Svankmajer Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Hva definerer egentlig en mockumentary? Må det være totalt "Spinal Tap"? Har stort sett definert mockumentary som en "dokumentar" hvor sannhet ikke er et prioritert virkemiddel. Regner også de fleste av Michael Moores filmer som mockumentaries... Skjønner naturligvis at "min" definisjon gjerne ikke stemmer helt med ordets rette betydning, er det noen som har en korrekt definisjon? Mockumentary er en parodi på en dokumentar. Angående artikkelen så virker det faktisk som journalisten har lest noe og grovt misforstått. > "Herzog er kjent for å blande inn fakta i fiksjonsfilmene sine og fiksjon i dokumetarene sine. " Det Herzog egentlig gjør er å få filmene sine til å se ut som dokumentarfilmer, og dokumentarene sine til å se ut som fiksjonsfilmer. Når man ser Grizzly Man så får man derfor en følelse av det ikke er ekte, men likevel er det ekte. Noe som nok er grunnen til at så mange reagerer såpass på den. Selve innholdet er ikke fiksjonelt dog, så her er det nok mest snakk om slurvete journalistarbeid. S, Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Ja, sitter igjen med samme følelse som Svankmajer viser til her når jeg ser f.eks Grizzly Man: "Dette er for sykt til å være sant". Men synes uansett hvilken sjanger dere til legge den til, både mockumentary eller en ren dokumentar, selv om jeg personlig heller mer mot en dokumentar, at filmen er veldig bra. Følelsene virker veldig ekte. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Angående denne topp 3 filmer i år, regner jeg egentlig med at Miami Vice kommer inn på denne listen. For å være ærlig har jeg nå skyhøye forhåpninger ettersom flere av dere her inne har gitt den over 9/10 i deres anmeldelser. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg var innom denne siden og så et klipp av Terminator. Så et av de "flyvende robot-greiene" som vi også ser i 3dmark2001, så da spør jeg: Har det komt ut en versjon av Terminator, der disse flyvedingsene er med og kriger? Lenke til kommentar
edge Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Har hørt at de skulle lage en 3D-versjon av Judgement Day, hvor selve krigen mellom man and machines var i fokus. Gidder dog ikke å laste ned den der Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Det ble laget en 3D-versjon av Terminator 2 ja. Et live-show med skuespillere i forgrunnen og en kjempeskjerm i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 (endret) Beste hittil i år: 1. The New World/V for Vendetta (klarer ikke velge) 2. Party Rats of the Caribbean 2. Endret 17. august 2006 av Solid Snake Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Top 2006 1. Clerks II 2. Running Scared 3. Inside Man V for Vendetta var også svært god. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Årets beste film blir hva? Den filmen man så i år, ble ifølge IMDb sluppet i år eller som gikk på kino i år? IMDb forteller meg at verken Vendetta eller Walk the Line er fra 2006, men likevel er det to av favorittene. De filmene jeg har sett i år, som kom i løpet av det siste året, som jeg likte best er: 5. Capote 4. V for Vendetta 3. Walk the Line 2. Inside Man 1. Brokeback Mountain Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 1. V For Vendetta 2. Miami Vice 3. Ice Age: The Meltdown 4. Pirates of the Carribean 2 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 1 V For Vendetta 2 Inside Man 3 Ice Age 2 har ikke sett MV enda så kan jo hende den kommer inn på lista.. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Topp 3 sett på kino i år: 1. Grizzly Man 2. Capote 3. Laitakaupungin valot / Lys i skumringen Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Er alle hjelpelinjene til play.com på engelsk ? Må ringe dem og høre hvorfor de ikke vil godta kortet mitt.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Er alle hjelpelinjene til play.com på engelsk ?Må ringe dem og høre hvorfor de ikke vil godta kortet mitt.. 6697388[/snapback] HAr du fått beskjed om at kortet ditt er declined pg.a "large orders" styr? Da er det bare å ringe inn og oppgi navn og kort info etc. Så fikser dem det der ganske kjappt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Årets beste film blir hva? Den filmen man så i år, ble ifølge IMDb sluppet i år eller som gikk på kino i år? IMDb forteller meg at verken Vendetta eller Walk the Line er fra 2006, men likevel er det to av favorittene. 6696937[/snapback] De opplyste vet at IMDb ikke alltid er til å stole på. V for Vendetta ble sluppet i år i USA og Norge. Hvorfor det står 2005 aner jeg ikke, muligens den ble sluppet før et annet sted i verden? Den ble i hvert fall ikke sluppet før mars 2006 i USA og Norge. Walk the Line kom ut november 2005 internasjonalt, men ikke før februar 2006 her i Norge Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det er produksjonsdatoen som står opplyst, ikke når den ble sluppet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Det er produksjonsdatoen som står opplyst, ikke når den ble sluppet. 6697576[/snapback] Javel? Jeg visste ikke at f.eks. Ice Age the Metldown kun tok et par måneder å lage, eller Underworld Evolution kun noen dager... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Flere på filmvitenskap her ja. NTNU eller HiL? Akkurat våkna opp etter en sein natt. Mista forelesninga om pioneertida (som begynte 12.15) 6692513[/snapback] Jeg antar at du var på orienteringsmøtet i sted? Lenke til kommentar
dvd-jan Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Angående denne topp 3 filmer i år, regner jeg egentlig med at Miami Vice kommer inn på denne listen. For å være ærlig har jeg nå skyhøye forhåpninger ettersom flere av dere her inne har gitt den over 9/10 i deres anmeldelser. 6696444[/snapback] Anbefaler deg å senke forventningene. Jeg ville ikke ha gitt den 9/10, heller nærmere 6-7. Regner meg som en som har veldig sans for M. Manns filmer. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 18. august 2006 Del Skrevet 18. august 2006 Jeg så 9/11 har fikk terningkast 6 i VG, kanskje filmen blir bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg