Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å se ekstramateriale på filmer som er gode. Liker spesielt godt dokumentarer som "Empire of Dreams", som følger med den første Star Wars trilogien. Den dokumentaren forteller grundig hvordan alt ble gjort, og hvilke problemer som oppsto etter hvert som filmen tok form. Liker ikke slike tåpelige, meningsløse featurettes som bare inneholder intervjuer og slikt hvor skuespillerne ikke gjør annet enn å skryte av hverandre og regissørene, etc.

 

De virkelig gode filmene ser jeg faktisk om igjen med Director's Commentary. Der får man virkelig god info om filmene. Før så jeg ikke på kommentarene som ekstramateriale, bare tull som ikke var til noen nytte. Men nå synes jeg det er gull, selvsagt kun til de filmene hvor jeg virkelig vil lære hvordan de gjorde ditt og datt, historier fra bak kamera, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ann på skaperne av filmen, hvis noen av dem er interessante personer så pleier ekstra materiale å være svært spennende. Med noen unntak såklart, som Directors Commentary på Sleepy Hollow. Tim Burton hadde INGENTING spennende å si. "Oh, I remember this scene because we made those sheeps go up and down that hill several times..." :dontgetit:

Lenke til kommentar
Kommer ann på skaperne av filmen, hvis noen av dem er interessante personer så pleier ekstra materiale å være svært spennende. Med noen unntak såklart, som Directors Commentary på Sleepy Hollow. Tim Burton hadde INGENTING spennende å si. "Oh, I remember this scene because we made those sheeps go up and down that hill several times..." :dontgetit:

6996124[/snapback]

 

Kunne ikke vært mer enig angående Tim Burton. Jeg prøvde å se Scissorhands med DC, men det lot seg bare ikke gjøre. Å se en film med kommentarer hvor kun èn person snakker, blir lett kjedelig, da det ikke blir noe mye diskusjon (er vel vanskelig å få til det med en person). Uansett, jeg har sett/hørt flere kjedelige DC'er, men Tim Burton slo egentlig alt med Edward Scissorhands. Først og fremst sa han nesten ingen ting, og for det andre så sa han omtrent ingen ting interessant når han først sa noe.

Lenke til kommentar

Joblo har tatt en prat med Scorsese og skuespillerene fra The Departed og som den John Woo fanboyen jeg er så er vel dette noe av det kulest jeg har lest på mange år :)

 

Martin Scorsese:

Martin, why did Hong Kong translate into Irish Boston?

 

MS: I didn’t think of it as Hong Kong. I just thought of it as how Bill put together the script. Really, I liked the idea. Hong Kong cinema, once I saw John Woo’s THE KILLER, you can’t go near that, you can’t even begin as far as my skills as a filmmaker, you can’t.

 

Neste avsnitt:

However, no matter even if I had a moment where I said to myself, gee maybe I can make a film like John Woo.

Pene ord fra en ekstremt bra regissør :yes:

 

Edit: Feil med qoutingen...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Har endelig fått se Shawshank redemption (Ja jeg vet det er sent) men jeg må si jeg ble litt skuffet - har hørt at den skulle være å fntastisk bra, og de nligger jo tross alt på 2 (?) plass på imdb top 250, men jeg synes bare det var en ganske bra film, men virkelig ikke SÅ bra og ikke noe jeg vil putte på min ymdb top 20.

Lenke til kommentar
noen som har sett "Little miss sunshine" enda? skal se den i kveld og lurer på om den er noe bra :hmm:

6996880[/snapback]

Ja jeg har sett filmen, den er helt fantastisk, noe av det bedre jeg har sett, jeg har aldri noensinne ledd så mye, en real fulltreffer den filmen der, og en sterk kandidat til årets beste for min del, du vill ikke bli skuffet.

 

EDIT: Skulle sikkert vært ett og annet punktum inni der men ...

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Har endelig fått se Shawshank redemption (Ja jeg vet det er sent) men jeg må si jeg ble litt skuffet - har hørt at den skulle være å fntastisk bra, og de nligger jo tross alt på 2 (?) plass på imdb top 250, men jeg synes bare det var en ganske bra film, men virkelig ikke SÅ bra og ikke noe jeg vil putte på min ymdb top 20.

6999393[/snapback]

Et godt eksempel på at forventninger kan ødelegge (om enn bittelitt)

Lenke til kommentar
Har endelig fått se Shawshank redemption (Ja jeg vet det er sent) men jeg må si jeg ble litt skuffet - har hørt at den skulle være å fntastisk bra, og de nligger jo tross alt på 2 (?) plass på imdb top 250, men jeg synes bare det var en ganske bra film, men virkelig ikke SÅ bra og ikke noe jeg vil putte på min ymdb top 20.

6999393[/snapback]

Et godt eksempel på at forventninger kan ødelegge (om enn bittelitt)

6999782[/snapback]

 

Tja, forventinger kan lett ødelegge ja, men jeg er likevel enig med Shizz. I mine øyne er ikke Shawshank SÅ jævlig bra. Det er en flott fortalt historie med vakker musikk, flott skuespill, dype karakterer, osv. Men likevel synes jeg den er alt for "vanlig" til at en 2.-plass på IMDB Top 250 kan rettferdiggjøres. Den er jo ikke akkurat noe spesielt revolusjonerende. Den hører til på 250-lista uten tvil... men andreplass? :hmm:

Lenke til kommentar
Har endelig fått se Shawshank redemption (Ja jeg vet det er sent) men jeg må si jeg ble litt skuffet - har hørt at den skulle være å fntastisk bra, og de nligger jo tross alt på 2 (?) plass på imdb top 250, men jeg synes bare det var en ganske bra film, men virkelig ikke SÅ bra og ikke noe jeg vil putte på min ymdb top 20.

6999393[/snapback]

Et godt eksempel på at forventninger kan ødelegge (om enn bittelitt)

6999782[/snapback]

 

Tja, forventinger kan lett ødelegge ja, men jeg er likevel enig med Shizz. I mine øyne er ikke Shawshank SÅ jævlig bra. Det er en flott fortalt historie med vakker musikk, flott skuespill, dype karakterer, osv. Men likevel synes jeg den er alt for "vanlig" til at en 2.-plass på IMDB Top 250 kan rettferdiggjøres. Den er jo ikke akkurat noe spesielt revolusjonerende. Den hører til på 250-lista uten tvil... men andreplass? :hmm:

7000181[/snapback]

Det er kanskje den beste filmen jeg har sett. Ihvertfall topp 5. Som du sier er skuespillerne gode og det er mye bra med filmen. Men det er egentlig bare en virkelig grunn til at jeg liker den så godt som jeg gjør. Det er det faktum at jeg virkelig levde meg totalt inn i filmen og følelsene mine svingte opp og ned gjennom hele greia. På slutten ble jeg så glad at det var like før jeg begynte å grine. Jeg tror ikke jeg noen gang har sett en film der jeg virkelig føler ting så intenst som i den filmen. Kanskje Brotherhood of War.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...