Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og Heat veier jo opp for det meste av dårlige filmer...

6666259[/snapback]

Hva er det med folk og Heat? Da jeg så den kan jeg ikke huske at det var noe spesielt ved den.

6668324[/snapback]

 

 

Du er en kjempebæsj. Den er fenomenal! Se den igjen, I beg you. :)

 

Doga: Se Hulk! :w00t: Crank up the volume, lyden funker ganske fett i den filmen.

 

Woah! Det finnes andre folk enn meg som ikke synes den er elendig! Jeg likte filmen veldig godt, jeg. Vil gå så langt som å si at den er nært på høyde med de andre store superhelt-filmene. :)

 

Manx, hvorfor skulle jeg ha lyst på øyet-avataren din? Jeg vil ikke være noen Manx. Vel, den biten av hjernen din som har så god peiling på film kunne vel alltids være fristende... men øye-avataren er Manx-avataren. Da kan ikke noen andre bruke den. Jaja, jeg får vel bare venne meg til Brandon-avataren da. Den er definitivt en flott film. :)

 

Apropos The Crow, er det noen som vet hvor jeg kan skaffe 2-disceren MED tekster (norsk er greit, engelsk er enda bedre) til en billig pris? Den de selger hos Play og Amazon.co.uk har absolutt ingen tekster. Da jeg skulle se filmen (lånte den av brodern, som har kjøpt den fra Play), så hørte jeg knapt hva de sa! :cry:

 

EDIT: Tomat-Ulf, jeg skal bare si deg èn ting, jeg....

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jeg har ikke sett den enda. :blush:

 

Men uansett, det jeg mente var hovedsaklig Matrix-filmene i forhold til "Heat-filmene" (Heat er jo en slags "oppfølger"/"remake" av L.A. Takedown som han ikke ble fornøyd med, og lagde den "på nytt").

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Brødrene var for min egen del oppskrytt, like mye som Matrix var oppskrytt. Men de fikk en stor pluss i boken med V for Vendetta. Nydelig film. Så ja, de er nok dyktige. Men Mann sine actionscener foretrekker jeg nå uansett. Men det er så forskjellig stil at det blir vanskelig å sammenligne. Variasjon er en god bil, noe Mann og brødrene sørger for. :)

Lenke til kommentar
Og Heat veier jo opp for det meste av dårlige filmer...

6666259[/snapback]

Hva er det med folk og Heat? Da jeg så den kan jeg ikke huske at det var noe spesielt ved den. Kanskje jeg burde sette meg ned og se den en gang til. :shrug:

6668324[/snapback]

 

Da tror jeg nesten du skal gjøre det, det kan nesten ikke gjøres bedre ;)

 

Edit:

 

Manx, hvorfor skulle jeg ha lyst på øyet-avataren din? Jeg vil ikke være noen Manx. Vel, den biten av hjernen din som har så god peiling på film kunne vel alltids være fristende... men øye-avataren er Manx-avataren. Da kan ikke noen andre bruke den. Jaja, jeg får vel bare venne meg til Brandon-avataren da. Den er definitivt en flott film. 

 

Det var ikke sånn ment :)

 

Apropos The Crow, er det noen som vet hvor jeg kan skaffe 2-disceren MED tekster (norsk er greit, engelsk er enda bedre) til en billig pris? Den de selger hos Play og Amazon.co.uk har absolutt ingen tekster. Da jeg skulle se filmen (lånte den av brodern, som har kjøpt den fra Play), så hørte jeg knapt hva de sa!

 

DDD med teks 13$

Endret av Manx
Lenke til kommentar

I tillegg til at action, historie, karakterer, skuespill, musikk, lyd, osv, er omtrent så dypt som du kan få det, har Heat så mye du ikke ser - i allefall folk som til vanlig ikke har peiling på det. Et eksempel er jo, som Gunfreak nevnte, måten de beveget seg på da de kom ut fra banken. Heat overflorerer med slike småting som gjør den enda bedre. Dessuten har den jo en vakker slutt da. Anti-hollywood. :)

 

EDIT:

HEAT sin action er MYE bedre enn Matrix.

6668495[/snapback]

 

Bedre, men ikke villere.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Og Heat veier jo opp for det meste av dårlige filmer...

6666259[/snapback]

Hva er det med folk og Heat? Da jeg så den kan jeg ikke huske at det var noe spesielt ved den. Kanskje jeg burde sette meg ned og se den en gang til. :shrug:

 

Doga: Se Hulk! :w00t: Crank up the volume, lyden funker ganske fett i den filmen.

6668324[/snapback]

 

Hva det er med Heat? Vel, glimrende actionscener, glimrende historie. Nydelig visuelt og det faktum at Pacino gjør sin beste rolle siden Gudfaren 2 veier opp. Actionepos.

Lenke til kommentar
Heat overflorerer med slike småting som gjør den enda bedre. Dessuten har den jo en vakker slutt da. Anti-hollywood. :)

 

Det er jo det Michael Mann er så ekstremt god på, de små detaljene. Alt er gjennomtenkt til tusen, for eksempel i Thief så skal han ha brukt 6 uker på å finne ut hvilken type skjorte James Belushi skulle bruke i 30 sekunder oppe på taket i en scene. Samme med drosjene i Collateral, tro han brukte 3 uker på finne riktig farge på bilene, de kommenterere det på ekstramatriellet på dvden...

Lenke til kommentar

Koste med med Fight Club, men et STERKT irritasjonsmoment var:

 

Reklame før man kom til DVD menyen og reklame fra man trykket "play movie" til selve filmen begynte.

 

Er dette lovlig? Fight Club DVD'en var ikke merket på noe spesielt vis, og den var heller ikke billig. (99 kr) (altså ikke merket f. eks: tidligere utleie film etc)

 

:hrm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Det er da massevis av filmer som har reklamer før selve filmen. De fleste har jo trailere for andre filmer, men noen har også reklamer for Kims og slike ting.

6668777[/snapback]

 

:hmm:

 

Har ca 60 DVD'er, dette var den andre i samlingen som hadde noen slags form for reklame på den. :hmm: (ikke det at det er mange filmer ^^)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

jeg har både Heat og Matrix-triologien, og støtter at Heat sin action er mer "realistisk". er utrolig kult filmet i action-scenene. var å så Miami vice på kino i går kveld, utrolig god film. likte at våpnene bråkte så mye som de gjorde :)

 

var hjemme rundt halv 2 på natta, satte da "Hostel" i dvd'spilleren for å se hva som gjorde at denne skal få 20(!)-årsgrense i norge. den var faktisk ikke så ille :hmm: det er torturen som er det som gjør den 20-år tror jeg. litt drilling i kropper osv.

 

EDIT: kan noen vær så snill å fortelle meg hvilke Audioslave-låter som ble spilt i Miami Vice?

Endret av Spazz
Lenke til kommentar

Da var The Hulk sett, og det var jo bra. Noe annet enn første gangen gitt, angrer absolutt ikke på 80kr brukt der nei. Husket bare noen få scener fra filmen så det var omtrent som å se den for første gang. Hulken i seg selv er konge i filmen, stor og bad :D

 

Jeg synes både Heat og The Matrix trilogien er fete, men jeg liker actionen i Matrix mye bedre; god gammeldags kung-fu action er jo bare best. Siden det også er koreografert av en mann som virkelig kan sine saker blir det bare deilig å se på, stilrent og elegant mye av det.

 

Nå er det uansett på tide å ta kvelden, blir sikkert døgnvill som faen etter en måned med late dager. I morgen er det på'n igjen etter en deilig ferie, klokka ringer 04.45...

Jaja, kan bare trøste seg med at det blir penger til å handle film av :D

Lenke til kommentar
EDIT: kan noen vær så snill å fortelle meg hvilke Audioslave-låter som ble spilt i Miami Vice?

6668980[/snapback]

Soundtrack lista sa ingen ting om Audioslave..

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1. In The Air Tonight - Nonpoint

2. One Of These Mornings - Moby

3. We're No Here - Mogwai

4. Sinnerman (Felix Da Housecat's Heavenly House Mix) - Nina Simone

5. Auto Rock - Mogwai

6. Arranca - Manzanita

7. Ready For Love - India.Arie

8. Strict Machine - Goldfrapp

9. Pennies In My Pocket - Emilio Estefan

10. New World In My View - King Britt

11. Sweep - Blue Foundation

12. Anthem - Moby

13. Blacklight Fantasy - Freak Chakra

14. Mercado Nuevo - John Murphy

15. Who Are You - John Murphy

16. Ramblas - King Brit

17. A-500 - Klaus Badelt

Lenke til kommentar
EDIT: kan noen vær så snill å fortelle meg hvilke Audioslave-låter som ble spilt i Miami Vice?

6668980[/snapback]

Soundtrack lista sa ingen ting om Audioslave..

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1. In The Air Tonight - Nonpoint

2. One Of These Mornings - Moby

3. We're No Here - Mogwai

4. Sinnerman (Felix Da Housecat's Heavenly House Mix) - Nina Simone

5. Auto Rock - Mogwai

6. Arranca - Manzanita

7. Ready For Love - India.Arie

8. Strict Machine - Goldfrapp

9. Pennies In My Pocket - Emilio Estefan

10. New World In My View - King Britt

11. Sweep - Blue Foundation

12. Anthem - Moby

13. Blacklight Fantasy - Freak Chakra

14. Mercado Nuevo - John Murphy

15. Who Are You - John Murphy

16. Ramblas - King Brit

17. A-500 - Klaus Badelt

6669305[/snapback]

 

jeg er bombesikker på at jeg hørte Audioslave flere ganger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...