Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.

LarsP

Anbefalte innlegg

Idag ble jeg endelig trukket ut til filmquizen på Kanal 24, og jeg vant og vøtt, så iløpet av et par dager kommer DHL med 25 frossenpizzaer og et par dvd-er, husker ikke hvilke filmer det var, så jeg venter i spenning.

6735285[/snapback]

Hvilke spørsmål fikk du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Idag ble jeg endelig trukket ut til filmquizen på Kanal 24, og jeg vant og vøtt, så iløpet av et par dager kommer DHL med 25 frossenpizzaer og et par dvd-er, husker ikke hvilke filmer det var, så jeg venter i spenning.

6735285[/snapback]

Hvilke spørsmål fikk du?

6735327[/snapback]

Jeg lå under med 2 poeng da de før 2 spørsmålene gikk ut på hvilke skuespillere som har vert gift med hverandre (jeg leser ikke se og hør)

De tre jeg klarte å svare på var:

Hvilken film med Collin Farrel han oppholder seg på ett sted igjennom hele filmen.

Hva het filmen Jamie Foxx fikk oskar for tolkningen av en kjent artist.

Og

Hviken maskert helt Antonio Banderas har spilt i to filmer.

Lenke til kommentar

Noen som vil anbefale meg spion/agent filmer som Jason Bourne filmene, Spy Game osv? James Bond skal jeg snart kaste meg over før noen nevner de.

Kan gjerne være mer som Bourne, har sett de veldig nylig igjen og likte de godt.

Lenke til kommentar
Noen som vil anbefale meg spion/agent filmer som Jason Bourne filmene, Spy Game osv? James Bond skal jeg snart kaste meg over før noen nevner de.

Kan gjerne være mer som Bourne, har sett de veldig nylig igjen og likte de godt.

-True Lies

-Sneakers

-Mission: Impossible

De andre er litt mer rundt grøten, men burde også passe.

-Enemy of the State

-The Hunt for Red October

-Patriot Games

-Clear and Present Danger

Lenke til kommentar

Jeg vil som Scarface^ anbefale Patriot Games, en av mine absolutt favoritter innenfor den sjangeren. Flotte saker. Harrison var KNALL på den tiden.

Off-topic: London i høstferien, gud så mye bra film jeg skal plukke med meg hjem igjen, gleder meg allerede som en unge!

Lenke til kommentar

Her på filmvitenskap på HiL har vi følgende pensumfilmer:

A Birth of a Nation, David W. Griffith, 1915

Un chien Andalou, Luis Buñuel og Salvador Dali, 1928

Metropolis, Fritz Lang, 1927

Bronenosets Potyomkin, Sergei Eisenstein, 1925

Happened One Night, Frank Capra, 1934

The 39 steps, Alfred Hitchcock, 1935

Quai des brumes, Le, Marcel Carné, 1938

Sunset Blvd., Billy Wilder, 1950

Die Mörder sind unter uns, Wolfgang Staudte, 1946

Ladri di biciclette, Vittorio De Sica, 1948

À bout de souffle, Jean-Luc Godard, 1960

La Strada, Frederico Fellini, 1954

Verlorene Ehre der Katharina Blum oder: Wie Gewalt entstehen und wohin sie führen kann, Die, Volker Schlöndorff, 1975

The Conversation, Francis Ford Coppola, 1974

The Usual Suspect, Brayn Singer, 1995

Breaking the Waves, Lars von Trier, 2003

Savner Truffaut sin 400 blows :\

Lenke til kommentar

Hihih.. han bør være sjalu ja. Å si at filmvitenskap er forutsigbart er som å si at det er forutsigbart at man kommer innom andre verdenskrig i historietimene :p

Er jo tross alt filmer som har noe å si i filmhistorien som vi kommer inn på i studiet.

Filmvitenskap (hobby) > bli tvingi til å drive med noe man blir lei av en uke (psyk)

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...