Jernlov Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hvilke gjør det? 6777170[/snapback] Har ikke noen spesielle eksempler akkurat nå men har lagt merke til endel slike filmer. Ser selv ikke på coveret for å se om filmen er bra, men syns det er svakt "hei dette er en film med Tom Cruise" istedenfor "dette er en film" om dere skjønner. Selger navnet og ikke filmen. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ja, det er så enkelt. Er ganske sikker på at 75% eller helt sikkert flere ser på hvilken stjerne som er med får de i hele tatt vet navnet på filmen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hva syns folket om cover der det fokuseres på skuespillerenes navn istedenfor tittelen? 6777152[/snapback] Jeg ser på det med forståelse. Du vet at det er skuespillere som gjør at filmer tjener penger på kino, sant? Det er ikke tittelen, regissøren eller manusforfatteren, men skuespillerne. Det er derfor de har så syke lønninger. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Ikke alltid, det er noen regissører som forbigår skuespillerne, da tenker jeg på folk som: - Steven Spielberg - Peter Jackson - Sir Ridley Scott - Martin Scorcese - Francis Ford Coppola Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Hva syns folket om cover der det fokuseres på skuespillerenes navn istedenfor tittelen? 6777152[/snapback] Jeg ser på det med forståelse. Du vet at det er skuespillere som gjør at filmer tjener penger på kino, sant? Det er ikke tittelen, regissøren eller manusforfatteren, men skuespillerne. Det er derfor de har så syke lønninger. 6778394[/snapback] Selv bryr jeg meg veldig lite hvem som er med, jeg bryr meg om hva den handler om. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Ikke alltid, det er noen regissører som forbigår skuespillerne, da tenker jeg på folk som:- Steven Spielberg - Peter Jackson - Sir Ridley Scott - Martin Scorcese - Francis Ford Coppola 6778819[/snapback] For å ikke snakke om Quentin Tarantino. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 ...eller Kevin Smith. 6779293[/snapback] Who? Lenke til kommentar
Swome Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 IMDB my friend.. Han har regissert bl.a. Clerks og Jay and Silent Bob. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Sistnevnte har jeg ikke hørt om. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 IMDB my friend.. Han har regissert bl.a. Clerks og Jay and Silent Bob. 6779652[/snapback] Dessuten er han venn med Richard Kelly. Det får han et pluss for i min bok. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Kevin Smith er ett skrivegeni! Liker alle "Jersey-filmene" hans. Har enda ikke fått meg til å se Clerks II av en eller annen umenneskelig grunn :S Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2006 Forfatter Del Skrevet 31. august 2006 Kevin Smith er utvilsomt morsom, men særskilt god regissør? Njaæææ, vet nå ikke helt. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Har ikke sett Clerks engang eg da. Men den er på vei i posten as we speak. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. august 2006 Del Skrevet 31. august 2006 Vel, når det kommer en film ingen har hørt om: "MEN DET ER JO EN KEVIN SMITH-FILM!!" Ergo: Hans navn kan passe til de store bokstaver på omslag. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Nå er kinoguiden oppdatert, kan se ut som om Volver er verdt å få med seg. Skal på kino i morgen og se "biler" (må se på norsk ja, har unger...). Skulle se Asterix idag, men den forsvant selvfølgelig ut av kino Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Uansett hva dere mener, så er det faktisk skuespillere som trekker publikum. Det er ikke på grunn av talent, men popularitet. Det er definitivt ikke regissører som trekker publikum. Tror dere Ola Nordmann går rundt og kaldsvetter av fryd i påvente av den nye Spielberg-filmen? Nei. Det stemmer ikke. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Hva trakk folk til Jurassic Park? Var det Sam Neill eller hu dama jeg ikke husker navnet på? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 1. september 2006 Del Skrevet 1. september 2006 Det er nå ikke så svart-hvitt. Stort sett er det skuespillerne, men enkelte regissører har et navn som i seg selv trekker publikum. Spielberg er vel det største eksempelet der. Det at det står "Spielberg" som regissør vil medføre at filmen trekker flere tilskuere enn de fleste store skuespillere. Men det er nå ikke særlig mange regissører som har et så stort navn. Kan vel telles på en hånd eller to. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. september 2006 Forfatter Del Skrevet 1. september 2006 Hvem bryr seg egentlig om hva den gemene hop legger til grunn for valg av kinofilm? Jeg bryr meg uhorvelig mange ganger mer om regissør/manusforfatter enn skuespillere. Selv Christopher Walken eller Al Pacino (eks.) klarer ikke å lage gull av gråstein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg