Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, det betyr fremdeles ikke at det er noe galt med nåtidens skrekkfilmer. Har du noen ide om hvor mange hundretusen elendige møkkagrøssere som kom ut på 70 og 80-tallet (og da orker jeg ikke begynne på grøssens/sci-fiens gullalder: 50-60-tallet)?

 

Har aldri sagt at det ble lagd bedre skrekkfilmer før i tiden enn nå. Jeg sier bare at grøsser-sjangeren alltid spyr ut den samma møkka, med noen få unntak her og der. Kommer vel i gjennomsnitt under 1 god grøsser per år.

 

Og til han som klagde på The Village. Det er ingen grøsser. Den ble kanskje promotert som det, men det er rett og slett en dramafilm med en skvettescene.

Lenke til kommentar
/fixed new_yes.gif
Har aldri skjønt hva enkelte ser i Ringu. I mine øyne er den amerikanske versjonen bedre på alle mulige måter. The Blair Witch Project orker jeg ikke engang å kommentere. :p

Remakes får ikke lov å være bedre. Det er en prinsippsak.

Hvis det er en remake av en allerede god film, så mister de litt poeng automatisk. Men prinsippsak er det ikke. Det er bare fakta at alle remakes de siste årene suger i fohold til den orginale. Det eneste de gjør med skrekkfilmene er å gjøre dem mer kommersielle, som 99% av gangene fjerner det som gjorde den orginale til en god film.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å forstå en films relevanse og betydning i filmhistorisk sammenheng (noe du tydeligvis gjør) og å bli underholdt av en film som kom ut over 70 år siden. Når dagens filmer har nådd et nivå hvor CGI er vanskelig å skille fra det virkelige (og snart blir det vel umulig), så er det vanskelig å se forbi stop-motion-effektene.

Lenke til kommentar

Ja.

 

Jeg ville sett '33-versjonen forran '06-versjonen any day. Det er mye mer underholdende å se hvordan man gjorde ting før, enn å se hvordan man gjør ting nå.

 

Og det å få en gigantisk ape til å bevege seg på lerettet på den tiden var jo rimelig nyskapende. Det er ingenting nyskapende med Jacksons Kong.

Lenke til kommentar

Det jeg stusser litt på når folk sier de liker orginaler som var fra da og da, de liker det pga nyskapenheten. Det jeg da sliter litt med å forstå er hvorfor gjør det filmen så bra at det er nyskapende? Skjønner at det var veldig bra den gang, men i dag får man jo liknende bare mye bedre? Eller er jeg helt på jordet her?

Lenke til kommentar
Ja.

 

Jeg ville sett '33-versjonen forran '06-versjonen any day. Det er mye mer underholdende å se hvordan man gjorde ting før, enn å se hvordan man gjør ting nå.

 

Og det å få en gigantisk ape til å bevege seg på lerettet på den tiden var jo rimelig nyskapende. Det er ingenting nyskapende med Jacksons Kong.

6902753[/snapback]

Snakker vi underholdningsverdi nå? Jeg snakker om å se film, ikke å studere spesialeffekthistorien fra 1900 til idag. Jeg blir ikke mer underholdt av Special Olympics fordi de har et verre utgangspunkt, hvorfor skulle jeg bli underholdt av effektene fra 1930 fordi de var nyskapende?. Det er selvsagt interessant, men det er ikke derfor jeg ser film.

 

Poenget med King Kong (2006) er vel ikke å se hvordan det gjøres, men å få historien King Kong fortalt gjennom bilder som er overbevisende.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg tror noe av det han mener er at king kong '33 er sjarmerende pga. at den er gammel, mens ideen bak king kong i bunn og grunn kanskje aldri var spesielt god. Den nye filmen har på mange måter ingen sjarm lenger, og uten den gammeldagse, på mange måter barnslige, sjarmen har egentlig ikke den nye king kong-filmen så mye fare med.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...