Venerable Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Cannibal Holocaust er ganske enkel å lese utifra trailere og omtaler. Hvis du vet at dette ikke er noe for deg, så er det skjelden noe vits fordi da vil du aldri like den. Men hvis den virker litt interessant slik som du er... Go for it (som Hr. Jenssen sier). Filmens vold er ikke gladvold som i filmer flest. Det er vold som er skikkelig vond å se på. Det er ikke masse blod som fosser ut, det er mer realistisk. Sammen med en utrolig ekkel visuell look, et sykt soundtrack (til tider ekstremt vakker også) og en grusom historie er det den mest forstyrrende filmen jeg har sett. Men det er jo tross alt en italiensk exploitation film fra det gode 80-tallet, så ikke forvent deg Oscar kvalitet, det er andre ting man kikker etter i disse filmene. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Men hvis den virker litt interessant slik som du er... Go for it (som Hr. Jenssen sier). Da går jeg for den. Finnes det forresten en trailer med høy oppløsning? Finner bare dårlige. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Det tror jeg nok du må leite godt etter, for det tviler jeg på at du finner Er det Holocaust eller Ferox hvor det er mye dyre-snuff? Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Det tror jeg nok du må leite godt etter, for det tviler jeg på at du finner Er det Holocaust eller Ferox hvor det er mye dyre-snuff? 7015784[/snapback] Har ikke sett Ferox, men vet at Holocaust inneholder dyresnuff. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Husker lyden av det ene dyret som ligner på et ekorn som de stikker en kniv igjennom halsen på eller noe sånn, den lyden gikk igjennom marg og bein... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er Cannibal Holocaust, men Ferox har ca. like mye dyrevold den også. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 For min del så er det filmer man ser en gang for å ha sett dem og for å ha en mening om dem. Er ikke den type film som jeg setter meg ned for å la meg underholde av for å si det sånn... Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 De river vel opp en skilpadde i Holocaust også, viss jeg ikke husker feil. Regissøren gikk jo gjennom rettsaker etter filmen ble sluppet. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Det var vel relativt mye som fikk smake øksa i den filmen... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) EDIT: Jeg skjønner ikke helt, hvorfor finner jeg ikke X-Men 3 på DVD-Profiler? Verken i Norge eller UK! 7013969[/snapback] Den har nettopp blitt sluppet, så noen må legge inn en profil på filmen først. Legg inn filmen og vent i noen dager så dukker den nok opp Edit: Jeg legger all skyld på Hr. Jenssen for dobbeltposten Endret 6. oktober 2006 av Manx Lenke til kommentar
St-Cruz Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Må få anbefale den norske filmen Sønner, var skeptisk til en norsk film, men denne var herlig! Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) De river vel opp en skilpadde i Holocaust også, viss jeg ikke husker feil. Regissøren gikk jo gjennom rettsaker etter filmen ble sluppet. Den personen jeg kjenner som kan mest om italienske trash filmer mener at han måtte i rettsak fordi de trodde at folk virkelig ble drept og torturert. Og at han gikk i fengsel pga dyredrapene. At han faktisk gikk i fengsel har jeg aldri lest noe om, og en skulle tro det hadde blitt skrevet en del om hvis det var sant. Men så vil jeg helst ikke tvile på han jeg snakker om heller, ikke på dette emnet uansett Endret 6. oktober 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har også hørt at de drepte ekte mennesker i filmen. Tviler på det men, filmen er dårlig forresten. Grei hvis du vil se pupper og blod. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 6. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg leste at regisøren måtte ta med skuespillerne på ett direktesendt talk-show e.l. for å bevise at han ikke hadde drept skuepillerene. Jeg synes filmen var over midels god og absolut opprivende og til tider sjokerende, så er det sagt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) De river vel opp en skilpadde i Holocaust også, viss jeg ikke husker feil. Regissøren gikk jo gjennom rettsaker etter filmen ble sluppet. Den personen jeg kjenner som kan mest om italienske trash filmer mener at han måtte i rettsak fordi de trodde at folk virkelig ble drept og torturert. Og at han gikk i fengsel pga dyredrapene. At han faktisk gikk i fengsel har jeg aldri lest noe om, og en skulle tro det hadde blitt skrevet en del om hvis det var sant. Men så vil jeg helst ikke tvile på han jeg snakker om heller, ikke på dette emnet uansett 7017532[/snapback] Jeg er rimelig sikker på at Deodato aldri måtte i fengsel, men jeg vet at han måtte bevise at han ikke hadde drept ekte folk under innspillingen. Det ble for eksempel en god del kluss med dette ettersom kontrakten skuespillerene hadde underskrevet før innspillingen av "Cannibal Holocaust" forbød dem å opptre i noen form for film eller massemedie før det hadde gått ett år fra premieren. Hvis noen av dere har dokumentaren "Ban the Sadist Videos", så kan dere få en ganske god gjennomgang av hvordan det hele foregikk. I tillegg får man vite hva Deodato faktisk ville si med filmen sin. EDIT: Når jeg tenker meg om er det faktisk også ekte drap i Cannibal Holocaust. Henrettelsene man får se på dokumentaren inne i filmen (Last road to hell ellerno) er autentiske. Hvis jeg ikke husker helt feil så er klippene fra en eller annen politisk begivenhet i afrika. Endret 7. oktober 2006 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Noen som har sett Beowolf & Grendel (2005)? Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Jepp jeg så den. Kjøpte den fra amazon ettersom den er canadisk produsert og det er liten sjanse for at den kommer til Norge. God film. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 (endret) Kjøpte et par filmer fra CDON: - Matrix Ultimate Collection. - Butch Cassidy And The Sundance Kid. - The Good, The Bad and The Ugly. - Heat. Hvilken skal jeg slå til med å se først? Endret 7. oktober 2006 av onyX Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Eg ville sett Heat, ein fantastisk film, fin lørdagsunderhaldning (om du har fått dei då). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2006 Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat PS. se heat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg