Dorian Gray Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Friends er gøy! Er Vertigo verdt å se? Jeg skal ihvertfall ta den opp, jeg har hørt ting som "Hitchcocks beste", så jeg skal ihvertfall se den. Dog, det skal en del til for å slå Rear Window. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Vertigo bør (les: må) sees, men synes ikke den når opp til f.eks Psycho, The Birds eller Rear Window. Alfred Hitchcock var en fantastisk mann. <3 Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 DA var Madagaskar sett(orginalen seff). Hysterisk morsom og bra film. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Vertigo bør (les: må) sees, men synes ikke den når opp til f.eks Psycho, The Birds eller Rear Window. Alfred Hitchcock var en fantastisk mann. <3 Jeg gleder meg bare til den "originale" contrazoomen! Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Da skal Vertigo ses. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Friends er gøy! Er Vertigo verdt å se? I mine øyne er ikke alle Hitchcocks filmer like bra, men alle er absolutt verdt å se hvis man ikke allerede har sett dem. Vertigo er blant de bedre. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Når/hvor går Vertigo? Har hatt den på lista lenge. Jeg anbefaler forøvrig fortsatt Crash til dere som ikke har sett den. En belysende emosjonell hardhaus som er noe av det bedre jeg har sett fra USA i det siste. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Sluttscenen i Vertigo er en av yndlingsscenene mine. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Når/hvor går Vertigo? Har hatt den på lista lenge. Jeg anbefaler forøvrig fortsatt Crash til dere som ikke har sett den. En belysende emosjonell hardhaus som er noe av det bedre jeg har sett fra USA i det siste. Den går på TV3 i dag klokken 2350. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Sluttscenen i Vertigo er en av yndlingsscenene mine. Jeg gleder meg Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Sluttscenen i Vertigo er en av yndlingsscenene mine. Jeg gleder meg Til i morgen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Andre som såg Robert de Niro-filmane på TV2 i helga? Sleepers og A Bronx Tale, hadde ikkje sett nokon av dei før. Begge filmane var knall, og de Niro var stor som alltid. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Så A Bronx Tale nettopp, ja. Herlig film det. Det kan ikke akkurat sies at heg sløste vekk tid på å se den filmen. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hva gjør man når man får brev fra tollvesenet om at de har stoppet en forsendelse? Tenker her på Sin City. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hva gjør man når man får brev fra tollvesenet om at de har stoppet en forsendelse? Tenker her på Sin City. Hvis verdien er under mva-grensa (vel, fremgangsmåten er den samme uansett, unntatt påpekningen av verdien) sender du en epost til: [email protected] evt til [email protected] der du videresender kvitteringsemail fra selskapet du har kjøpt fra, og annen relevant informasjon (screencap av konto, kopi av transaksjon e.l.som vedlegg. Kan være lurt hvis pakka virker vel stor til å være under mva.grensa). I emnefelt skriver du Ufortollet sending KU00osvNO/Ank.nr hvadetnåer. Som tekst i mailen (i tillegg til det du videresender fra etailer) kan du skrive noe sånt som: Jeg fikk forespørsel om denne per brev. Under er kvitteringen(, og som vedlegg <det du evt sender som vedlegg>). Som dere ser er pakkens verdi under mva-grensa (hvis under mva-grensa). mvh Navn Adresse Telefon: Mobil: Siden du har bestilt fra CD Wow blir det slik: Emne: Ufortollet sending KU00osvNO/Ank.nr hvadetnåer. Email: Jeg fikk forespørsel om denne per brev i går. Under er kvitteringen, og som vedlegg WorldPay's transfer-kvittering. Som dere ser er pakkens verdi under mva-grensa. mvh sep adresse ---------- Kvittering fra CD Wow WorldPay-transaksjonsemail som vedlegg Sender du i kveld gjetter jeg på at du har pakka tirsdag eller senest onsdag. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 TV2 hadde god filmsmak denne helgen Jeg er stor fan av både Sleepers og A Bronx Tale! Selv om jeg har begge på DVD må jeg liksom se dem når de går på TV også Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 *snip* Godt å ha den i bakhånd. Så slipper jeg å stresse når jeg endelig får sullet meg til å kjøpe diverse DVD'er fra CD Wow og andre steder. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 *snip* Godt å ha den i bakhånd. Så slipper jeg å stresse når jeg endelig får sullet meg til å kjøpe diverse DVD'er fra CD Wow og andre steder. Enig. Tusen takk, Njål. Foresten, to spørsmål: Er det nok med screencaps eller må jeg videresende mailen fra WorldPay? Bestilte Sin City for omlag 10 dager siden, og har ikke fått verken pakke eller tollkrav. Skal det ta så lang tid? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Du får brev med forespørsel om faktura/kvittering/følgepapirer, og mail'er, faxer eller sender med post kvittering, og evt andre ting for å underbygge (kan hjelpe til hvis du har gjort et spesielt godt kjøp, f.eks et box set til under 200, uansett smart å sende mest mulig info. Hender også jeg linker til produkt hos forhandler, og evt påpeker hvis prisen jeg betalte var lavere pga forhåndsbestilling e.l.). Med CD Wow (og andre som bruker WorldPay eller lignende betalingsformidlere) pleier jeg å 'lagre som' og sende WorldPay-mail'en som vedlegg til den videresendte epostkvitteringen fra Wow. Husk å få med ankomstnummeret i mail'en, gjerne både i emne og tekst... EDIT: CD Wow har tatt noe lenger enn det pleide for meg i det siste, og erfaringsmessig forsinker det at pakka blir stoppet det hele med 7-14 dager, avhengig av sesong (førjulspost + influensa/forkjølelsestid er en dårlig kombinasjon). Endret 12. september 2005 av Njål Lenke til kommentar
Döden Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Du får brev med forespørsel om faktura/kvittering/følgepapirer, og mail'er, faxer eller sender med post kvittering, og evt andre ting for å underbygge (kan hjelpe til hvis du har gjort et spesielt godt kjøp, f.eks et box set til under 200, uansett smart å sende mest mulig info. Hender også jeg linker til produkt hos forhandler, og evt påpeker hvis prisen jeg betalte var lavere pga forhåndsbestilling e.l.).Med CD Wow (og andre som bruker WorldPay eller lignende betalingsformidlere) pleier jeg å 'lagre som' og sende WorldPay-mail'en som vedlegg til den videresendte epostkvitteringen fra Wow. Husk å få med ankomstnummeret i mail'en, gjerne både i emne og tekst... EDIT: CD Wow har tatt noe lenger enn det pleide for meg i det siste, og erfaringsmessig forsinker det at pakka blir stoppet det hele med 7-14 dager, avhengig av sesong (førjulspost + influensa/forkjølelsestid er en dårlig kombinasjon). Takk igjen, Njål. Det er som sagt gått 10 dager nå, så jeg bør vel egentlig forvente meg en "koselig" lapp fra Tollen snart. Merkelig at det tar så lang tid. Sender foresten PM om Tollen/Posten skulle bli for brysom, Njål. Nok en gang, takk. Endret 12. september 2005 av sep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg