Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Har enda ikkje sett Matrix Revolutions, såg Reloaded på kino, men kom aldri vidare. Har tenkt å sjå heile triologien den dagen eg kjøper ein Matrix-samlepakke, men ikkje så veldig høgt prioritert.

The Matrix er ein fabelaktig film, ingen tvil om det, Reloaded var ingenting i forhold og frå det eg har høyrt er visst ikkje Revolutions det heilt store heller. Synd at The Matrix ikkje fekk ein avslutning i første filmen.

7084345[/snapback]

Da ville hele filmen isåfall vært meningsløs, det er i revolutions at "the purpose" kommer frem.

- Tingen er at The matrix får det positive, ved at en presenteres for the Matrix, som igjen åpner for mystikk og oppdagelse innen Matrix. Altså det man finner unikt og bra med den første filmen, framfor etterfølgerne.

2 ern og 3 ern er nødvendige, men de kan ikke bruke det man hadde i The matrix, men historien trenger det. Og det er historien som er så tøff med Matrix.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvorfor "Matrix" var veldig blå, mens "Reloaded" og "Revolutions" var veldig grønne?

7084409[/snapback]

¨

Inni Matrix har verden et grønt skjær, mens 2 og 3 tar stede i virkeligheten/maskinverdenen. Sikker på at du ikke blander?

- Var for å få frem følelsen av det syntetiske, det kunstige med Matrix.

Endret av co2
Lenke til kommentar

Hehe, gikk inn på DDD for å kjøpe meg Ferris Bueller's Day Off og The Breakfast Club endte med at jeg bestilte Le Mans, The Truman Show, The Italien Job (1969) og Once upon a time in the West. Disse 4 kostet tilsammen 23.23$ inkl frakt.De 2 filmene jeg hadde tenkt til å kjøpe for heller bli kjøpt ved en annen anledning.

Lenke til kommentar

Apropos Kurosawa (jf. et par-tre sider tilbake): Hvor i all verden blir det av de nye CC-utgivelsene av 'Tsubaki Sanjûrô' og 'Yojimbo'? Så vidt jeg husker ble vel nyutgivelsene av disse filmene bekreftet sammen med 'Shichinin no samurai', og den har jo dukket opp, en gang ved årsskifte '05/'06. Begynner å bli utålmodig, må jeg si.

---

Mystisk norsk stemme i Mulholland Drive-soundtrack. :ph34r:

:wee:

Lenke til kommentar
Hehe, gikk inn på DDD for å kjøpe meg Ferris Bueller's Day Off og The Breakfast Club endte med at jeg bestilte Le Mans, The Truman Show, The Italien Job (1969) og Once upon a time in the West. Disse 4 kostet tilsammen 23.23$ inkl frakt.De 2 filmene jeg hadde tenkt til å kjøpe for heller bli kjøpt ved en annen anledning.

7085140[/snapback]

Droppe å kjøpe Ferris Bueller, hva er det som skjer :ohmy: Er jo kanskje til dags dato en av mine favoritt filmer fra '80 tallet :w00t:

Genial film...

Lenke til kommentar

7085140[/snapback]

Droppe å kjøpe Ferris Bueller, hva er det som skjer :ohmy: Er jo kanskje til dags dato en av mine favoritt filmer fra '80 tallet :w00t:

Genial film...

7085696[/snapback]

Utsatte å kjøpe Ferris Bueller. Den var utsolgt.

Lenke til kommentar
Apropos Kurosawa (jf. et par-tre sider tilbake): Hvor i all verden blir det av de nye CC-utgivelsene av 'Tsubaki Sanjûrô' og 'Yojimbo'? Så vidt jeg husker ble vel nyutgivelsene av disse filmene bekreftet sammen med 'Shichinin no samurai', og den har jo dukket opp, en gang ved årsskifte '05/'06. Begynner å bli utålmodig, må jeg si.

7085613[/snapback]

Nå husker jeg ikke ordlyden da de ble bekreftet, så kan ikke si noe om disse restaureringene ble forespeilet å komme mer eller mindre samtidig som 7S, men det vi vet er at 7S ble restaurert (av selskapet bak Criterion) til kinovisning i USA, så der ver det ikke så mye som måtte gjøres.

Siden jeg ikke har hørt noe om (restaurering til) kinovisning av de to andre regner jeg med at de har kommet seinere i gang med disse, og følgelig tar det en del lengre tid.

Og hukommelsen spiller deg het puss mhht utgivelsen av den nye Criterion- utgaven av Shichinin no samurai, den ble først sluppet 5. september i år (selv om en del etailere begynte å sende den ut over to uker før slippdato).

Lenke til kommentar

Nja, ingen hukommelsespuss spilt på sistnevnte punkt. Klar over utgivelsesdatoen på den nye CC-utgaven av 7S, det er bare jeg som er dårlig til å ordlegge meg så sent, tror jeg. Vi prøver igjen: Ved årsskifte '05/'06 mener jeg det ble det bekreftet av CC at det ville bli sluppet nye utgivelser av Shichinin no samurai, (og det er kanskje her hukommelsen spiller et puss:) Tsubaki Sanjûrô og Yojimbo i en ikke-så-fjern fremtid. -...hvis det ble noe klarere nå?

Men takk for info. Tror jeg bare kjøper de eldre CC-utgavene av San' og Yoj', jeg, da. De koster ikke all verden, og enda mindre ved det kommende 20%off-salget til DDD.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...