Anonym234 Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Damdidam. Ungdommens Råskap på NRK2 kl. 21.25. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Noen som har sett Narnia? Er det en film basert på seriene, eller hur? Lenke til kommentar
diversity Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Noen som har sett Narnia? Er det en film basert på seriene, eller hur? Har sett narnia-- Er basert å bøkene EDit: har ikke sett nye versjonen.. har sett den gamle serien Endret 21. august 2005 av diversity Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Serien om Narnia gir meg alltid julestemning og en enorm lyst på skjokolade-rackert (Tror man må være fra Bergens-området for å skjønne den). Husker ikke godt nok, men er ikke handlingen i bøkene lagt opp til rundt juletider? Flere som har det på samme måten, fresten? Endret 21. august 2005 av Ugly Assassin Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Jepp, Narnia var endel av barndommen min som liten. Er bare usikker på om filmen Narnia er lik som de gamle seriene, eller om det er en ny historie elns. Jaja, får se om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 De lager nok neppe ny historie ettersom serien er basert på bøkene, og det faktum at denne filmen er laget av disney (altså ikke de som lagde serien). Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ja..regner med det. Btw, ny sigg. ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Btw, ny sigg. ^^ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Usikker på om jeg skal opprette en ny tråd for dette, så jeg prøver her først. wh1te får flytte den om den ikke passer Skal lage særemne i norsk, og planlegger å skrive/lære om - og ikke minst se - ~20 norske filmer. Vi tenkte at den først skulle være den eldste norske filmen, og den siste den nyeste. Så fyller vi på med ca. 18 filmer i mellom. Så over til problemet: Vi vet ikke hvilke filmer dette skal være. Hvilke filmer representerer norsk film best fra eldst til nyest? Eventuelt om noen hadde giddi å lage et forslag på 20 filmer? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 ni liv er jo en klassiker. Min mening er at det dukket en del filmer opp etter andre verdenskrig. Disse handlet jo om denne krigen. Så ser vi at vi er i andre epoker som orions belte, hvor den kalde krigen preger norsk film. det er vel først i den senere tid at vi opplever at filmene ikke er så preget av Norge oig verdenssituasjonen. Komedier som fjols til fjels går jo utenom. Men ok. Noen filmer jeg mener burde være med: Ni liv Orions Belte Kon-tiki ekspidisjonen (eneste norske film med Oscar) Veiviseren Buddy Døden på Oslo S Elling Fleksnes Norske byggeklosser Fra fjols til fjels Flåklypa Her har du en oversikt: http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_filmer Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Takk takk, Øyvind - god start! Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ta med veiviseren og da. De skal visst lage en amerikansk versjon av den nå. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 ÅÅåhhh. ser hva jeg kom over isted: http://www.bmfwallets.com/ En slik en må jeg skaffe meg. Ingen tvil. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Intervju med Aune Sand: http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/08/22/440924.html For en fyr! :!: Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 Aune Sand Å danse holder jeg meg for god til. Men der røvet jeg de flotteste kvinnene i landet. En kvinne må alltid finne den største vikingen. Og vikingen må vite å kunne bruke sverdet. Vi må løpe i marken og løfte oss selv opp til den lykken som livet på en fantastisk dag kan være, sier Aune Sand. Av hensyn til våre yngre lesere avslutter vi her. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Av hensyn til våre yngre lesere avslutter vi her.[/i] Ja våre svake unge sinn skades av det Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Intervju med Aune Sand:http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/08/22/440924.html For en fyr! :!: Men i kritikken av norsk filmbransje har han rett ! AU! Det gjorde vondt å skrive :!: Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Men i kritikken av norsk filmbransje har han rett ! AU! Det gjorde vondt å skrive :!: Å bruke 3 millarder på film i Norge i året? Dæven. Tror preiken akkurat punkterte der for å bli tatt seriøst. Men joda, for et sekund der virket det faktisk som han ikke var helt borte. Men så begynte han å snakke om at han ville løpe naken på sletter og sånn... Kjenner jeg gleder meg til Dådyr. Håper den blir satt opp overalt i Norge. S, Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Er på jakt etter disse filmene til overkommelige priser, og de skal være uncut: - Thriller - en grym film - Hei tai yang 731 - In The Realm Of The Senses - Schramm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg