Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må jo ikke skrive sånt.  :p

 

Selv synes jeg serien er best, men det har helt sikkert noe med at jeg så serien først og synes Alan Alda og er bedre som Hawkeye en det Donald Sutherland og mange av de andre rollene også for den sakens skyld. Men har sikkert blitt litt påvirket litt av 250 episoder ganger sikkert 3 i forhold til en film på 90-120 minutter ;)

6661857[/snapback]

 

I challenge you to a dule!!

hvordan våger du å på stå at Alan Alda er en bedre Hawkeye enn Sir mighty lord Donald Sutherland

Lenke til kommentar
Woah, hvis man forhåndsbestiller Superman Returns hos Play.com nå, får man den for bare £9.99 (sparer £8). Det er ikke et dårlig tilbud for en film som ikke engang har kommet ut enda! :)

6662062[/snapback]

 

 

Tror jeg venter og ser om den kommer i extended utgave eller i det minste med alt det klippede materialet som ekstra. Ufattelig at Singer klipper vekk en 10 minutt lang scene som kostet 10 millioner dollar, for ikke å nevne en haug med andre scener. Men men, han kan nå gjøre lite når filmselskapet krever det av han. Men jeg vil ha scenene på DVD'en.

 

Men den Supermann filmen som uten tvil er den som jeg gleder meg mest til er Superman II Donners cut. Da kan man endelig få se hvordan filmen stort sett egentlig skulle vært.

Lenke til kommentar

Då var Donnie Darko ferdig, ein glimrande film. Har litt problemer med å beskrive den, men det er nok ikkje siste gang eg ser den. Spesielt slutten:

 

Når dagen er komen, motoren falt ned og Mad World vart spelt, ein fantastisk avslutting på ein fantastisk film.

 

 

Vil gjerne høyre kva andre synest om filmen.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Fader og...kjøpte ikkje DC-versjonen eg :(

 

Er det mykje forskjell? Vil sjølvsagt ikkje vite noko spoiler om det er ein del, då vil eg heller kjøpe DC og så diskutere etterpå :)

 

Ser at det også er kommentarer på den versjonen, noko eg kunne tenke meg å sjå.

Edit: DTS, musikkvideo av Mad World og greier, den versjonen såg kjekk ut. Trur eg bestiller den og gir den eg har no til ein kamerat.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Nettopp sett "V for Vendetta" som jeg mottok i posten i dag, R1 2disc utgave fra amazon.com. Lurer på om det er noen som har andre versjoner og har easter-egget hvor Natalie Portmann rapper på SNL. Jeg lo så jeg ristet, har ikke sett værre wannabe-gangsta siden Vanilla Ice!

 

EDIT: Fantastisk film, forresten, er noe med filmatiseringer av Alan Moores forskjellige verk jeg bare elsker!

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Fader og...kjøpte ikkje DC-versjonen eg :(

 

Er det mykje forskjell? Vil sjølvsagt ikkje vite noko spoiler om det er ein del, då vil eg heller kjøpe DC og så diskutere etterpå :)

 

Ser at det også er kommentarer på den versjonen, noko eg kunne tenke meg å sjå.

Edit: DTS, musikkvideo av Mad World og greier, den versjonen såg kjekk ut. Trur eg bestiller den og gir den eg har no til ein kamerat.

6662998[/snapback]

 

Det er ikke så mye forskjell egentlig. DC-versjonen er bittelitt lettere å forstå da det er lagt til sider fra boken, hvor det står en del ting om tangene univers og slikt. Problemet er dog at sidene vises så kort at du må sette på pause for å lese gjennom sidene (men dette er ikke så alt for viktig). Kommentatorsporet er et must om man er fan av DD. Richard Kelly inviterte Kevin Smith (regissør av Clerks, Dogma, osv), så de to sitter og prapler om ditt og datt. Siden Kevin Smith ikke var med på produksjonen av DD, vet han omtrent like lite om hva som foregikk rundt filmen som publikum. Dermed spør han en del spørsmål til Kelly som i allefall jeg lurte på. Veldig fint. :)

Lenke til kommentar

Da er nok DC et naturlig valg for deg. Kanskje du også vil slå litt på stortromma, og bestille DC-versjonen fra denne siden. Det er akkurat den samme versjonen som den britiske 2-discede DC-versjonen, bare med et nydelig metallcover. Med utenlandsfrakt blir den å koste rundt 150kr, noe jeg vil påstå er en god pris, med tanke på at den vanlige 2-disceren faktisk koster mer hos Play.com og amazon.co.uk for tiden. Metallversjonen får du ikke tak i andre steder enn Tyskland. Slik er det ofte, Tyskland, Taiwan, Kina og Korea har som oftest de tøffeste überspesielle versjonene. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at det kun finnes èn britisk versjon av filmen, altså den som er sensurert. Sjekk ut DVDCompare.net. Der skal et nok stå. :)

 

EDIT: Du får faktisk tak i to DVD-utgaver av filmen i england, en 1-disc, og en 2-disc (collector's edition), men selve filmen er den samme, så begge er desverre kuttet ned like mye (et halvt minutt med banneord, pluss noen banneord som er byttet ut med andre ord, er mye). Det jeg foreslår er at du, om du har penger til det, kjøer deg trilogiboksen fra england, og skaffer 3'ern separat i tillegg i en norsk butikk. Du får den for en hundrings overalt (sjekk ut Platekompaniet, Free Record Shop, osv). Så bytter du bare ut discene i den separate med dem i boksen. Så kan du gi vekk den separate i gave eller noe slik (det gjorde i allefall jeg). :p

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...