Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Hvorfor står ikke Lung fu fong wan/City on Fire i referanselisten til Reservoir Dogs?

7086352[/snapback]

Tarantino har alltid blodnektet for at det er en remake (eller en gang at den er inspirert av), uansett hvor åpenbart det er for enhver som har sett begge.

I mine øyne trekker det Reservoir Dogs ned; Den er en (mye) bedre film, men å ikke innrømme hvor historie, filmspråk, kamerabruk osv er hentet fra gjør RD til et simpelt plagiat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det som forundret meg i det jeg leste litt på IMDb-forumene; det er ikke akkurat slik at store regissører før ham har vært redd for å innrømme at filmene deres er veldig inspirert av andre filmer (Leone er vel nevnt tidligere i tråden). Jeg skal ikke la det trekke ned min mening om filmen, jeg velger å tro at QT vil etterthvert innrømme at han ble inspirert, så lar vi det hele ligge. :wee:

Lenke til kommentar
Er Once upon a time in the west noe bra? Kjøpte CE for en stund side, men har ikke tatt meg tid til å se den.

7088580[/snapback]

JA

7088701[/snapback]

Jeg synes den skuffet, jeg. Langdryg og kjedelig. Synes "Spaghetti-trilogien" hans er MYE bedre.

7089101[/snapback]

Once Upon a Time in the West er utvilsomt Leones beste, kanskje tidenes beste western. Se den, men ikke forvent deg en film hvor det går syv kuler på magasinet.

Det er riktig. Overnevnte er ingen objektiv sannhet.

Lenke til kommentar

Har The Texas Chainsaw Massacre: The Begining kommet paa kino i Norge? Tenkte jeg skal ta meg en tur paa den i dag eller i morgen.

Vertsbroren min er medlem i noe som heter Netflix. Det vil si at han betaler $18 i maaneden, og kan laane saa mange filmer han bare vil.

I dag regner vi med at vi faar District B13 i posten. Virker som en virkelig bra film :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...