Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva gjør man når man får brev fra tollvesenet om at de har stoppet en forsendelse? Tenker her på Sin City.

Hvis verdien er under mva-grensa (vel, fremgangsmåten er den samme uansett, unntatt påpekningen av verdien) sender du en epost til:

[email protected] evt til [email protected]

der du videresender kvitteringsemail fra selskapet du har kjøpt fra, og annen relevant informasjon (screencap av konto, kopi av transaksjon e.l.som vedlegg. Kan være lurt hvis pakka virker vel stor til å være under mva.grensa).

I emnefelt skriver du

Ufortollet sending KU00osvNO/Ank.nr hvadetnåer.

Som tekst i mailen (i tillegg til det du videresender fra etailer) kan du skrive noe sånt som:

Jeg fikk forespørsel om denne per brev.

Under er kvitteringen(, og som vedlegg <det du evt sender som vedlegg>).

Som dere ser er pakkens verdi under mva-grensa (hvis under mva-grensa).

mvh

Navn

Adresse

Telefon:

Mobil:

Siden du har bestilt fra CD Wow blir det slik:

Emne:

Ufortollet sending KU00osvNO/Ank.nr hvadetnåer.

Email:

Jeg fikk forespørsel om denne per brev i går.

Under er kvitteringen, og som vedlegg WorldPay's transfer-kvittering.

Som dere ser er pakkens verdi under mva-grensa.

mvh

sep

adresse

----------

Kvittering fra CD Wow

WorldPay-transaksjonsemail som vedlegg

Sender du i kveld gjetter jeg på at du har pakka tirsdag eller senest onsdag.

Lenke til kommentar
*snip*

Godt å ha den i bakhånd. Så slipper jeg å stresse når jeg endelig får sullet meg til å kjøpe diverse DVD'er fra CD Wow og andre steder. :roll:

Enig. Tusen takk, Njål. :)

Foresten, to spørsmål: Er det nok med screencaps eller må jeg videresende mailen fra WorldPay? Bestilte Sin City for omlag 10 dager siden, og har ikke fått verken pakke eller tollkrav. Skal det ta så lang tid?

Lenke til kommentar

Du får brev med forespørsel om faktura/kvittering/følgepapirer, og mail'er, faxer eller sender med post kvittering, og evt andre ting for å underbygge (kan hjelpe til hvis du har gjort et spesielt godt kjøp, f.eks et box set til under 200, uansett smart å sende mest mulig info. Hender også jeg linker til produkt hos forhandler, og evt påpeker hvis prisen jeg betalte var lavere pga forhåndsbestilling e.l.).

Med CD Wow (og andre som bruker WorldPay eller lignende betalingsformidlere) pleier jeg å 'lagre som' og sende WorldPay-mail'en som vedlegg til den videresendte epostkvitteringen fra Wow.

Husk å få med ankomstnummeret i mail'en, gjerne både i emne og tekst...

EDIT:

CD Wow har tatt noe lenger enn det pleide for meg i det siste, og erfaringsmessig forsinker det at pakka blir stoppet det hele med 7-14 dager, avhengig av sesong (førjulspost + influensa/forkjølelsestid er en dårlig kombinasjon).

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Du får brev med forespørsel om faktura/kvittering/følgepapirer, og mail'er, faxer eller sender med post kvittering, og evt andre ting for å underbygge (kan hjelpe til hvis du har gjort et spesielt godt kjøp, f.eks et box set til under 200, uansett smart å sende mest mulig info. Hender også jeg linker til produkt hos forhandler, og evt påpeker hvis prisen jeg betalte var lavere pga forhåndsbestilling e.l.).

Med CD Wow (og andre som bruker WorldPay eller lignende betalingsformidlere) pleier jeg å 'lagre som' og sende WorldPay-mail'en som vedlegg til den videresendte epostkvitteringen fra Wow.

Husk å få med ankomstnummeret i mail'en, gjerne både i emne og tekst...

EDIT:

CD Wow har tatt noe lenger enn det pleide for meg i det siste, og erfaringsmessig forsinker det at pakka blir stoppet det hele med 7-14 dager, avhengig av sesong (førjulspost + influensa/forkjølelsestid er en dårlig kombinasjon).

Takk igjen, Njål. Det er som sagt gått 10 dager nå, så jeg bør vel egentlig forvente meg en "koselig" lapp fra Tollen snart. Merkelig at det tar så lang tid. :shrug:

Sender foresten PM om Tollen/Posten skulle bli for brysom, Njål. Nok en gang, takk.

Endret av sep
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...