Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke sånn at jeg kjeder meg når jeg ser gamle filmer og gamle spesialeffekter, men bare synes oppbygningen og det meste var kjedelig.

 

Når det gjelder nyskapende filmer så irriterer det meg alltid når jeg ser en film som startet en trend eller var veldig nyskapende når den kom ut, f. eks. Die Hard og Alien, også blir jeg skuffa fordi jeg har sett tusener av kopiene som kom etter den. Er litt kjedelig å vite at jeg ikke fikk den "it blows my mind"-opplevelsen som de som så Alien og Die Hard før alle de andre klonene fikk.

Lenke til kommentar
Det er bare fakta at alle remakes de siste årene suger i fohold til den orginale.

6900532[/snapback]

 

Ocean's Eleven?

Har ikke sett den orginale, men remaken er jo helt fantastisk, så den er mest sannsynlig unntaket. Orginale Gone in 60 Seconds har jeg dessverre heller ikke sett. Men har sett begge The Italian Job , og der blir remaken knust av den orginale som er 9/10 for meg. Hvordan noen i hele tatt kan like remaken gjør meg vondt. At noen syns den er bedre enn orginalen... :realmad:

Lenke til kommentar

Superman I med Christopher Reeve ville tapt seg enormt med CGI. Fantastisk film, løpescenen med den unge Clark ser ut som om den tar til i en Ivo Caprino film. Scenen hvor Supermann slår til for første gang er bare helt suveren og gir meg fortsatt frysninger.

 

Og når man snakker om Supermann, noe som må bestilles;

 

ultimatedvd-region4a.jpg

 

Beste er utvilsomt Superman II the Donner Cut. I praksis en helt ny film, hvordan oppfølgeren var ment å være (før Donner fikk fyken, Brando ble klippet ut og Hackman trakk seg i protest fordi Brando ble klippet). Mesteparten av filmen består av nye klipp, blir fabelaktig å se klipp av Reeve og Brando som aldri tidligere er vist :dribble:

Lenke til kommentar

Nå må ikke en remake være en blåkopi heller.

 

Gamle-Scarface og "Say hello to my little friend!"-Scarface har visse grunnleggende likheter:

 

- Navnet

- Historie og plot

 

De siste punktet er essensielt. Selv om setting og karaktersetting ikke nødvendigvis er klin likt, er grunnessensen i historen nøyaktig den samme: The rise and fall of [put in name here]. Nå er det jo mange filmer som har store eller små varianter denne historien, men likhetene mellom disse to er unektelig (gal gangster kjemper seg opp til toppen og faller hardt).

 

I tillegg kommer Wikipedia, vår venn i nøden, med følgende sitater:

 

Scarface was remade in 1983 by Brian De Palma in all-modern day setting; see Scarface (1983 film).

 

- Scarface (1932 film), film about the mafia loosely based on the life of Al Capone

- Scarface (1983 film), film remake starring Al Pacino

Lenke til kommentar

Ja, The Thing er en deilig film. Mildt sagt. En av de få grøsserne som faktisk er veldig bra samtidig (skummel på en ikke-fjortiss-skremme-tullball-måte). Men den er egentlig heller ingen remake. Jeg har sett The Thing from Another World, og den er langt ifra den samme som 1982's The Thing. Egentlig er ikke The Thing så mye basert på den gamle Thing-filmen, men mer på "Who Goes There"-boka, som den gamle filmen også er basert på. :)

 

Uansett, en knallbra film, The Thing. Elsker den. :love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...