Zeph Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Hehe, mykje sant i det, "Pacific Air Flight 121" har på ingen måte den same effekten som "Snakes On A Plane". Korleis kom dei fram til tittelen forresten? Tok inn forslag og vaktmesteren vant? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Pacific Air Flight 121 er helt utrolig lite catchy. --- Det har gått en del i filmer fra 50 og 60-tallet i det siste, og i hver og en av dem har den mannlige hovedrollen klasket til den kvinnelige hovedrollen. The Hustler, A Streetcar Named Desire, rimelig sikker på at det skjedde i On the Waterfront. Det er sjeldent man ser sånt fra en sympatetisk mannlig hovedrolle i disse dager. edit: Jeg glemte å nevne filmen som gjorde at jeg kom på fenomenet: Du rififi chez les hommes. Der er det plenty med kvinnedask. Endret 24. august 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Manx Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Alle dagens filmhelter er blitt tøffelhelter. Skulle likt å ha sett Tom Cruise lappe til en eller annen dame snart Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Noen som har fått sett Brick nå?...venter på den i posten Tenk deg Sam Spade som ungdom i 2000-tallet (Det blir automatisk veldig urealistisk, men prøv å se forbi det). Jeg digget den, og alle yngre folk som liker The Maltese Falcon eller The Big Sleep burde finne denne interessant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Ettersom jeg ser at det er en del folk på filmvitenskap her, så tar jeg meg friheten til å spørre hvilke bøker som er pensum. Har mye tid til overs i de neste to årene så kan lik så godt være godt forberedt. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Pensum for FILM1001 Film og fortelling: PENSUM: Bordwell, David/Thompson, Kristin (2001) Film Art: An Introduction, McGraw-Hill Higher Education, New York Bordwell, David/Thompson, Kristin (2003) Film History: An Introduction, McGraw-Hill Higher Education, New York, ch. 3, 5, 6, 10, 13, 15, 16, 19, 20 og 22. Braaten, Lars Thomas (1995) Filmfortelling og subjektivitet, Universitetsforlaget, Oslo Hanche, Øyvind, Iversen, Gunnar & Aas, Nils Klevjer (2004) Bedre enn sitt rykte, Norsk Filminstitutt, Oslo Lacey, Nick (2000) Narrative and Genre, Macmillan Press Ltd, Basingstoke, ch. 1, 3 og 4. PENSUMFILMER: About de Souffle, Jean-Luc Godard, 1959 Birth of a Nation, David W. Griffith, 1915 Bronenosets Potyomkin, Sergei Eisenstein, 1925 Casablanca, Michael Curtiz, 1942 Citizen Kane, Orson Welles, 1941 Conversation, The, Francis Ford Coppola, 1974 Das Cabinet des Dr. Caligari, Robert Wiene, 1919 Gimme Shelter, David Maysles/Albert Maysles, 1970 Hiroshima, Mon Amour, Alain Resnais, 1959 Jaws, Steven Spielberg, 1975 Jour se léve, Le, Marcel Carné, 1939 Ladri di Biciclette, Vittorio de Sica, 1948 Naked, Mike Leigh, 1993 Rear Window, Alfred Hitchcock, 1954 Scarface, Howard Hawks, 1932 Shane, George Stevens, 1953 Stella Dallas, King Vidor, 1937 FILM1006 Filmen i fjernsynsalderen Epstein, Edward Jay: The Big Picture – The New Logic of Money and Power in Hollywood King, Geoff: New Hollywood Cinema – An Introduction + Kompendium. Det er disse fagene jeg har i dette semesteret (i filmvitenskap). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Rimelig standard pensumfilmer, noe sånt jeg hadde antatt. Jeg savner dog Armageddon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Takk så meget, cun! Ligger hjemme og er syk, og herregud så mye film det blir.. I dag har jeg sett Ran og Harakiri/Seppeku så langt, holder på med MST3Ks versjon av Manos: the hands of fate, mens Terror of Mecha-Godzilla og Pirates of Silicon Valley står for tur. Skulle likt å hatt en litt dårligere helse så jeg kunne hatt slike dager litt oftere. EDIT: ble noen stygge typos. Endret 24. august 2006 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Rimelig standard pensumfilmer, noe sånt jeg hadde antatt. Jeg savner dog Armageddon. 6734105[/snapback] Hva? Hvorfor? Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Dette er en film jeg ser fram til. Kan bli ganske så underholdende. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Den linken tipset meg om denne filmen: Deathrace 3000 Oh my f* God. Det der ser bra ut. ;D I tillegg så må jeg og skrive under på at jeg gleder meg til å se Matt Stone/Trey Parker prøve seg på Monster-sjangeren. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Hehe, fikk litt bakoversveis da jeg gikk for å hente posten i dag. Postmannen var tydeligvis av den sorten som skjønner at det ikke er morro å måtte hente pakker på posthuset. EDIT: LarsP, har du ikke sett den originale Deathrace? Endret 24. august 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Den linken tipset meg om denne filmen: Deathrace 3000 Oh my f* God. Det der ser bra ut. ;D I tillegg så må jeg og skrive under på at jeg gleder meg til å se Matt Stone/Trey Parker prøve seg på Monster-sjangeren. 6734824[/snapback] Ser navnet Paul W.S. Anderson og blir automatisk litt skeptisk. Men skal holde et åpent sinn for karen, han har jo regissert Event Horizon og Mortal Kombat. Det finnes noe bra i karen. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Hehe, fikk litt bakoversveis da jeg gikk for å hente posten i dag.Postmannen var tydeligvis av den sorten som skjønner at det ikke er morro å måtte hente pakker på posthuset. EDIT: LarsP, har du ikke sett den originale Deathrace? 6734853[/snapback] ha ha, sånn skal det være Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 EDIT: LarsP, har du ikke sett den originale Deathrace? 6734853[/snapback] Selvsagt, jeg har den jo i hylla. BLITZKRIEG!! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Aha, jeg begynte nesten å lure. Deathrace må jo være en av dine favoritter. Elsker gamleheim-scena. :!: Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Det beste med den filmen er definitivt en halvtjukk Sylvester Stalone i rollen som "Machine Gun" Joe Viterbo. You know Myra, some people might think you're cute. But me, I think you're one very large baked potato. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 (endret) Roter Play.com eller har jeg missforstått? R2 - Will only play on European Region 2 or multi-region DVD players. Special features 1. Deluxe metal case 2. Please note that this is an Region 0 NTSC disc, so please check the compatibility of your viewing equipment before ordering. For further questions please refer to our FAQ's 6721389[/snapback] Region 0 betyr at alle spillere kan spille den. Link Men du må sjekke om DVD spilleren din takler NTSC, da det er PAL som egentlig er standard i denne delen av verden. Link 6721524[/snapback] Ja, men øverst står det at det er R2, også står det at det er R0 NTCS nede. Så hvem av dem er det? :S Edit: De har nå fjernet det region 2 greiene så... da bestiller jeg fra cdon isteden. Er bare 60kr mer...... Endret 24. august 2006 av skate4life Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Idag ble jeg endelig trukket ut til filmquizen på Kanal 24, og jeg vant og vøtt, så iløpet av et par dager kommer DHL med 25 frossenpizzaer og et par dvd-er, husker ikke hvilke filmer det var, så jeg venter i spenning. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Posten provoserer meg. Har fått nok en fortollingslapp (3. denne mnd) på varer som selvsagt er under tollgrensen. Slike "rutinesjekker" burde ikke være tillatt siden de mistenkeliggjør en ærlig kunde og gir han mye merarbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg