Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Wh1te, du bruker det at Cage er med i blockbustere som argument for at han er flink?

6647058[/snapback]

 

Eh, ja! Det er kanskje den største bekreftelsen på at man er god skuespiller, sett bort i fra priser selvsagt. Blockbustere har størst fallhøyde for de koster mest. Menneskene bak de største prosjektene er ofte de beste og mest erfarne folkene i bransjen og de vet hva de driver med. Selvfølgelig ansetter de Cage fordi han passer rollen. Kanskje du mener de burde gjøre motsatt? Hvorfor tror du mange av de største skuespillerne fortsatt får avslag på auditions (ja, de går på auditions)? Fordi produsenter er så jævli kresne på hvem som får rollen at de driter i hvordan merittlisten til en gitt skuespiller ser ut. Tror du at de er protagonistene i arthouse-filmer som er de mest talentfulle skuespillerne? Nei, det er feil. Det er Tom Cruise, Nicolas Cage, Robert DeNiro, Al Pacino, Brad Pitt, Ed Norton, Sam Jackson og hele forbanna Hollywood-eliten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

EDIT: Gunfreak, Miami Vice hinter faktisk til å være mye mindre slik serien var, og kanskje mye mer som Heat (bare at Miami Vice selvsagt inneholder masse overdrevne car chases). jeg har ikke sett den, så jeg kan jo egentlig ikke uttale meg spesielt mye om den, men utifra det aller, aller meste jeg har lest, ser den faktisk ut til å bli en typisk Mann(e)-film

6647175[/snapback]

 

det er gode nyheter for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis Miami Vice ligger nærmere Heat enn serien i stil, så er det ikke verdt å bruke penger på den imho. Den har fått lunken mottakelse og stjernene virker uengasjerte i forhold til prosjektet, og hvis vi da i tillegg har blitt snytt for pastell og pupper er alt håp borte.

Lenke til kommentar
Om stilen er såpass langt fra Miami Vice som det virker så burde filmen het Heat 2 istedet. Pastellfarver, nakne damer og feite båter. Det er DET som er Miami Vice.  :hrm:

 

[...]

Tjah, tiden får vise. Synes det ikke er lang avstand stilmessig mellom M. Vice og Heat. Tross alt samme mann som står bak begge. Heat nærmest rendyrker noen elementer fra Vice, men synes Heat får mer tak i dybden i karakterene. Ingen nødvendig motsetning mellom dette og damene og båtlivet i serien.

Lenke til kommentar

Lunken kritikk? Folket sier da 6.5/10. Anmeldere er ikke mye å høre på likevel. Det finnes mange dårlige av dem der ute.

 

Jeg er forøvrig ikke enig i at skuespillere er spesielt gode bare fordi de har spilt i filmer som tjener penger. Terminator 3 tjente jo kjempemasse penger fordi den er oppfølgeren til 2'ern. 3'ern er jo i veldig mange folk's øyne en bedriten film. Arnold er heller ingen fryktelig god skuespiller, men han tjener penger på å være den han er (en middelmådig/dårlig skuespiller med muskler og en genial aksent som han aldri blir kvitt). Han er ikke hysterisk dårlig, men det er jo fordi han nå har god erfaring. Likevel kan jeg ikke akkurat plassere han med virkelig talentfulle skuespillere som Al Pacino, Bobby De Niro, Clint Eastwood, Morgan Freeman, Brad Pitt og Tim Robbins. Det går for det samme angående Cage. Han er en god skuespiller, men igjen - "en av vår generasjons beste skuespillere"? Neitakk, den går jeg ikke med på.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Han er en god skuespiller, men igjen - "en av vår generasjons beste skuespillere"? Neitakk, den går jeg ikke med på.

6647471[/snapback]

 

Nei, der er vi enige. Fyren er født på 60-tallet ikke 80-tallet, så vår generasjons beste skuespiller blir han nok aldri, men at han er en av hans generasjons største er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Hø-hø. Uansett: en av de største, det kan godt hende. Han har spilt i mange store filmer, han har tjent masse penger, og er en skuespiller alle vet hvem er når navnet hans nevnes. MEN: En av de beste? Huff nei.

 

Skate4life, synes du Cage er rå i The Rock og Con Air, synes du han er rå i alle filmene han spiller i.

 

Uansett, nå gleder jeg meg litt til Lord of War. Får håpe han er litt mindre den han alltid er da, ser i allefall sånn ut på coveret. :p

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
dvd-jan: Du misforstår, jeg snakket om serien. Mann står ikke bak serien.

6647476[/snapback]

Vet ikke hvor mye han var direkte involvert i serien, selv om han var en av executive producers av den. Synes likevel jeg ser flere stilmessige likhetstrekk mellom Vice og Heat, antar at det ikke er tilfeldig :) Klart, jeg kan jo ta feil ;)

Lenke til kommentar

Oh, her hagler det med argumenter angående Cage. Jeg holder meg til wh1te her. Jeg er veldig enig i det han sier i posten ovenfor her (orker ikke quote) der han sier at det å spille i mange blockbusters er en bekreftelese på at du vet hva du driver med. I nåtiden er Cage en av de som alltid leverer bra roller. Han er en sikker vinner og ja, han er veldig flink. Jeg vil absolutte rangere han som en av vår tids beste skuespillere. Helt oppe der sammen med Morgan Freeman o.l.

Lenke til kommentar
Executive producer er den høyeste "graden" man kan ha i en produksjon, så jeg vil tro han var rikelig involvert.

6647592[/snapback]

 

Det er vel ikke helt riktig. Det stemmer nok at det er den høyeste graden, men det er nå ikke alltid de gjør så mye heller. Spesielt i serier, værtfall av det jeg har lagt merke til. Se bare på Lost, J.J. Abrams gjorde omtrent ikke en skit i sesong 2, men var executive producer.

 

(merk: Jeg aner ikke hva dere snakker om, bare siterte Wh1te sitt innlegg)

Lenke til kommentar

Wikipedia om Executive Producer

 

Tatt fra wiki:

 

Movies:

An executive producer of a motion picture is typically a producer who is not necessarily involved in any creative or technical aspects of production. They generally handle business issues, and may even be a financier of the film. Some executive producers act as representatives of the studio (which releases and/or makes) or production company (which makes) a film, occasionally being credited as executive in charge of production.

 

Dere ser det er litt uklart, altså vanligvis er en Executive Producer en som bringer finansiell backing, men kan gjøre mer.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjorde ikke en skit? Hvordan vet du det?

6647995[/snapback]

 

Jeg sa ikke at han ikke gjorde en skit, men omtrent ikke gjorde en skit. Han var jo veldig mye aktiv med MI:III og jobbet også en del med avslutningen av Alias. De som hadde mest å si i produksjonen av Lost i sesong 2 var nok Damon Lindelof og Carlton Cuse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...