Juleniss1 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Vel, nå brukte jo faktisk Jackson flere tonn med griseblod da, så jeg vil tro at alt blod du ser i filmen ikke bare virker ekte - det ER ekte! 7104016[/snapback] På imdb og wikipedia står det 'fake blood' da men. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Jeg mener da at han fikk tak i flere tonn griseblod jeg, hvor det meste ble brukt på det aller siste oppgjøret. Kan noen som er bombesikre på det ene eller det andre, bekrefte/avkrefte? EDIT: Det ville da vært utrolig dyrt for han med så mye falskt blod? Er sikker på at det gikk med ganske så mange liter med blod på slutten. Endret 19. oktober 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det ville da vært utrolig dyrt for han med så mye falskt blod? Er sikker på at det gikk med ganske så mange liter med blod på slutten. 7104255[/snapback] Falsk blod er dyrere enn ekte blod? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 -It has been said that a total of 300 liters of fake blood were used in the lawnmower scene, making it the unofficial goriest scene in film history.-At one point during the lawnmower scene, the jets squirting fake blood are easily visible. Also, many have noted that the blood in this scene is an unusual, bright pink color. Kan ikke skjønne hvorfor falskt blod skal være dyrere enn ekte blod? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Falskt blod må vel produseres, ekte blod kan man vel kanskje få gratis fra slakterier!? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg mener da at han fikk tak i flere tonn griseblod jeg, hvor det meste ble brukt på det aller siste oppgjøret. Kan noen som er bombesikre på det ene eller det andre, bekrefte/avkrefte? EDIT: Det ville da vært utrolig dyrt for han med så mye falskt blod? Er sikker på at det gikk med ganske så mange liter med blod på slutten. 7104255[/snapback] Det stod på IMDb tidligere at det var griseblod. Men nå har det blitt forrandret, så mest sannsynlig var griseblod greiene bare rykter. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Akkurat kommet hjem fra The Departed, og den filmen lever opp til hypen. Det var god film, det. Skuespillerne var glimrende, dialogen flott og volden var god. Rett og slett fryd og gammen. Eneste minuset med visningen var at jeg satt ved siden av tidenes mest twitchy fyr. Hver gang et fyr ble fyrt av, hoppet karen i setet. Skremmende greier. Og så var det jo noen rappkjefta bergensere i salen, men det var jeg egentlig forberedt for. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 The Departed og The Good Shepherd er de filmene jeg ser mest fram til nå. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 En kamerat av meg har laget splatterfilm med griseblod, og det kosta ikke allhverdens på slakteriet (inkludert noen griseinvoller..). Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Kanskje litt verre når man skal ha enorme mengder. Ikke bare å få tak i, men oppbevaring og slikt også. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Blæ... Jeg måtte ta til takke med illeluktende solbærsirup. Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Noe sier meg at griseblod ville luktet verre en solbærsirup etter en stund. Kommer vel ann på lagringen Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Blæ... Jeg måtte ta til takke med illeluktende solbærsirup. 7104866[/snapback] Når man spiller inn i svart hvitt trenger man ikke å være kresen. Da er det easy peazy med slikt. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Gjør som Scorsese, bruk sjokolade. Kommer an på om du bruker svart-hvitt eller gråtoner da antar jeg, har ikke mye peiling på det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det koster 50 spenn for 1 liter griseblod i dagligvarebutikker. Billig? Ja. Billigere å lage fake? Ja. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Kanskje litt verre når man skal ha enorme mengder. Ikke bare å få tak i, men oppbevaring og slikt også. 7104848[/snapback] Hey, ble jo en liten "diskusjon" rundt akkurat dette (wee). Å få griseblod fra et slakteri burde da ikke koste noe som helst? Det meste av blodet "kastes" jo bare likevel. Men jeg er ikke sikker. Kanskje det er som Scarface sier, at griseblodet bare var rykter. EDIT: Wh1te: Jeg tviler på at de har de samme prisene i moderne norske dagligvarebutikker som de hadde i/på australske butikker/slakterier på midten av 90-tallet. EDIT2: Ja, jeg vet at han er fra New Zealand. Endret 19. oktober 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Det koster 50 spenn for 1 liter griseblod i dagligvarebutikker. Billig? Ja. Billigere å lage fake? Ja. 7105201[/snapback] 100 på Ultra :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) I et slags forord som gikk før filmen da den ble vist på NRK2 for flere år siden, sa Jackson selv at han brukte en mix med en slags sirup som hovedingridiens. Det er lett synelig flere steder i filmen, ettersom blodet er mistenkelig seigt til tider EDIT: skrivefeiltypoting. Endret 19. oktober 2006 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Kanskje han fikk kvantumsrabatt Hvis de brukte samme gugga som i "Carrie", så sier imdb.com følgende: The pig's blood dumped on Sissy Spacek was karo syrup and food coloring, although she was willing to have real blood dumped on her. Endret 19. oktober 2006 av eigull Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 Noen som har sett Paris Je t'aime? Skal nemlig se den med fransken i neste uke.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg