Ceaucescu Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Så Brazil i stad.. bare jeg som synes det blir litt vel mye fokusering på det visuelle, og at plottet og historien handler lenger og lenger ned på prioteringslista.. 12£ mer eller mindre wasted. Den har forsåvidt musikken, og måten den viser hvordan byråkratiet fungerer, men ellers syns jeg dette er tynt av Gilliam. Foretrekker 12 Monkeys fremfor denne. Men jeg tror må se dokumentaren angående filmen og la den synke litt først. Brazil er en film som vokser på en, det var iallfall tilfellet for meg. Jeg synes utvilsomt at det er Gilliams beste film, og en av de beste filmene jeg har sett. En så herlig bisarr, nesten absurd, beretning som jeg finner engasjerende til tusen, dristig og deilig samfunnskritikk, en visuell kreativitet som er blant det mest unike jeg har sett, og nevnte jeg at den er bisarr? Ah, himmelsk. Bortkastede penger? Bushwa. Jeg synes Twelve Monkeys er en god film, men den blekner kraftig i forhold til Brazil. La førsteinntrykket synke, se den igjen og gi ny tilbakemelding. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 [spoilermode] Noen andre enn meg som reagerte på slutten i Klodenes Kamp? [/spoilermode] Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 [spoilermode] Noen andre enn meg som reagerte på slutten i Klodenes Kamp? [/spoilermode] Nei, du er ikke den eneste og det finnes minst 3 tråder om det allerede. Søk og du vil finne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Noen som la merke til at Orson Welles sin intro-monolog til War of the Worlds hørtes ut som om den var fremført av Morgan Freeman? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Wh1te: det er ganske logisk da det ER Morgan Freeman fremfører monologen. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) En så herlig bisarr, nesten absurd, beretning som jeg finner engasjerende til tusen, dristig og deilig samfunnskritikk, en visuell kreativitet som er blant det mest unike jeg har sett, og nevnte jeg at den er bisarr? Ah, himmelsk. Ble du slått med fremmedordboka da du var liten? :---( Endret 19. juli 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg kom over et svært interessant intervju med Ingmar Bergman her forleden. I intervjuet kommenterer han åpenhjertig om de velkjente regissørene Orson Welles, Michelangelo Antonioni, Federico Fellini, Francois Truffaut, Jean-Luc Godard og Andrei Tarkovsky. Et lite avsnitt tar også for seg hans synspunkter på moderne amerikansk film. Kanskje den mest tankevekkende kommentaren er nettopp denne: "Bergman: We were supposed to collaborate once, and along with Kurosawa make one love story each for a movie produced by Dino de Laurentiis. I flew down to Rome with my script and spent a lot of time with Fellini while we waited for Kurosawa, who finally couldn't leave Japan because of his health, so the project went belly-up. Det var iallfall nyheter for meg, selv om intervjuet er tre år gammelt. Uansett, du/dere kan lese hele sulamitten her. Tanker angående noe av dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Wh1te: det er ganske logisk da det ER Morgan Freeman fremfører monologen. Whoops, jeg synes å huske at det stod at original soundtracket ble benyttet akkurat der, men jeg sjekket det og hadde sett feil. My bad. Lenke til kommentar
loco-flirt Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hva synes dere om War of the Worlds da? Jeg synes den var veldig urealistisk... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 hva synes dere om War of the Worlds da? Jeg synes den var veldig urealistisk... Science Fiction? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 hva synes dere om War of the Worlds da? Jeg synes den var veldig urealistisk... Science Fiction? Poh, jeg husker sist aliens invaderte, og det var ikke LITT sann som i WotW. De ligner mer pa Zim. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Tanker angående noe av dette? Overraskende streng mot sine medregissører ihvertfall. Artig lesning da. S, Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) hva synes dere om War of the Worlds da? Jeg synes den var veldig urealistisk... Indeed. Jeg liker ikke realistiske filmer. Jeg liker bare onsdagsfilmene på TV-Norge som er "based on a true story". Endret 20. juli 2005 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hva søren har det å si at en film er urealistisk? Altså, da blir verden kjedelig i min mening i hvertfall Star Wars, Ringenes Herre osvosv Alt som ikke er realistisk liksom er ikke noe gøy :-\ Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 hva synes dere om War of the Worlds da? Jeg synes den var veldig urealistisk... Den begynte hvertfall bra. Så fram til da en maskin var kommet opp av bakken, og hovedpersonene hadde akkurat kapret en bil og kjørte vekk. Gikk etter det, for jeg måtte hjem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 hva synes dere om War of the Worlds da? Jeg synes den var veldig urealistisk... Indeed. Jeg liker ikke realistiske filmer. Jeg liker bare onsdagsfilmene på TV-Norge som er "based on a true story". Oh yes Fins ikke noe som å slå seg ned foran TVen en onsdags kveld og kose seg med spiseforstyrrelser, familevold, blodskam, dingoer som spiser babyer etc. Og alt har SELVFØLGELIG skjedd i virkeligheten. Virkelig en undervurdert sjanger... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Aune Sand-intervju, gleder meg som en unge til "Dådyr". Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Aune Sand-intervju, gleder meg som en unge til "Dådyr". «Jeg forguder stemmen, ansiktet, brystene. Når hun løper, gråter, elsker og ler. Hele livet har jeg ventet på å møte henne - å suge kraften fra skjødet hennes, og kjenne de myke lårene klemme seg sammen som trodde man at man var evigheten.» Høres lovende ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Ser man det; Tony Scott skal regissere en ny versjon av Walter Hills The Warriors (ping Scarface^). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg