Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg burde vel kanskje gjøre sånn.

Young Frankenstein

Blazing Saddles

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Space Balls

osv

De to første er jo flere hakk over alle de andre og er fremdeles to av mine favoritt filmer når det kommer til komedier. Og det er vel litt sånn med Mel Brooks enten så liker man humoren til mannen eller så gjør man det ikke, personlig så digger jeg den :)

Lenke til kommentar

Det forteller meg ikke så mye om hvor bra den er. Forrest Gump handler om livshistorien til en mann med lav IQ, men den filmen er genial.

Jeg spør igjen, hvilken type humor har 40 Year Old Virgin? Hvilke filmer kan den sammenlignes med?

Forøvrig kan jeg samtidig også slenge opp et spørsmål angående Sky High (Kitamura's film fra 2003). Hvordan er denne? Er den (nesten) like bra som Azumi, eller er den like uhorvelig elendig som Azumi 2?

Lenke til kommentar
Nå skal jeg være litt direkte og frekk:

Artig det der at virkelig elendige filmer kan være bra i andres øyne!

Det er fakta at filmen ikke fortjener mer enn terningkast 1, til nød 2.

6844629[/snapback]

Dette tror jeg er det mest trangsynte jeg har lest på forumet siden JoachimR var aktiv poster.

6846879[/snapback]

Godt mulig det! - Opplyste om at jeg kom til å være direkte og frekk.

Pleier som regel ikke å skrive slike kommentarer, men følte ikke for å bruke noe særlig lengre tid på å diskutere denne filmen.

Grunnen til at jeg mener at denne filmen er dårlig uansett hva andre synes er at den rett og slett har så mange dårlige punkter i seg at den aldri vil kunne få mer enn terningkast 2 av en vettug anmelder. Dårlig skuespill, drar filmen enda lenger ned i søla. Synes forresten at det er trist at det kommer altfor mange slike "enkle" skrekkfilmer. Før i tiden forsto man det at uhygge tar tid å bygge opp, det å holde på denne uhyggen gjennom hele filmen. Det er heller ikke alltid nødvendig å vise morbide/grusomme ting, ofte kan det være nok å gi oss hint, og heller la vår egen hjerne spinne rundt dette. Nå til dags er det om å gjøre å vise mest blod og gørr og bruke simple lydeffekter til å få publikum til å skvette. Jeg sier ikke at jeg aldri skvetter, for det gjør jeg. Men etter å ha gått ut av kinosalen så tenker jeg ikke noe mer på filmen. Føler heller ikke en guffen stemning, for den forsvant rett etter at jeg skvatt etter et eller annet billig "lyd triks".

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
I følge CDON.com kommer den om ganske så nøyaktig èn måned (11. Oktober).

Et spørsmål (hovedsaklig til Gunfreak): Er "Ultimate Force"-serien noe å satse på om jeg vil ha realisme? Er serien troverdig?

6850776[/snapback]

har ikke sett den, men i følge wiki, begynnte første seong bra og ble litt dårligere i sesong 2, og ble helt john woo i sesong 3 og utover.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ultimate_Force

Lenke til kommentar

Det kommer egentlig veldig mye an på, har jeg funnet ut i løpet av de siste dagene. Selv ELSKER jeg filmen. En genial og original action-komedie, som er langt ifra så "slick" som alle de vanlige filmene av denne typen.

Men jeg har latt filmen gå litt på rundgang blant en god del kompiser, og bare èn av dem syntes den var mye bedre enn "bare OK".

Men skal jeg gå etter hjertet mitt, så gjør jeg ikke annet enn å anbefale den på det sterkeste. En mildt sagt herlig feelgood-film av høyeste kvalitet! :love:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...