlig ut fra noen av de selv.

Er jo bare en gjeng med filminteresserte som diskuterer film, og jeg tror da alle slags filmer diskuteres der? Ser ikke at det skiller seg så mye ut fra de som diskuterer mest her.

S,

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt ikke vært så veldig aktiv på det forumet så det kan hende jeg rett og slett har fått feil inntrykk av det. Husker bare at en av mine første poster ble regelrett massakrert av en bruker der inne.

Skiller meg ut fra hvem, hvordan, hva?

Lenke til kommentar

Jo, jeg tror jeg husker tilfellet du snakker om. Var et litt uheldig førsteinntrykk kanskje. Jeg antar det er for sent å gjøre noe med nå uansett.

Skiller meg ut fra hvem, hvordan, hva?

Fra disse "elitistene" du snakker om. Hvis poenget er at de "briefer" med filmer folk ikke vet om, så tror jeg ikke det skiller seg så veldig ut fra hvordan forumet her oppfatter mange av filmene du ser på isåfall. Så ved å kalle en slik ting "elitist" så kaster du degselv med i sekken.

S,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...