Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Cannibal Holocaust er ganske enkel å lese utifra trailere og omtaler. Hvis du vet at dette ikke er noe for deg, så er det skjelden noe vits fordi da vil du aldri like den. Men hvis den virker litt interessant slik som du er... Go for it (som Hr. Jenssen sier).

Filmens vold er ikke gladvold som i filmer flest. Det er vold som er skikkelig vond å se på. Det er ikke masse blod som fosser ut, det er mer realistisk. Sammen med en utrolig ekkel visuell look, et sykt soundtrack (til tider ekstremt vakker også) og en grusom historie er det den mest forstyrrende filmen jeg har sett.

Men det er jo tross alt en italiensk exploitation film fra det gode 80-tallet, så ikke forvent deg Oscar kvalitet, det er andre ting man kikker etter i disse filmene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Jeg skjønner ikke helt, hvorfor finner jeg ikke X-Men 3 på DVD-Profiler? Verken i Norge eller UK! :huh:

7013969[/snapback]

Den har nettopp blitt sluppet, så noen må legge inn en profil på filmen først. Legg inn filmen og vent i noen dager så dukker den nok opp :)

Edit:

Jeg legger all skyld på Hr. Jenssen for dobbeltposten :whistle:

Endret av Manx
Lenke til kommentar
De river vel opp en skilpadde i Holocaust også, viss jeg ikke husker feil. Regissøren gikk jo gjennom rettsaker etter filmen ble sluppet.

Den personen jeg kjenner som kan mest om italienske trash filmer mener at han måtte i rettsak fordi de trodde at folk virkelig ble drept og torturert. Og at han gikk i fengsel pga dyredrapene. At han faktisk gikk i fengsel har jeg aldri lest noe om, og en skulle tro det hadde blitt skrevet en del om hvis det var sant. Men så vil jeg helst ikke tvile på han jeg snakker om heller, ikke på dette emnet uansett :)

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
De river vel opp en skilpadde i Holocaust også, viss jeg ikke husker feil. Regissøren gikk jo gjennom rettsaker etter filmen ble sluppet.

Den personen jeg kjenner som kan mest om italienske trash filmer mener at han måtte i rettsak fordi de trodde at folk virkelig ble drept og torturert. Og at han gikk i fengsel pga dyredrapene. At han faktisk gikk i fengsel har jeg aldri lest noe om, og en skulle tro det hadde blitt skrevet en del om hvis det var sant. Men så vil jeg helst ikke tvile på han jeg snakker om heller, ikke på dette emnet uansett :)

7017532[/snapback]

Jeg er rimelig sikker på at Deodato aldri måtte i fengsel, men jeg vet at han måtte bevise at han ikke hadde drept ekte folk under innspillingen. Det ble for eksempel en god del kluss med dette ettersom kontrakten skuespillerene hadde underskrevet før innspillingen av "Cannibal Holocaust" forbød dem å opptre i noen form for film eller massemedie før det hadde gått ett år fra premieren.

Hvis noen av dere har dokumentaren "Ban the Sadist Videos", så kan dere få en ganske god gjennomgang av hvordan det hele foregikk. I tillegg får man vite hva Deodato faktisk ville si med filmen sin. :D

EDIT: Når jeg tenker meg om er det faktisk også ekte drap i Cannibal Holocaust. Henrettelsene man får se på dokumentaren inne i filmen (Last road to hell ellerno) er autentiske. Hvis jeg ikke husker helt feil så er klippene fra en eller annen politisk begivenhet i afrika.

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat Heat

PS. se heat

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...