Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Litt om Superman vs Batman filmen som ble kanselert til fordel for en seperat Batman og Supermann film.

 

 

This plot has some major elements in common with Frank Miller's Batman: The Dark Knight Returns, which climaxes in a fight between Batman and Superman. In that comic Superman also fears that Bruce Wayne has gone "over the line." The Dark Knight Returns along with Alan Moore's Watchmen forced the publishing company DC to reinvent their superhero universe along with Superman and Batman's relationship so that the previous best friends for many years turned unwilling allies who don't agree with each other's methods.

[.....]

In June 2005, it was reported that Christian Bale & Batman Begins writer David Goyer were interested in doing the movie.

Brandon Routh said recently that he was not interested in the characters fighting. He would prefer a team-up. However, Superman Returns director Bryan Singer expressed interest in doing the film.

Wolfgang Petersen (Poseidon, The Perfect Storm), who left to do Troy, said it was a possibility that he would return to do the film.

At the 2006 MTV Movie Awards, Superman Returns castmembers Routh, Kate Bosworth and Kevin Spacey presented the Best Hero award to Bale for Batman Begins, leading to some humorours banter between the two titular stars

 

Scriptet til filmen som aldri ble noe av skal faktisk være ganske bra. Det at filmen ble kanselert førte jo til at vi måtte pine oss gjennom Catwoman som kom isteden. :wee:

6655526[/snapback]

 

Neida, så heldigvis aldri Catwoman :D

 

Jeg er også blant de som helst vil se Batman og Superman som jobber sammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Jeg kan anbefale den som dopapir - hvis du får betalt for å tørke deg selv med den.

 

Noen "Batman & Superman" film vil jeg aldri se. De passer ikke sammen. Batman (slik Begins er laget) er en historie som like så godt kunne foregått i vår verden, mens Superman er mye mer sci-fi. Han har krefter som ingen mennesker kan ha (ja, jeg vet han er en alien, det er ikke det jeg mener).

 

Jeg har ikke noe mot Superman. For all del, han er tøffetøff - men han passer ikke sammen med Batman, ikke slik som Batman Begins og Superman Returns nå har satt standarden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Nei. Jeg kan anbefale den som dopapir - hvis du får betalt for å tørke deg selv med den.

 

Noen "Batman & Superman" film vil jeg aldri se. De passer ikke sammen. Batman (slik Begins er laget) er en historie som like så godt kunne foregått i vår verden, mens Superman er mye mer sci-fi. Han har krefter som ingen mennesker kan ha (ja, jeg vet han er en alien, det er ikke det jeg mener).

 

Jeg har ikke noe mot Superman. For all del, han er tøffetøff - men han passer ikke sammen med Batman, ikke slik som Batman Begins og Superman Returns nå har satt standarden.

6655730[/snapback]

Der tar du feil les "Superman: Red Son", som i mine øyne er den desidert stiligste framstillingen av supermann. Det er ikke mye som blir fetere enn Anarkist-Batmankoff mot supermann. Kostymet til supermann (de han har mot slutten) ser også bedre ut der forresten.

 

EDIT: Bilder

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Enig, Batman og Supermann har alt med hverandre å gjøre også med tanke på de to nye filmene. Men de som aldri vil se en slik film trenger nå uansett ikke klage over om det kommer en slik film ;)

 

Men en slik film håper jeg Nolan og ikke Singer regisserer. Supermann og Batman er strake motsetninger som kjemper for samme sak. Det vil nå helt klart tilføre en slik type film nye dimensjoner om det bare gjøres riktig.

 

En slik film kan bli fenomenal, å forhåndsdømme en slik film nord og ned ser jeg ikke helt poenget med. Bale, Routh, Spacey, Freeman, Ledger og Cane, med Goyer som skribent og Nolan som regissør. Ser ikke helt hvordan det kan gå gale :)

 

Spesielt med tanke på at de beste supermann og Batman bladene og tegnefilmene utvilsomt er de hvor de omgås hverandre. Batman ble skapt ene og alene grunnet Supermann. Skulle bare mangle at vi en dag skulle kunne se de sammen på det store lerretet :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått sett Lord of War, og jeg synes den var ganske så god. Ikke akkurat tidenes beste film, men det forventet jeg jo heller ikke. Den er veldig god til å være en "vanlig" blockbuster, og "twisten" i slutten likte jeg godt. Denne filmen bør jo tas med ei klype salt, men det er likevel litt sjokkerende at det faktisk foregår så mye vimsing over grensene, og at så store personer (og nasjoner) gjør det. Det er bittelitt creepy hva folk gjør for penger.

Lenke til kommentar
Superman Returns turde jeg ikke ha forventninger til,

6655047[/snapback]

 

..mener å huske at du hadde lagt til en " :dribble: " eller to i tråden for kommende kinofilmer. :p

 

Jepp, men de smileyene bygger ikke på mine egne forventninger, men de som man merker rundt omkring ;)

 

Og jeg tror en Superman/Batman film kunne være gode greier. Det fungerer i alle andre medier, så da burde det nå fungere på filmlerretet også. Det er ikke noe rasjonelt å anta at filmen skal bli dårlig bare fordi den omhandler to superhelter fremfor en. :)

6655399[/snapback]

Problemet er at Superman er verdens kjedeligste superhelt, da han er helt perfekt. Han har alt. Han kunne tatt Batman med lillifingeren og lukkede øyne. Med mindre Batman lagdre drakten sin av kryptonitt da selvsagt.

 

Liker mye bedre superhelter som har tydeligere styrker og svakheter. F.eks. Spiderman.

Lenke til kommentar
Problemet er at Superman er verdens kjedeligste superhelt, da han er helt perfekt. Han har alt. Han kunne tatt Batman med lillifingeren og lukkede øyne. Med mindre Batman lagdre drakten sin av kryptonitt da selvsagt.

 

Liker mye bedre superhelter som har tydeligere styrker og svakheter. F.eks. Spiderman.

6656444[/snapback]

 

 

Scenen der med peanøttene er noe av det kuleste noensinne i en superheltfilm. Uten tvil. :wee:

Lenke til kommentar

En Dødelig Våpen boks kjøpte jeg for litt tid tilbake, og i kveld så jeg den første av de fire. Må si det var overraskende godt å se igjen litt god gammeldags actionkomedie, veldig mange år siden jeg har sett den filmen i alle fall. Skal kjøpe en Die Hard boks også snart tenker jeg :D

Så nettopp Meet the Feebles igjen, så hysterisk morsom den er :)

 

Så nettopp V for Vendetta på den nye projektoren. Det siste kvarteret gir meg evigvarende ståpels.

 

Tviler ikke!

Lenke til kommentar
En Dødelig Våpen boks kjøpte jeg for litt tid tilbake, og i kveld så jeg den første av de fire. Må si det var overraskende godt å se igjen litt god gammeldags actionkomedie, veldig mange år siden jeg har sett den filmen i alle fall. Skal kjøpe en Die Hard boks også snart tenker jeg :D

 

 

6657996[/snapback]

 

Ja må vel ha en Die Hard kveld nå som oppfølgeren kommer til neste år.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...