Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser på Forest Gump nå. Måtte bare pause den for å spørre om noe:

Den musikken som er tidlig i filmen. Når de går hjem etter at han har fått de skinnene på bena, er den laget spesielt for filmen? Eller er det mulig å tilegne seg den?

Mener å huske å ha hørt den før. Utrolig fin.

7023470[/snapback]

Hvis det var instrumental musikk er det veldig sannsynlig at du snakker om soundtracket Silvestri lagde til filmen. Det er vel et av tidenes mest populære og de fleste som ser filmen først nå har nok hørt deler av det før.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Ser på Forest Gump nå. Måtte bare pause den for å spørre om noe:

Den musikken som er tidlig i filmen. Når de går hjem etter at han har fått de skinnene på bena, er den laget spesielt for filmen? Eller er det mulig å tilegne seg den?

Mener å huske å ha hørt den før. Utrolig fin.

7023470[/snapback]

Hvis det var instrumental musikk er det veldig sannsynlig at du snakker om soundtracket Silvestri lagde til filmen. Det er vel et av tidenes mest populære og de fleste som ser filmen først nå har nok hørt deler av det før.

7024188[/snapback]

Silvestri sin musikk er bra den, men den slår ikke alle de andre sykt gode låtene som representerer tiden filmen foregår i. Scena hvor Creedence durer i bakgrunnen skulle hatt en tredobbel varighet. :love:

Lenke til kommentar

Den Store Kinodagen nærmer seg (lørdag 4. november), og for noen dager siden ble store deler av programmet til Fredrikstad Kino lagt ut. Jeg har selvfølgelig tenkt til å kjøpe dagspass (kr 175), og se film hele døgnet.

Noen av filmene er jeg helt klar på at jeg må få med meg:

Saw III, The Departed, The Grudge 2, Sønner, The Devil Wears Prada, Over the Hedge og World Trade Center.

Da det ikke er teoretisk mulig å se samtlige filmer som går, kan jeg kun se et fåtall av de resterende filmene, som er:

Dead Man's Chest (sett), Superman Returns, Garfield 2, Trigger, Cars, Uro, Maurbølla, Heartbreak Hotel, De andres liv, Fritt vilt (skal på premiéren fredag 13.), Stormbreaker, Villdyr, The Guardian, Kalde føtter, Hest er best, Pip og Papegøye, Gutta på skauen og Historien om Tobias Gjermundsen.

Hvilke av disse er verdt å få med seg?

EDIT:

Fikk ikke sett Heat :( .

Ble visst helt hekta på 24! :)

7024298[/snapback]

Da vet du hva du har å gjøre i dag. ;)

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Superman Returns sliter med et stort problem: Når helten er Supermann, så er det i teorien umulig å lage spennende action. Det skjedde ingenting spennende gjennom hele filmen, for hele veien veit man at Supermann kommer til å overleve uansett, og du blir sittende og se på en haug nestenkatastrofer som Supermann stopper "mirakuløst" hele filmen.

Også har jeg problemer med å skjønne hvordan en film som er 60% CGI kan bli tidenes dyreste? En stor del av den er jo bare gjort på data, i forhold til massive mengder statister osv.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
@Manx, jeg har sett absolutt alle filmene til de skuespillerne! Anbefaler virkelig å se In Hell med Van Damme, kanskje den beste filmen til Van Damme.

7023468[/snapback]

In Hell er ikke den beste, men den er god. Et bilde® sier mer enn tusen ord..

Jean-Claude Van Damme:

vandammesw1.jpg

Steven Seagal:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

seagalhr8.jpg

Keanu Reeves:

keanureevesml6.jpg

Dolph Lundgren:

lundgrenrj1.jpg

Edit:

@Thrusthamster:

Også har jeg problemer med å skjønne hvordan en film som er 60% CGI kan bli tidenes dyreste? En stor del av den er jo bare gjort på data, i forhold til massive mengder statister osv.

Det er det som koster penger :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Lurer på om noen vet om gode "skolefilmer". Der handlingen er lagt til skolen, og foregår der, for det meste.

Tusen takk på forhånd :)

-Blue Spring

-Dazed and Confused

-Donnie Darko

-Ondskan

-Swing Girls

-Waterboys

-The School of Rock

-The Breakfast Club

-Animal House

-Dead Poets Society

-The Substitute

-Senior Trip (Vet ikke helt om denne teller siden den handler om en tur til Washington DC, men det er en klasse som reiser)

Alle anbefales på det sterkeste.

@Manx, jeg har sett absolutt alle filmene til de skuespillerne! Anbefaler virkelig å se In Hell med Van Damme, kanskje den beste filmen til Van Damme.

In Hell er ikke den beste, men den er god.

Bare slått av Wake of Death :)

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Men du har ikke 'Out for a Kill' Manx? Steven Seagal-filmen som er på imdb's bottom 100?

7025474[/snapback]

Jeg leide den en gang og det holder for den er virkelig dårlig også, så det får jo være grenser hva jeg skal kjøpe :)

Edit: Det er vel bare Ticker som er verre...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...