Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 wh1te og LarsP: Hva er egentlig så bra med The Big Lebowski? Finnes bedre komedier mener jeg. Hvor mange ganger har du sett den? Den er uten tvil verdens beste komedie. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 wh1te og LarsP: Hva er egentlig så bra med The Big Lebowski? Finnes bedre komedier mener jeg. Hvor mange ganger har du sett den? Den er uten tvil verdens beste komedie. Har bare sett den en gang. Har vurdert å se den om igjen mange ganger, men velger alltid å se en annen komedie i stedenfor. Utifra det jeg klarer å lese i posten din, mener du altså jeg bør gi den en ny sjanse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 wh1te og LarsP: Hva er egentlig så bra med The Big Lebowski? Finnes bedre komedier mener jeg. Hvor mange ganger har du sett den? Den er uten tvil verdens beste komedie. Har bare sett den en gang. Har vurdert å se den om igjen mange ganger, men velger alltid å se en annen komedie i stedenfor. Utifra det jeg klarer å lese i posten din, mener du altså jeg bør gi den en ny sjanse? Du bør gi den mange sjanser. Jeg likte den heller ikke første gangen. Hva med Coen-brødrene generelt, er du fan? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 The Big Lebowski er i mine øyne en perle av en komedie. Den leverer kanskje ikke like store lattersalver som Ace Venture eller Scary Movie, men det er i måten historien og karakterene blir fortalt på som gjør at denne filmen stikker seg ut i mengden. Coen-brødrene er genier når det kommer til å skrive herlige rollefigurer og i the Big Lebowski er det nok av de. Filmen har en kvalitet til: Den er rett og slett skikkelig koselig. Angående Jackie Brown så synes jeg ikke det er en dårlig film, men den gir meg rett og slett ikke noe, hverken under eller etter visning. Helt ok underholdning. Det som er mest positivt med DVD'en er at "Chicks with Guns"-filmen ligger med som ekstramateriale. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Walter Sobchak, beste filmkarakter EVAR. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Walter Sobchak, beste filmkarakter EVAR. "(...) Also, dude, chinaman is not the preferred nomenclature. Asian-American, please." Gleder meg. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 wh1te og LarsP: Hva er egentlig så bra med The Big Lebowski? Finnes bedre komedier mener jeg. Hvor mange ganger har du sett den? Den er uten tvil verdens beste komedie. Har bare sett den en gang. Har vurdert å se den om igjen mange ganger, men velger alltid å se en annen komedie i stedenfor. Utifra det jeg klarer å lese i posten din, mener du altså jeg bør gi den en ny sjanse? Du bør gi den mange sjanser. Jeg likte den heller ikke første gangen. Hva med Coen-brødrene generelt, er du fan? Jeg har ingenting i mot Coen brødrene, men har heller ikke noe veldig sterk bånd knyttet til dem. Jeg elsker Fargo, men så har de også laget The Big Lebowski f.eks. som jeg har ikke har likt. Det er utenfor min fatteevne hvorfor så mange liker denne filmen. Etter så mye skryt jeg hører om den, føler jeg meg uansett nesten forpliktet til å se den en gang til. Angående Jackie Brown så synes jeg ikke det er en dårlig film, men den gir meg rett og slett ikke noe, hverken under eller etter visning. Helt ok underholdning.Det som er mest positivt med DVD'en er at "Chicks with Guns"-filmen ligger med som ekstramateriale. Hmm. (Nå håper jeg wh1te forsvarer filmen en smule her.) Jeg liker ikke sånne kommentarer om en film jeg har gledet meg lenge til å se. Tror jeg holder meg til wh1te sin formening og kjøper den allikevel Se den må jeg i alle fall uansett. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 For all del, Jackie Brown er verdt pengene, men ikke forvent deg magi som f.eks Pulp Fiction og Reservoir Dogs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg har liksom teh 0ltimat edit10n av Jackie Brown. For dere som ikke vet det, så er det en hang-out film - man skal se den med kompiser, gjerne mange ganger (i løpet av lengre tid, selvsagt). Det er en film som skal være slitesterk, ikke overveldende ved første visning. For meg så er den midt på treet, men det har nok noe med at jeg forventer så uendelig mye av Tarantino. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hva synes du om Tarantinos andre filmer da wh1te? Vet du elsker Pulp Fiction. Tenker på filmer som Kill Bill og True Romance. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Kill Bill er uendelig oppskrytt. True Romance er ikke akkurat Tarantinos film. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Kill Bill er uendelig oppskrytt.True Romance er ikke akkurat Tarantinos film. Liker du Kill Bill, men synes den er oppskrytt? ...eller... Liker du ikke Kill Bill og synes den er oppskrytt? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Kill Bill er helt ok, men har ingenting å gjøre på imdb's topp100-liste. Ergo så synes jeg at den er særdeles oppskrytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 True Romance er ikke akkurat Tarantinos film. Nja. Han lagde jo My Best Friend's Birthday basert på samme historie, så Tony Scott hadde forsåvidt et visuelt utgangspunkt. Dessuten er den ikke en standard Tony Scott-film, noe som er et resultat av den vanvittig høye kvaliteten på manuskriptet, tror jeg, ettersom T. Scott har en egen visuell identitet som ofte skinner gjennom i filmene hans. True Romance var yndlingsfilmen min før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Kill Bill er helt ok, men har ingenting å gjøre på imdb's topp100-liste. Ergo så synes jeg at den er særdeles oppskrytt. Kill Bill er et fantastisk stykke film. Jeg skal se Volume 2 i natt faktisk. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg synes The Big Lebowski er künge.. Og jeg er ikke en sær skap film person Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Vol. 1 var jo for så vidt en ganske grei film, men vol. 2 ble litt for mye av det ikke-fullt-så-gode. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg synes The Big Lebowski er künge.. Og jeg er ikke en sær skap film person Tor ikke man trenger å ha så veldig sær filmsmak for å like den. Det er tross alt 55,704 personer som har stemt den frem til en 213. plass på IMDb's Topp 250 liste Jeg derimot skjønner ikke hvordan den havnet der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Vol. 1 var jo for så vidt en ganske grei film, men vol. 2 ble litt for mye av det ikke-fullt-så-gode. Vol. 2 knuser Vol. 1, men jeg ser på dem som en og samme film. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg synes The Big Lebowski er künge.. Og jeg er ikke en sær skap film person Tor ikke man trenger å ha så veldig sær filmsmak for å like den. Det er tross alt 55,704 personer som har stemt den frem til en 213. plass på IMDb's Topp 250 liste Jeg derimot skjønner ikke hvordan den havnet der. vel... jeg tenker bare på at jeg liksom ikke er into ancient asian old classic movie shit... sånn som mange andre her karzten: enig der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg