Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er klart det er mange bra filmer før 1972. Mitt inntrykk er bare at et stort flertall av alle filmer før den tid er så uhorvelig kjedelige og langsomme.

Jeg synes Spartacus var trøtte greier.

6873101[/snapback]

_Julenissen_ har alltid vært en stemme for fornuft. I tillegg bor han i Trondheim, noe som leder meg til å stole mer på ham ;)

Lenke til kommentar
Angelo Badalamenti, en av mine favoritter. David Lynch-verker og En langvarig forlovelse :love:

Mannen er en av de beste.

6874249[/snapback]

Helt enig :yes:

Han har jo laget soundtracket til nyversjonen av The Wicker Man, som skal komme ut i løpet av høsten/vinteren! Er VELDIG spent på det (selv om soundtracket til originalfilmen er suverent)! Tror ikke plata er å få kjøpt ennå...

Nyutgivelse av filmen selv kan jeg dy meg for, den gamle tåler fint tidens tann...

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal se Dogville. God film?

Den er orginal, misantropisk og har veldig godt skuespill. Slikt setter jeg pris på, men... Den blir litt for artsy fartsy og kjedelig til tider for min del. Hvis du har sett traileren og er nyskjerrig så bør du prøve den siden man skjønner fort hva slags type film dette er. Selv var den overraskende god etter som jeg hadde lave forventinger.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal se Dogville. God film?

6876613[/snapback]

Jeg elsket den. Slukte den rått med hud, hår og kjønnsykdommer. Har vist den til flere, og både mor og stemor har faktisk forlatt stua under sluttscenen fordi de fant den for provoserende.

Lenke til kommentar
United 93... for en film. Creepy stemning, spennende og forferdelig trist. Ettersom jeg satt sammen med en kamerat og så filmen, kunne jeg ikke grine (av frykt for represalier). Sterke greier.

Må få sett denne filmen. I følge hjemmesiden så skal visst DVD'n ha vært ute side 5. september. Traileren ser bra ut også!

Edit:

Jeg så Brotherhood of War i dag, spennende film og rørende. Anbefales.

Endret av onyX
Lenke til kommentar

United 93 var veldig bra, og jeg satt igjen med et bra inntrykk av selve filmen. Var veldig sterke scener ja, og satt å nærmest rista i stolen siste kvateret. Ikke en film du ser mange ganger, fordi det ikke er en underholdningsfilm, men det er en film du bør se. Hadde jeg vært historielærer hadde jeg vist denne i timen. Lett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...