Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at det er vekket til live to tråder som tar for seg de mengder en DVD-samling kan omfatte, må jeg få stille dere et spørsmål. Hvilke metoder benytter dere dere av for å katalogisere filmene? Alfabetisk er noe dritt, da ett nyinnkjøp fører med seg 1,5 timers arbeid med flytting, hvordan passer man inn TV-serier, samlebokser og special editions som er mye større boks på enn alle de andre?

Er vel ikke noe definitivt svar på dette, så forskjellige eksempler er velkomne. Vet bare at jeg er drit lei av å bruke et kvarter på å finne en bestemt film.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
I og med at det er vekket til live to tråder som tar for seg de mengder en DVD-samling kan omfatte, må jeg få stille dere et spørsmål. Hvilke metoder benytter dere dere av for å katalogisere filmene? Alfabetisk er noe dritt, da ett nyinnkjøp fører med seg 1,5 timers arbeid med flytting, hvordan passer man inn TV-serier, samlebokser og special editions som er mye større boks på enn alle de andre?

Jeg organiserer etter kvalitet på utgivelse etter bokser. Først bokser, så de beste utgivelsene, og så følger de normale plastcoverene i vilkårlig rekkefølge etter.

Lenke til kommentar

Jeg har et system der går etter sjanger. Komediene for seg, drama for seg osv. Innenfor disse sjangrene har delt inn etter skuespillere/regissør. Systemet er ikke så nøyktig at det gjør noe. Har noen motstridninger her og der, men for meg går det fint ;)

Lenke til kommentar

Trenger noen "filmmonstre" til å manipulere litt med. Har tenkt å gjøre om ansiktet mitt til f.eks Jason eller noe lignende. Har litt dårlig fantasi, for hittil har jeg bare funnet disse "monstrene" å klusse med:

Terminator

Predator

Jason

Leatherface

Noen forslag til flere "monstre" hadde vært fint :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er jeg en iskald jævel uten følelser siden jeg ikke gråt under filmen?

Ja.

Eller, egentlig ikke. Kommer vel an på om du pleier å gråte under filmer.

Lenke til kommentar
Så Charlie og Sjokoladefabrikken i går... En film som anbefales på det beste :thumbup:

Jepp!, lo godt da han sier: " Everything here is eatable, even I am eatable! But that my children is called cannibalism..."

Hehe, morsomt...

Lo også veldig godt på starten da hele familien snakker om Willy Wonka..

Og så sier plutselig grandma Gorgina: "I like's grapes :!:

IKKE SPOIL UTEN Å ADVARE!

Endret av wh1te
Lenke til kommentar

Heisann film-folk! :cool:

Tenkte jeg skulle "joine" denne tråden her, jeg også!

Men, for å "bidra" litt, så trekker jeg frem en film jeg så for en del år siden; Den satte litt "store spor" i meg, les; En film jeg husker veldig godt, og veldig, veldig gjerne vil se igjen, for det var en ordentlig gripende film.

Hva som gjorde det "største" utslaget, om filmen i seg selv var så utrolig bra, eller om det var fordi jeg satt i sacco-sekken min, og zappet mellom kanalene og vips(!), så kom jeg rett borti starten på denne filmen, som ble vist på NRK2 en gang i tiden, uten å ha noen forventninger til hva jeg skulle se, vet jeg ikke.. Men, filmen husker jeg i hvert fall godt!!

Filmen jeg snakker om er Fun, fra 1994, med blandt andre Alicia Witt i en av hovedrollene.

Plot outline fra www.imdb.com;

Two misfit girls meet, make friends and decide to kill an elderly woman just for fun

I tillegg til det som ble kort nevnt her, så følger vi vennskapet mellom disse to jentene!

Jeg har prøvd å spore opp denne filmen her på mange slags måter, både ved å kjøpe den, eller også via "pirat-kilder" (jaja, men når jeg ikke finner den på lovlig vis da..), men, jeg finner den rett og slett ikke! Uansett hvor jeg leter, og det synes jeg er veldig trist! For dette er en film jeg, som sagt, veldig gjerne vil eie og ha, og se enda en gang..

Så, hvis dere vet hvor jeg kan få tak i denne filmen, så blir jeg glad!! :w00t:

mvh Bone

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Vet ikke om du har utstyret som kreves for å få spilt den av.

Hvem har ikke det nå til dags?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...