Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Nordmenn er snåle folk, som finner seg i litt for mye, men nå holder staten og regjeringa på med veldig mye rart, så snart går grensa. Strømpriser oppe i helvete er jo bare en av mange irriterende saker. Snart bør folket begynne å ta affære.

7042202[/snapback]

 

VIVE LA RÉVOLUTION!

 

Men, jeg skjønner argumentet med at det hadde gått ut over norske bedrifter om de hadde satt den opp, og er det en ting Norge trenger er det en økonomi bygd på et stabilt grunnlag til den dagen det ikke er mer olje igjen. I hvertfall hvis vi vil fortsette med samme livsstil som vi har nå. Men å sette den opp 100 kr er vel kanskje ikke en stor sak?

 

EDIT: Litt sein, la inn quote.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan sikkert dra frem et titalls eksempler hvor det står: "Venter på stipendet, da blir det DVD-kjøp". Har man råd til å gi studenter mange tusen kroner "for mye" i stipend, kan man godt sette opp grensen med noen lapper. 200 kroner er en patetisk lav grense.

7042175[/snapback]

 

Dette har med prioriteringer å gjøre, ikke det å øke tollgrensen..er for såvidt enig at 200 er en lav grense.

7042192[/snapback]

Ja, selvfølgelig har det med prioriteringer å gjøre. De prioriterer å gi enkelte studenter flere tusen kroner i lommepenger, mens andre må jobbe/tigge av foreldre for det. Vi får håpe det blir litt mer normale stipendsummer nå som det blir gratis skolebøker i vgs.

Lenke til kommentar
Ja hva var de påsto at oljefondet skulle ha i banken med utgangen av neste år 2000 MILLIARDER kroner, så å øke grensa med noen kroner hadde skadet Norge noe veldig, men mye vil ha mer...

7041714[/snapback]

Vel, nå får regjeringen flest klager på at de kun hjelper de rike, og det er ikke akkurat de fattigste som bestiller DVDer til 500kr fra utlandet. Alle i denne tråden har penger til overs, så hvorfor vi synes synd på oss selv forstår jeg ikke. De ekstra kronene skal helst brukes på fattige, eldre, syke og sultne, ikke på gutter mellom 15-25 med gigantiske DVD-samlinger. Dette argumentet med "øke grensen noen kroner" blir som å be Røkke om en million, han som har så mange; det er bare absurd.

7041826[/snapback]

 

 

For å sette det litt på spissen så er ikke jeg så er jeg verken fattig, gammel, syk eller sulten. Jeg betaler skatter og avgifter i hue og ræva til staten for at de skal ta vare på meg, de elder, de fattige og de sultne så hvorfor skal ikke jeg få noe tilbake (vet det er mye å be om i dette landet men det er jo lov å håpe). Jeg betaler veiavgift, hvor blir det av den? Blir ikke brukt på de veiene jeg bruker ( tre trillebår lass med asfalt kaller ikke jeg å ta vare på veien).

 

Dette er vel faktisk et av de få løftene som staten kom med som jeg hadde følt at jeg faktisk hadde fått noe igjen for. For hvis de senker skattene så hever de bare avgiftene på noe annet osv. Siste fantastiske eksempel, den nye co2 avgiften på biler som gjør diesel biler billigere og hva gjør de da jo da setter de opp prisen på diesel og årsavgiften på diesel biler også er de like langt (noe som egentlig ikke plager meg siden jeg ikke blir påvirket av den økningen)

Lenke til kommentar
....

Men de kunne ha vist litt vellvilje og økt det med en 100 lapp, så hadde de i alle fall gjort noe...

7039882[/snapback]

 

No can do. Så lenge verdens grådigste myndighet tjener penger på noe de har aktivt gående, kommer det aldri til å skje noen forandring - noen gang. Staten - ikke folket.

7041335[/snapback]

Det er tilsvarende regler og grense i EU (grensen for tiden marginalt høyere pga ikke særlig høy kronekurs), tilsvarende regler (og lavere grense) i Kanada, og tilsvarende regler med forskjellige grenser i andre deler av verden.

Dette er ikke noe særnorskt fenomen.

 

Selv har jeg ikke de store problemene med selve mva'en, men misliker at gebyr for utregning og innkreving ofte er høyere enn selve mva'en (at dagens system åpner for at noen aktører selger seg ut under kostpris som mottakerdel, for så å overprise gebyrdelen grovt gjør det ikke noe bedre, jfr Nordisk Express).

Ideelt burde det være tollere som gjorde beregnings og inkrevingsjobben, og kostnader skulle dekkes av innkrevd mva. Da hadde jeg kunnet leve fint med en 0-grense (men det ville tvunget fram en høyere grense enn i dag, siden administrasjon rundte innkreving i snitt trolig koster mer enn lr50).

Lenke til kommentar

Bra, sånn det skal være. :D

 

EDIT:

Gregory House mener jeg er en av de dypeste og best utviklede karakterene blant de siste årenes TV-serier, og den beste jeg veit om. Alt han gjør kan bli forklart på et psykologisk nivå, kanskje man til og med kan stille en diagnose hvis en som kunne det analyserte han. Men uansett, veldig bra serie, Hugh Laurie burde få en Emmy neste år.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...