Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden spill-filmer er sånn i vinden for tiden(FarCry, Doom, Max Payne m.fl) så kommer det ikke som noen overraskelse at enda et spill portes til Hollywood-formatet. Det er 'God of War' som nå skal bli film. Universal har kjøpt filmrettighetene til spillet fra Sony Computer Entertainment, og det er allerede klart at Charles Roven («Batman Begins», «Twelve Monkeys») og Alex Gartner skal produsere filmen. Nerdene krysser fingrene for at regissørstolen skal bli kapret av en dyktig og meritert regissør, og ikke Uwe Boll. ;)

 

Det har ikke kommet noen informasjonsside på imdb enda, men tiden vil vise om dette kun er rykter.

Lenke til kommentar
Noen butikker som selger Cool Hand Luke og Fear And Loathing In Las Vegas, og som sender fraktfritt?

Så sant du kan bruke R1NTSC-dvd'er:

Cool Hand Luke @ Axelmusic, fri frakt, NOK88,

eller

Cool Hand Luke @ DVDPacific , ikke fri frakt, men likevel totalt sett billigere: Tilnærmet USD11 med frakt, eller NOK72,50.

Fear and Loathing In Las Vegas kommer det an på hvilken utgave du vil ha; Criterion'en tror jeg det skal godt gjøres å få ned under NOK210 for øyeblikket (koster det f.eks hos DVD Pacific nevnt over MED frakt, og under mva-grensa før frakten er lagt til. Ca det samme hos CD Wow, men siden frakten er innbakt er den over mva-grensa).

Klarer du deg med en standard-versjon: Fear and Loathing @ Play, fraktfritt, £11.99.

Lenke til kommentar

Critererion er ikke de eneste som restaurerer og bevarer filmklassiker (selv om enkelte av deres utgivelser heller bryter med begrepet 'klassikere') på et seriøst plan. Jeg kom for eksempel over The Masters of Cinema Series, som minner litt om CC. De samarbeider med Eureka Video - et selvstendig distribueringsfirma som i lengre tid har fokusert på å gi ut, ja, klassikere. Foreløpig er det kun 21 utgivelser i samlingen dems, men flere er på vei.

 

Noen som har erfaring med MoC? Fine saker?

Lenke til kommentar

Ikke glem å se på Profil i kveld, nærmere bestemt 23.25 på NRK1. Dokumentaren forteller om de viktigste begivenhetene i kunstneren Salvador Dalís liv, om steder og mennesker som hadde stor innflytelse på hans liv og arbeid. Dalí møtte både Federico García Lorca og Luis Buñuel i Madrid, og sammen påvirket de samtidens spanske kultur.

 

Jeg gleder meg.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar
Jeg hadde en ordenlig "nær døden"-opplevelse i går: En jeg kjenner sa at "Sin City var bra til å være svart-hvitt"! Hva i svarteste helvete har det å gjøre med om filmen er bra eller ikke? Den filmen hadde ikke vært det samme i farger.

Vel, den hadde igrunn sett idiotisk ut i farger

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...