Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
var hjemme rundt halv 2 på natta, satte da "Hostel" i dvd'spilleren for å se hva som gjorde at denne skal få 20(!)-årsgrense i norge. den var faktisk ikke så ille :hmm:  det er torturen som er det som gjør den 20-år tror jeg. litt drilling i kropper osv.

6668980[/snapback]

20 år er ingen aldersgrense i Norge, og er et rent PR-stunt fra utgivers side.

Lenke til kommentar
var hjemme rundt halv 2 på natta, satte da "Hostel" i dvd'spilleren for å se hva som gjorde at denne skal få 20(!)-årsgrense i norge. den var faktisk ikke så ille :hmm:  det er torturen som er det som gjør den 20-år tror jeg. litt drilling i kropper osv.

6668980[/snapback]

20 år er ingen aldersgrense i Norge, og er et rent PR-stunt fra utgivers side.

6669443[/snapback]

I følge imdb har den 15-årsgrense i Norge.

Lenke til kommentar
var hjemme rundt halv 2 på natta, satte da "Hostel" i dvd'spilleren for å se hva som gjorde at denne skal få 20(!)-årsgrense i norge. den var faktisk ikke så ille :hmm:  det er torturen som er det som gjør den 20-år tror jeg. litt drilling i kropper osv.

6668980[/snapback]

20 år er ingen aldersgrense i Norge, og er et rent PR-stunt fra utgivers side.

6669443[/snapback]

I følge imdb har den 15-årsgrense i Norge.

6669606[/snapback]

 

er bare at jeg har lest her at den skal få 20. vet det er PR-stunt, men 15 er kanskje litt lite. da ser kanskje barn ned i 10-årsalderen filmen, noen som ikke er helt passende.

 

var faktisk en dårlig film, eneste pluss er for å faktisk få se noe groteskt, ikke no at kameraet står utenfor døra og man bare hører hva som skjer.

Lenke til kommentar

Mystery Science Theater 3000 Collection: Vol. 10 kommer ut den 29. august. I denne samlingen finner vi godbitene;

  • The Giant Spider Invasion
  • Godzilla vs. Megalon
  • Swamp Women
  • Teen-Age Strangler

Håper bare en av de store nettbutikkene kjører et lite salg slik at jeg får tak i vol. 8-9 til en fornuftig penge. :)

Lenke til kommentar
EDIT: kan noen vær så snill å fortelle meg hvilke Audioslave-låter som ble spilt i Miami Vice?

6668980[/snapback]

Soundtrack lista sa ingen ting om Audioslave..

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1. In The Air Tonight - Nonpoint

2. One Of These Mornings - Moby

3. We're No Here - Mogwai

4. Sinnerman (Felix Da Housecat's Heavenly House Mix) - Nina Simone

5. Auto Rock - Mogwai

6. Arranca - Manzanita

7. Ready For Love - India.Arie

8. Strict Machine - Goldfrapp

9. Pennies In My Pocket - Emilio Estefan

10. New World In My View - King Britt

11. Sweep - Blue Foundation

12. Anthem - Moby

13. Blacklight Fantasy - Freak Chakra

14. Mercado Nuevo - John Murphy

15. Who Are You - John Murphy

16. Ramblas - King Brit

17. A-500 - Klaus Badelt

6669305[/snapback]

 

jeg er bombesikker på at jeg hørte Audioslave flere ganger.

6669325[/snapback]

 

Hørte Chris Cornell jeg også, men det var ikke Audioslave. Må ha vært Soundgarden.

Lenke til kommentar

vet ikke hvorfor men jeg har absolutt ikke lyst til å se Brokeback Mountain, det er ikke noe jeg bare sier. når jeg ser den i hylla på leieren er det sånn, out of the question.

 

saken er at jeg mistenker at jeg ikke har lyst til å se den fordi det er homofili i den. men igjen så har jeg ingenting imot homofile. kanskje det rett og slett ikke appelerer til meg å se en film med det i. hmm

Lenke til kommentar

Du har nå gitt deg selv grunnen TIL å se filmen. Filmen handler jo om faktisk det å godta homofili. Men det er ikke derfor jeg liker filmen. Historien er veldig bra og godt fortalt. Om det er to menn som kliner så bryr ikke det meg nevneverdig. Det er rett og slett for mange underbyggede holdninger knyttet til homofili. Det å ikke se en film fordi den har med homofile er rett og slett bare en bekreftelse på hvor langt bak vi ligger.

Lenke til kommentar

 

WHAT? Oldboy = 18-årsgrense? Latterlig! Bare fordi koreanerne har en helt annen filmkultur enn oss, og humoren i filmene deres stort sett alltid er grotesk, så skal den få 18-årsgrense? Tragisk.

6670331[/snapback]

Filmen er ikke forhåndskontrollert og skal derfor vises med 18-årsgrense. Distributør og den som viser filmen er strafferettslig ansvarlig.
Lenke til kommentar

Grunnen til at Hostel har fått 20års grense, er jo fordi Medietilsynet ikke har gitt den en grense siden den ikke gikk på kino i Norge. Og som Njål sier, det er et PR-stunt.

 

Aldersgrensene spiller jo ingen rolle egentlig, for det er ikke et problem for små unger (som meg) å få kjøpt 18-års filmer. Selv har jeg mange i hyllen, har aldri vært et problem.

Lenke til kommentar
Det å ikke se en film fordi den har med homofile er rett og slett bare en bekreftelse på hvor langt bak vi ligger.

6670366[/snapback]

Det å se en film bare fordi den omhandler homofili, vil jeg påstå bekreftert akkurat det samme. Har nylig bestilt filmen fordi jeg jeg har hørt det skal være en meget god film. Hvis det viser seg at det er en skikkelig midt-på-treet film, som folk skryter opp i skyene bare for å være politisk korrekte, blir jeg forbanna! Det at historien tilfeldigvis omhandler homser gjør den ikke automatisk bedre en en romantisk film om et heterofilt par, jeg forlanger en engasjerende historie og godt skuespill i tillegg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...