Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg ranker personlig Patriot Games høyere enn The Fugitive. Vet ikke hvorfor. Alltid likt førstnevnte bedre. Harrison Ford var jo en killer på den tiden. Ingenting som slo han :)

 

Da var det det jeg trodde. At jeg hadde sett re-maken. Den var ikke imponerende nei, men helt grei.

 

Tror ikke den faller i smak. Ikke helt meg tror jeg, men takker for at du gidder å forsøke!

 

EDIT: Første post på side 400 :w00t:

Endret av Bilet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke den faller i smak. Ikke helt meg tror jeg, men takker for at du gidder å forsøke!

6682643[/snapback]

Må jo det når du spør, er umulig å la være. :p

 

Forresten, kan noen hjelpe meg litt med DVD profiler, har en film som ikke ligger i databasen deres. Hvordan skal jeg få lagt den inn da?

6682654[/snapback]

 

Du kan skrive inn EAN koden og så bare legge den til, uten at den finner den. Du må da skrive inn tittel o.l selv.

Lenke til kommentar
Edit: Over til noe helt annet. Er det noen her som vet om Idi i smotri er noe å bruke pengene på? Ser ut som en veldig interessant film, men er litt skeptisk. Trenger liksom noe mer enn en god plassering hos IMDB for at det skal være en god film. Så om noen har noen erfaringer med filmen, så setter jeg pris på om noen kunne dele disse.

6681489[/snapback]

Kort svar: JA!

Søker du på smotri i forumet her finner du ganske raust med lovord (for seint på kvelden til at jeg orker skriver noe nytt og fornuftig selv, skal stå opp om fire timer :confused: ).

Lenke til kommentar
Edit: Over til noe helt annet. Er det noen her som vet om Idi i smotri er noe å bruke pengene på? Ser ut som en veldig interessant film, men er litt skeptisk. Trenger liksom noe mer enn en god plassering hos IMDB for at det skal være en god film. Så om noen har noen erfaringer med filmen, så setter jeg pris på om noen kunne dele disse.

6681489[/snapback]

Kort svar: JA!

Søker du på smotri i forumet her finner du ganske raust med lovord (for seint på kvelden til at jeg orker skriver noe nytt og fornuftig selv, skal stå opp om fire timer :confused: ).

6683377[/snapback]

 

Det var alt jeg trengte egentlig. Takk for svar

Lenke til kommentar
Edit: Over til noe helt annet. Er det noen her som vet om Idi i smotri er noe å bruke pengene på? Ser ut som en veldig interessant film, men er litt skeptisk. Trenger liksom noe mer enn en god plassering hos IMDB for at det skal være en god film. Så om noen har noen erfaringer med filmen, så setter jeg pris på om noen kunne dele disse.

6681489[/snapback]

Kort svar: JA!

Søker du på smotri i forumet her finner du ganske raust med lovord (for seint på kvelden til at jeg orker skriver noe nytt og fornuftig selv, skal stå opp om fire timer :confused: ).

6683377[/snapback]

 

Det var alt jeg trengte egentlig. Takk for svar

6683384[/snapback]

Tror beste pris/utgivelse blir den britiske hos Amazon UK. Skal/bør være en ren kopi av RUSCICO-utgivelsen alle lovlige (og noen ulovlige) utgivelser er basert på.

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Kikket litt på IMDb og kom over følgende; All-Time USA Box Office, hvor Star Wars ligger på andreplass med ca $461 millioner, mot Titanic, som ligger på førsteplass med ca $601 millioner..

 

Titanic kom ut i '97, mens Star Wars kom ut i '77..

 

Mitt poeng; Star Wars' "1977 - millioner" må da slå Titanic's "1997 - millioner" ..blir vel egentlig "feil" å la Titanic ligge på første da? Eller har de regnet om til "nåværende mynt" ?

 

:)

Lenke til kommentar
Kva er egentlig poenget med Directors Cut? Har sett meg lei av alle filmane der du har ein kinoversjon og ein DC-versjon der dei fleste synest DC er best. Så kjøper du kinoversjonen på DVD og ser litt etterpå at den kom med DC.

6684565[/snapback]

Poenget er at en regissør ofte har en visjon med filmen sin, som sjeldent kan klippes ned til 120 minutter. Derfor tar de høyere maktene (de som punget ut med millionene regissøren trengte for å lage filmen) og klipper den ned, slik at den appellerer til flest mulig og ikke varer for lenge. Komprimisset blir at regissøren får beholde den originale versjonen og senere slippe den på DVD, slik at verden kan få se filmen slik han hadde tenkt den.

 

Man hører om filmer hvor regissøren klipper den ned til 4 timer, og føler at ingenting mer kan klippes; det er vanskelig å tjene penger på slike filmer. Da leier man inn en ny klipper, som enten med eller uten regissøren tar seg av klippingen.

Lenke til kommentar

Jeg synes DC er viktig jeg. Da får du etterhvert litt større litt inntrykk av hva som tydeligere er ment med filmen. Hva regissør ville at filmen skulle gi uttrykk for. Tror neppe filmselskapene ser det som et stort problem at DC av filmene deres blir utgitt heller, det er jo mye penger å tjene der også!

Lenke til kommentar
Kva er egentlig poenget med Directors Cut? Har sett meg lei av alle filmane der du har ein kinoversjon og ein DC-versjon der dei fleste synest DC er best. Så kjøper du kinoversjonen på DVD og ser litt etterpå at den kom med DC.

6684565[/snapback]

 

 

Enkelte filmer kuttes ned etter pålegg fra studioene slik at de ikke blir for lang. Dette for å få flere visninger på kino pr. dag, noe som igjen medfører mer penger i kassen.

 

Når filmer som Ringenes Herre og Superman Returns blir klippet med titalls av minutter så syntes jeg det er flott om det kommer directors cut eller extended version ut for å vise hvorda regissøren egentlig ønsket å vise oss filmen.

 

Problemet er jo ikke at slike utgaver kommer i ettertid, problemet er heller at filmer kuttes/redigers for å passe inn i en finansiell profil på kinoen i forkant. Man kan si det slik at det er kinoversjonen man bør gjøre noe med, ikke DVD versjonen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...