Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg så "An Inconvenient Truth" i dag bra saker :) .

Hm jeg synes filmen var nokså bra så den får vel 9/10 av meg,

temaet den diskuterer er jo også veldig viktig så jeg håper at amerikanerene føler at de får et spark i ræva av denne filmen :yes: (man kan alltids håpe :tease: ).

7051024[/snapback]

Er det kun amerikanere som skal få spark i ræven? Jeg trodde hele verden bidro til en felles utryddelse av arten, ikke bare USA. Jeg har ikke sett filmen, men jeg har vanskelig for å tro at skylden kan legges på ett land.

7051115[/snapback]

 

De har vel omtrent 1/3 av skylden... så ja det er ikke bare USA :)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg begynner å forstå hvorfor ingen gidder å gjøre noe. De fattige skylder på de rike, u-land skylder på i-land, vi skylder på USA, USAs borgere skylder på de som eier fabrikkene, fabrikkene skylder på sjefen og sjefen stoler på den ene vitenskapsmannen som mener at det ikke finnes global oppvarming. Greit å vite at det alltid er noen andre som burde gjøre noe, slik at man selv kan fortsette livet sitt som man gjorde før man så filmen.

Lenke til kommentar
Har du sett filmen? den oppfordrer alle til å gjøre noe med problemet.. ikke bare amerikanere

7051199[/snapback]

Det var det jeg håpet. Ble overrasket av at han håpet at amerikanerne skulle få spark i ræven.

7051223[/snapback]

 

Sikkert grunnet at de har en stor del av skylden pluss det at de ikke har ratifisert Kyoto avtalen, selvom de har signert den. De er ett av få land.

 

Se selv: kart

 

link til artikkelen: Kyoto Agreement

Lenke til kommentar
Har du sett filmen? den oppfordrer alle til å gjøre noe med problemet.. ikke bare amerikanere

7051199[/snapback]

Det var det jeg håpet. Ble overrasket av at han håpet at amerikanerne skulle få spark i ræven.

7051223[/snapback]

 

Sikkert grunnet at de har en stor del av skylden pluss det at de ikke har ratifisert Kyoto avtalen, selvom de har signert den. De er ett av få land.

 

Se selv: kart

 

link til artikkelen: Kyoto Agreement

7051271[/snapback]

Jeg er rimelig sikker på at det ikke er USAs befolkning som tar den avgjørelsen. Det er en avtale mellom statsledere og har ingenting med hva folket mener; jeg vil tro at en avstemning ala "Norge inn i EU" ville resultert i at USA skrev under, men det er ikke tilfellet. Dette blir som når jeg som nordmann får pes fordi vi selger hvalbiff i butikkene, som om det er jeg personlig som står bak.

Lenke til kommentar
Har du sett filmen? den oppfordrer alle til å gjøre noe med problemet.. ikke bare amerikanere

7051199[/snapback]

Det var det jeg håpet. Ble overrasket av at han håpet at amerikanerne skulle få spark i ræven.

7051223[/snapback]

 

Sikkert grunnet at de har en stor del av skylden pluss det at de ikke har ratifisert Kyoto avtalen, selvom de har signert den. De er ett av få land.

 

Se selv: kart

 

link til artikkelen: Kyoto Agreement

7051271[/snapback]

Jeg er rimelig sikker på at det ikke er USAs befolkning som tar den avgjørelsen. Det er en avtale mellom statsledere og har ingenting med hva folket mener; jeg vil tro at en avstemning ala "Norge inn i EU" ville resultert i at USA skrev under, men det er ikke tilfellet. Dette blir som når jeg som nordmann får pes fordi vi selger hvalbiff i butikkene, som om det er jeg personlig som står bak.

7051382[/snapback]

 

 

Vel for å kommentere din kommentar, er jeg personelig villig til å bruke penger til å bruke boligen og eventuelt huset jeg bor i(når jeg flytter hjemmefra) mer miljøvennlig og kraftsparende, det samme med bilen, og andre ting som flaskpanting og innlevering av metallbokser etc. Og amerikanerene trenger virkelig et spark i ræva fordi en stor del av befolkningen tror på tulleteorier som Bush og Halliburton lager :no: . Sefølgelig burde andre land følge etter også, men uansett må ma kunne forvente at amerikanerene begynner og ta igjen oss europere på dette feltet.

Lenke til kommentar
Enig. Den Strikes Back-filmen er artig, men f00k. Ee hel film?

7050997[/snapback]

"A Jay and Silent Bob movie? Who the hell would wanna see that?"

7051283[/snapback]

Jeg er ihvertfall en av dem, og som ikke hadde hatt noe imot å se flere.

7051368[/snapback]

Jeg og det. Det er ett ironiskt sitat fra Strike Back!

Lenke til kommentar

Jeg hater å kalle folk/band for sell-outs, da det er en arrogant ting å si. Folk må få gjøre akkurat det de vil, det er ikke jeg som bestemmer hvilke retninger de skal gå i og det er tross alt de som skal tjene til livets opphold, men fy faen så dårlig Strike Back er. Det er det verste forsøket på å melke et konsept jeg har sett i mitt liv. All sjarmen fra Clerks forsvant sakte men sikkert fra filmene hans, og med Strike Back traff Smith bunnen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...