Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Nominert? Han vant Oscar, kjære deg. Dessuten har han vært nominert to ganger; første gang for Leaving Las Vegas (som han vant) og andre gang for Adaptation.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Har sans for Cage selv, av de filmene jeg har sett av ham liker jeg Wild at heart best.

Hvordan er Bringing out the dead? Har hatt den i samlingen lenge, men har av en eller annen grunn utsatt å se den...muligens pga. Scorseses stil?

6646282[/snapback]

 

Utsatt å se den på grunn av Scorsese? Han er jo definitivt en av tidenes 10 beste regissører. Wild at Heart er helt fantastisk. Bringing out the Dead er kanonbra den også. Cage spiller glimrende.

Lenke til kommentar

Merker at det er vanskelig å forklare dette med Scorsese, men jeg ble liksom litt "mett" av hans stil etter Kings of N.Y. Han er dyktig, bevares, men det er noe med at han kan slå så hardt på stortromma i virkemidlene sine.

Teatralsk er kanskje ordet jeg leter etter...

edit. det heter selvsagt Gangs of New York.

Endret av dvd-jan
Lenke til kommentar

Cage er bra, han spiller varierte roller til de grader synes nå jeg.

I Adaptation må jeg nok si at James Cooper er best, elsker bare rollen hans i den filmen. Jeg synes Cage sin beste rolle kan ha vært Lord of War, av de jeg har sett. Mange år siden jeg har sett både Bringing out the Dead og Leaving Las Vegas, og Wild at Heart har jeg faktisk ikke sett. Selv i Con Air og Face/Off gjør han det bra.

Hmm, tror det nettopp gikk opp for meg at jeg er større fan av Cage enn jeg trodde :)

Lenke til kommentar

Wh1te, du bruker det at Cage er med i blockbustere som argument for at han er flink? Arnold har jo tjent seg styrtrik på skuespill, og blockbusterne han har vært med i, knuste alle grenser på sin tid (Terminator-filmene, Conan, Predator, osv). Er han også en kjempebra skuespiller da?

 

Cher og Whoopi Goldberg har vunnet Oscar. Jeg kan ikke akkurat si at de er hysterisk gode skuespillere. Man vinner jo Oscar for å spille en rolle som man gjør veldig godt. Cher gjorde akkurat den rollen godt, men hun er jo fortsatt ingen god skuespiller.

 

Cage er ingen dårlig skuespiller, men han er fanken ikke mye god heller.

Han er ALLTID den samme karakteren. Uansett om rollen hans er ond, god, ond-god eller god-ond, så har han alltid det samme uttrykket, den samme sutrete holdningen, svak men likevel sterk, osv. Han spiller i blockbustere fordi det er nettopp det Bruckheimer-filmer er. Jeg kan ikke akkurat gå med på at alt av Bruckheimer-filmer er kvalitet.

 

Uansett, i dag skal jeg få sett Lord of War. Hva kan jeg forvente om jeg ikke er noen fan av Cage, og hater filmer som Con Air (liker dog The Rock godt nok)?

 

EDIT: Misforstå meg rett: Fyren spiller jo knallbra i Leaving Las Vegas, Wild at Heart og Bringing Out the Dead, men det er jo nettopp fordi han passer for slike roller. Problemet er at han er samme fyr i alle andre filmer han spiller.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Uansett, i dag skal jeg få sett Lord of War. Hva kan jeg forvente om jeg ikke er noen fan av Cage, og hater filmer som Con Air (liker dog The Rock godt nok)?

 

6647058[/snapback]

 

er selv ikke noe fan av cage og er enig i alt du sier om han, men selv jeg likte lord of war.

6647099[/snapback]

 

Aha, da ken jeg faktisk nesten begynne å glede meg da. :)

 

BTW: LarsP, jeg sier bare: Plan 9. :tease:

Lenke til kommentar
Arnold er Arnold. En (eks-)skuespiller som gjør akkurat det han er best i, nemlig å brekke nakker, skyte med bazooka og lire av seg festelige punchlines.

 

Noen Jack Nicholson vil ha aldri bli, men hvem bryr vel seg om det? ;)

6647142[/snapback]

 

Joda, men slik er det med Cage også. Han er god til å spille èn spesiell rolle, og det er den han alltid spiller. Nei, det er jo forsåvidt ikke noe galt med det, da man alltid vet hva man får fra han - likevel synes jeg at man skal være litt mer som f.eks. Johnny Depp for å klassifiseres som en virkelig "fantastisk skuespiller". Depp spiller zilliarder av forskjellige roller, og han gjør dem alle med stil og troverdighet. Cage er en helt grei skuespiller, men å si at han er en av vår generasjons største og beste skuespillere... vel, det forstår i allefall ikke jeg.

 

EDIT: Gunfreak, Miami Vice hinter faktisk til å være mye mindre slik serien var, og kanskje mye mer som Heat (bare at Miami Vice selvsagt inneholder masse overdrevne car chases). jeg har ikke sett den, så jeg kan jo egentlig ikke uttale meg spesielt mye om den, men utifra det aller, aller meste jeg har lest, ser den faktisk ut til å bli en typisk Mann(e)-film

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Om stilen er såpass langt fra Miami Vice som det virker så burde filmen het Heat 2 istedet. Pastellfarver, nakne damer og feite båter. Det er DET som er Miami Vice. :hrm:

 

Jenssen; jeg synes Johnny Depp spiller den samme skrullingen i så og si alle filmene han har vært med i.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...