Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Da skal jeg se V for Vendetta. Er litt forsiktig med forventninger siden det er så mange som digger den, kan fort bli litt "hype" kanskje.

6654517[/snapback]

 

Det gjør du klokt i.

Lenke til kommentar

Jeg så heldigvis V for Vendetta på kino før jeg leste noe som helst om den, annet enn at det var Matrix-brødrene (nekter å prøve å skrive navnet dems:P) som sto bak. Ble veldig positivt overrasket, synes det er en knallfilm.

 

Så Superman Returns igår, synes den var bedre enn mange kritikere skal ha det til. Absolutt verdt pengene.

Lenke til kommentar
Samme for meg med Pirates of the Carribean: Dead Man's Chest. Gledet meg stort, men ble noe skuffet da jeg så den. :\

 

V for Vendetta derimot, den synes jeg var knall.

6654618[/snapback]

Om Pirates:

 

Enig. Synes det ble for dumt når Bill Turner kom tilbake, og at Barbosa nå skal lede de videre i den tredje filmen. Sparrow var riktignok bra, men det var litt for mange skuffende øyeblikk. De kunne ha gitt seg med eneren.

 

 

V for Vendetta derimot, synes også jeg var knall :thumbup:

Lenke til kommentar

V for Vendetta og POTC2 hadde jeg høye forventninger til og jeg ble nå fornøyd. Superman Returns turde jeg ikke ha forventninger til, koste meg fordet, selv om det for en som meg er millioner av ting å pirke på i den filmen. Men bare oppfølgeren kommer så, eller enda bedre, en Batman og Supermann film.

 

 

 

 

Det er blitt litt vel mange slike typer filmer, så på tide å få noe nytt. Supermann og Batman i samme film og Spider-Man og Wolverine f.eks.

Lenke til kommentar
Superman Returns turde jeg ikke ha forventninger til,

6655047[/snapback]

 

..mener å huske at du hadde lagt til en " :dribble: " eller to i tråden for kommende kinofilmer. :p

 

 

Men over til noe seriøst-noe. Tror jeg skal se King Kong (2005) i dag. Har ingen forventninger, men håper på at den er bedre enn hjernen min skal ha det til.

Lenke til kommentar
Jeg så heldigvis V for Vendetta på kino før jeg leste noe som helst om den, annet enn at det var Matrix-brødrene (nekter å prøve å skrive navnet dems:P) som sto bak. Ble veldig positivt overrasket, synes det er en knallfilm.

 

Så Superman Returns igår, synes den var bedre enn mange kritikere skal ha det til. Absolutt verdt pengene.

6654692[/snapback]

Så også Superman Returns i går. Ble skuffet fordi han virket flat og lite engasjerende. Ble liksom aldri kjent med personen Supermann, noe man godt kunne ha utviklet videre. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Det ble f.eks. poengtert flere ganger at han aldri ville bli som et (vanlig) menneske, dette kunne man ha gått videre på. Batman Begins var mye bedre sånn sett, når jeg først sammenligner med andre superheltfremstillinger.

Filmen hadde fete effekter og bra action-scener. Savnet Gene Hackmanns Luthor og hans humoristiske galskap. Spaceys Luthor var humørløs og bare psykopatisk.

Endret av dvd-jan
Lenke til kommentar
Superman Returns turde jeg ikke ha forventninger til,

6655047[/snapback]

 

..mener å huske at du hadde lagt til en " :dribble: " eller to i tråden for kommende kinofilmer. :p

 

Jepp, men de smileyene bygger ikke på mine egne forventninger, men de som man merker rundt omkring ;)

 

Og jeg tror en Superman/Batman film kunne være gode greier. Det fungerer i alle andre medier, så da burde det nå fungere på filmlerretet også. Det er ikke noe rasjonelt å anta at filmen skal bli dårlig bare fordi den omhandler to superhelter fremfor en. :)

Lenke til kommentar
Det er blitt litt vel mange slike typer filmer, så på tide å få noe nytt. Supermann og Batman i samme film og Spider-Man og Wolverine f.eks.

6655047[/snapback]

 

 

Er de bildene ekte ? :blush:

 

Er det virkelig duket for en slik film som blander kulturene ?

 

*skrekk og gru*

6655375[/snapback]

 

De er manipulerte. Og hvilken kulturer er det som blir blandet? Supermann og Batman har alltid eksistert i samme univers. De skapte Batman fordi de ville ha en motpol mot Supermann. Er tonnevis med tegneserier og tegneseriefilmer hvor de er i samarbeid/konflikt. Det er også de som er de desidert beste også. Kontrastene og forskjellene er skapt for å skape gnisninger og bare det å se Lex Luthor (Lexcorp) møte Bruce Wayne (Wayne enterprises) er en morsom sak. Dog har Singer gått for den gamle typen Lex, og ikke den mer moderne karen som leder et av de største selskapene i verden (men ikke så stort som Bruce Wayne sitt), samt at han ender opp som president tilslutt.

 

Edit: Gotham ble forresten nevnt i Superman Returns og både Routh og Bale har snakket om en slik film.

Lenke til kommentar

Jeg synes King Kong er helrå, det eneste jeg har å utsette på den er lengden og innfødte som driver med ekstrem teleskopstavsprang.

 

V for Vendetta ble nettopp ferdig. Hadde absolutt ingen forventninger eller andre forutinntatte inntrykk. Helt sinnsykt. Digga dialogen spesielt mye, men alt var jo av ypperste klasse. Bestilte filmen nå også, gleder meg til den kommer.

Lenke til kommentar

Litt om Superman vs Batman filmen som ble kanselert til fordel for en seperat Batman og Supermann film.

 

 

This plot has some major elements in common with Frank Miller's Batman: The Dark Knight Returns, which climaxes in a fight between Batman and Superman. In that comic Superman also fears that Bruce Wayne has gone "over the line." The Dark Knight Returns along with Alan Moore's Watchmen forced the publishing company DC to reinvent their superhero universe along with Superman and Batman's relationship so that the previous best friends for many years turned unwilling allies who don't agree with each other's methods.

[.....]

In June 2005, it was reported that Christian Bale & Batman Begins writer David Goyer were interested in doing the movie.

Brandon Routh said recently that he was not interested in the characters fighting. He would prefer a team-up. However, Superman Returns director Bryan Singer expressed interest in doing the film.

Wolfgang Petersen (Poseidon, The Perfect Storm), who left to do Troy, said it was a possibility that he would return to do the film.

At the 2006 MTV Movie Awards, Superman Returns castmembers Routh, Kate Bosworth and Kevin Spacey presented the Best Hero award to Bale for Batman Begins, leading to some humorours banter between the two titular stars

 

Scriptet til filmen som aldri ble noe av skal faktisk være ganske bra. Det at filmen ble kanselert førte jo til at vi måtte pine oss gjennom Catwoman som kom isteden. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...