Njål Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Hvorfor står ikke Lung fu fong wan/City on Fire i referanselisten til Reservoir Dogs? 7086352[/snapback] Tarantino har alltid blodnektet for at det er en remake (eller en gang at den er inspirert av), uansett hvor åpenbart det er for enhver som har sett begge. I mine øyne trekker det Reservoir Dogs ned; Den er en (mye) bedre film, men å ikke innrømme hvor historie, filmspråk, kamerabruk osv er hentet fra gjør RD til et simpelt plagiat. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det er det som forundret meg i det jeg leste litt på IMDb-forumene; det er ikke akkurat slik at store regissører før ham har vært redd for å innrømme at filmene deres er veldig inspirert av andre filmer (Leone er vel nevnt tidligere i tråden). Jeg skal ikke la det trekke ned min mening om filmen, jeg velger å tro at QT vil etterthvert innrømme at han ble inspirert, så lar vi det hele ligge. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Tja. 'A Fistfull of Dollars' var vel en ukreditert versjon av Yojimbo? Kurosawa saksøkte i alle fall filmmakerene da den kom. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Ah, jammen gjorde han det. Nei, da vet jeg ikke. Kanskje alle regissører er jævler og vil ikke innrømme at de stjeler i hytt og pine. Nesten litt deprimerende. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er Once upon a time in the west noe bra? Kjøpte CE for en stund side, men har ikke tatt meg tid til å se den. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hva skjedde egentlig med The Island vs The Clonus Horror? Lenke til kommentar
ttd Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er Once upon a time in the west noe bra? Kjøpte CE for en stund side, men har ikke tatt meg tid til å se den. 7088580[/snapback] JA Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Noen som har sett "Nacho Libre" med Jack Black? Hvordan er den? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hva skjedde egentlig med The Island vs The Clonus Horror? 7088667[/snapback] On August 25, 2006, the court presiding over this case ruled that it could proceed to trial. Det går ikke direkte raskt med rettsaker i De Forente Statene, det er en del kø. Jeg hadde ikke holdt pusten. Endret 17. oktober 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 At de gidder å nekte en gang skjønner ikke jeg. Filmene er jo prikk like. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Først Leone, så Tarantino, og nå Bay? Det er tydeligvis en sammenheng mellom å stjele idéer og å være en genial regissør. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er Once upon a time in the west noe bra? Kjøpte CE for en stund side, men har ikke tatt meg tid til å se den. 7088580[/snapback] JA 7088701[/snapback] Jeg synes den skuffet, jeg. Langdryg og kjedelig. Synes "Spaghetti-trilogien" hans er MYE bedre. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Er Once upon a time in the west noe bra? Kjøpte CE for en stund side, men har ikke tatt meg tid til å se den. 7088580[/snapback] JA 7088701[/snapback] Jeg synes den skuffet, jeg. Langdryg og kjedelig. Synes "Spaghetti-trilogien" hans er MYE bedre. 7089101[/snapback] Once Upon a Time in the West er utvilsomt Leones beste, kanskje tidenes beste western. Se den, men ikke forvent deg en film hvor det går syv kuler på magasinet. Det er riktig. Overnevnte er ingen objektiv sannhet. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg synes den (Once Upon a Time in the West) var veldig bra. Henry Fonda er bare såååååååååå kul. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Har The Texas Chainsaw Massacre: The Begining kommet paa kino i Norge? Tenkte jeg skal ta meg en tur paa den i dag eller i morgen. Vertsbroren min er medlem i noe som heter Netflix. Det vil si at han betaler $18 i maaneden, og kan laane saa mange filmer han bare vil. I dag regner vi med at vi faar District B13 i posten. Virker som en virkelig bra film Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Seven Samurai kommer i Criterion! Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Stone lager film om invasjonen av Afghanistan Dette ser litt tvilsomt ut. Har ikke lest boka, men begynner nesten å lure på om han melker konseptet. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Stone lager film om Muhammed-tegningene, med Vin Diesel i hovedrollen som den danske avisredaktøren. *gjesp* Lenke til kommentar
ttd Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Once Upon a Time in the West er utvilsomt Leones beste, kanskje tidenes beste western. Se den, men ikke forvent deg en film hvor det går syv kuler på magasinet. 7089151[/snapback] Støttes av hele mitt lille hjerte. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg så min første western idag, det ble Unforgiven. Søt film. Det ble også Reservoir Dogs og It's a Wonderful Life, så jeg føler egentlig for å rane en bank med et gevær fra 1878, for deretter å hoppe av en bro og feire julen. STEMNING! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg