Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Street Fighter pwns all. Fins ingen filmer jeg har sett flere ganger (ca. 30) og jeg får fremdeles frysninger når JCVD gir sin tale til the troopsers:

 

Colonel William F. Guile: [solemnly] Troopers, I just received new orders. Our superiors say the war is cancelled. We can all go home. Bison is getting paid off for his crimes, and our friends who have died here will have died for nothing. But, we can all go home. Meanwhile, ideals like peace, freedom, and justice, they get packed up. But, we can all go home.

[angrily]

Colonel William F. Guile: Well, I'm not going home. I'm gonna get on my boat, and I'm going up river, and I'm going to kick that son of a bitch Bison's ass so hard that the next Bison wannabe is gonna feel it! Now, who wants to go home... and who wants to go with me?

[the troopers cheer]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte at vi trengte en lignende tråd som "backstage" (se musikkforum) også her på film/tv-forumet. Det opprettes daglig mange tråder som kun tar for seg enkelte filmer. Disse legges døde etter et par poster da det enten ikke eksisterer nok interesse rundt de spesifikke filmene eller at få/ingen andre enn trådstarteren har sett den. Det er dette denne tråden skal handle om. Om du har sett en film eller et TV-program du gjerne vil diskutere rundt så er dette stedet. Men, hold det på et saklig nivå. ;)

 

Jeg kan starte med en film jeg så på kino i kveld.

 

THE LADYKILLERS:

 

Forberedelsene til denne filmen hadde jeg påbegynt flere dager i forveien da jeg leide den orignale The Ladykillers fra 1955. Og etter å ha storkost meg med den så satt i jeg i kinosalen med et noe større glis enn resten av publikum.

 

Altså, dette er en remake laget av det brilliante paret Ethan og Joel Cohen. Disse e r to av mine favorittfilmskapere. (kanskje man skal omtale de som EN enhet siden de jobber som regel sammen. Noe alà Matt Stone og Trey Parker.) Med filmer som "O Brother, where art thou", "Fargo", "The Big Lebowski" og "Millers Crossing" på samvittigheten så visste jeg delvis hva jeg gikk til. En salig blanding av slapstickhumor, morbide vitser og et fargerikt persongalleri. Og ikke minst - herlig musikk.

 

Og jeg ble ikke skuffet. Jeg har ikke kost meg mer i kinosal siden jeg så Mulholland Drive (David Lynch) for 2-3 år siden. Tom Hanks er i storform i denne herlige perlen av en komedie. Endelig får vi se noe annen humor på kino. Ikke noe American Pie her i gården nei.

 

Jeg skal ikke si noe særlig om handlingen i filmen annet enn at det som kan gå galt faktisk GÅR galt.

 

Dette var en av de mest velykkede remakene av en film jeg har sett. Noen andre som har sett den? :)

2467847[/snapback]

 

 

Uff, the ladykillers er den dårligste komedien jeg noensinne har sett :| sorry...

Lenke til kommentar
Tror jeg skal gå inn på side 203 og sitere og kommentere et innlegg om en film jeg kanskje har sett.

 

I tillegg skulle jeg forklare hvorfor jeg mener imot/for det innlegget jeg kommenterer.

6809708[/snapback]

Roooolig no, ho er ny, ikkje fuglemat enda! ;)

 

Edit: Det er ei dame\jente, for all del ikkje skrem dei vekk! :ohmy:

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Tror jeg skal gå inn på side 203 og sitere og kommentere et innlegg om en film jeg kanskje har sett.

 

I tillegg skulle jeg forklare hvorfor jeg mener imot/for det innlegget jeg kommenterer.

6809708[/snapback]

Du må huske å sitere _hele_ det lange innlegget - for å så svare med bare en setning.

6809723[/snapback]

 

 

Yepp ;)

Lenke til kommentar

Har i engelsk oppgave å se en "Adventurous" (Eventyrlig) film og så skrive review etterpå...

 

Forslag? Jo kortere filmen er jo bedre ;)

 

 

Et annet tillegg spm. for de som kan svare..

 

Hvorfor søker folk utfordringer? Så mange grunner så mulig. Klarer ikke å tenke på noe som er relevant nok liksom.. :/

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...