Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

urgh.. jeg ble lei meg av den filmen. Det er tre stadier av dårlig film:

1.Så dårlig at den er kjip

2.Så dårlig at du synes den er morsom igjen

3.Så dårlig at den er drittkjip

 

Plan 9 from outerspace faller vel under kategori 3.

 

Hovedpersonen som opprinnelig skulle bli spilt av bela lugosi dør etter å ha spilt inn en scene. Dette fikser regissøren ved å la sin frisør ta over rollen. Her er det jo en høydeforskjell på rundt 50 cm men det gjør ikke så mye, dessuten ligner jo ikke bela lugosi og frisøren stort på hverandre heller. Dette løste man enda mer elegant! La frisøren spille resten av filmen med en kappe foran fjeset, og ta med så mange klipp fra bela lugosis gamle draculafilmer som mulig!

 

En dundrende storsuksé! Tross alt er filmen er litt festeligere å se på når man kan bakgrunnshistorien...

 

EDIT:Leif

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Ah, nå har jeg sett ferdig første sesongen av Twin Peaks. Det var en kjempeopplevelse. Tidenes serie? Det vil iallfall jeg påstå.

 

Twin Peaks: Fire Walk with Me blir neste filmkjøp her i gården. Gleder meg.

Fire Walk With Me er rett og slett kongelig. :)

 

DoctorMacabre: Plan 9 faller under kategori 2, eller som jeg liker å kalle det "Dårlig = Bra". De fleste av filmene til Bela Lugosi er faktisk ganske så underholdende siden de suger verre enn verst. Mannen kan jo rett og slett ikke si en replikk riktig.

 

Filmer som er så dårlige at de blir dritkjipe er:

- Glitter

- Crossroads

- Gigli

- Merlin's Shop of Mystical Wonders

- Battlefield Earth

- Son of the Mask

 

osv. Gamle filmer blir på en eller annen grunn morsomme.

 

---------

 

Så forresten Takashi Miikes "Dead or Alive" i dag. Slutten er kanskje filmhistoriens desidert beste. :D

Lenke til kommentar
Ah, nå har jeg sett ferdig første sesongen av Twin Peaks. Det var en kjempeopplevelse. Tidenes serie? Det vil iallfall jeg påstå.

 

Twin Peaks: Fire Walk with Me blir neste filmkjøp her i gården. Gleder meg.

For å få fullt utbytte av de seinere sesongene av TP anbefales det strengt tatt å se TP: FWwM sist.

Lenke til kommentar
Ah, nå har jeg sett ferdig første sesongen av Twin Peaks. Det var en kjempeopplevelse.  Tidenes serie? Det vil iallfall jeg påstå.

 

Twin Peaks: Fire Walk with Me blir neste filmkjøp her i gården. Gleder meg.

For å få fullt utbytte av de seinere sesongene av TP anbefales det strengt tatt å se TP: FWwM sist.

Det skal jeg ta til etterretning. Takk, takk.

Lenke til kommentar
Det store spørsmålet er: kommer våre unger til å digge Son of the Mask av samme grunn som vi digger Plan 9? Ikke glem at Plan 9 var hatet av de fleste da den kom ut, akkurat som Son of the Mask.

Skummel tanke.

Der har du vel listet opp enda en kjempgrunn til å bruke prevansjon :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...