Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Noen som har sett den litt eldre filmen om en fyr som skal kjøre på jobb et godt stykke unna, og ender opp med å bli terrorisert av en stor gammel bensin trailer bare på grunn av en forbikjøring?

Den er genial.. :thumbup:

Husker ikke hva den heter..

Den gikk forresten på TV3 i natt...

er snart kveld her i huset nå ja..

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Ble det ikke også laget en ny versjon av denne? Med han kjekkasen i The fast and the furious? Paul Walker? :love:

:p

Om det er Joy Ride det er snakk om? Nå tøyser jeg vel...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når det finnes krigsfilmer som er så mye bedre, er Enemy at the Gates bortkastet med tid. Saving Private Ryan, Apocalypse Now, FMJ, Platoon, Das Boot, Stalingrad. I could go on and on.

Stalingrad er ikke stort bedre enn EAtG. En feiltatt klassiker.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om noen martial art filmer, som jackie chan, bruce lee.

Altså filmer som ikke har så mye effekter, men realistiske slosskamper, der du ser lange scener i ett klipp.

Jeg mener da ikke slike filmer der du ser han begynner å sparke, så kutter til nærbildet av bein og fjes. Fordi denne kuttinga mest sansynlig er juks, noe jeg ikke klarer å se bort i fra.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil ha Woo-ping action med wire og ekstremt overdrevet kampsportscener(Once Upon A Time in China, Iron Monkey, The Matrix, Crouching Tiger, Hidden Dragon osv). Så bør du prøve deg på de gamle Shaw Brothers filmene fra 70 tallet. Har desverre ikke fått sett så mange selv enda, bare Dirty Ho (1979) og Kid with the Golden Arm (1979). Men kan anbefale begge.

Andre Shaw Brothers filmer jeg har blitt anbefalt og skal se når jeg får sjangsen:

The Master Killer (36th Chamber of Shaolin) (1978) (+ oppfølgerene) (han som spiller Pai Mei i Kill Bill 2 spiller i denne, og han spiller lederen for The Crazy 88s i Volume 1)

Five Deadly Venoms (1978)

Chinese Super Ninjas (1982) (Five Element Ninja - Super Ninjas)

+++ mange andre

Du kan bestille de fleste fra www.hkflix.com eller www.dddhouse.com Desverre går det ikke ann å få tak i alle med orginalt lydspor. Så man må se dem dubbet med grusome engelske stemmer. Men det er jo kampsporten man er etter, så det burde ikke være et problem.

Shaolin Temple med Jet Li bør og sees.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Når det finnes krigsfilmer som er så mye bedre, er Enemy at the Gates bortkastet med tid. Saving Private Ryan, Apocalypse Now, FMJ, Platoon, Das Boot, Stalingrad. I could go on and on.

Trokke EatG prøver å være en storslagen krigsfilm i klasse som Saving Private Ryan etc, men et ganske god actiondrama. Og det lykkes den med imo.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...