Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg liker den veldig godt. Den er ikke som noen andre westerns. Den foregår i overgangstiden, da "automatvåpen" og "automobiler" begynte å komme inn på markedet. Langt forut sin tid er filmen også. På den tid fantes det nesten bare alt mulig John Wayne crap. Leone var vel egentlig den eneste virkelig gode western-regissøren før Peckinpah i mine øyne. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker den veldig godt. Den er ikke som noen andre westerns. Den foregår i overgangstiden, da "automatvåpen" og "automobiler" begynte å komme inn på markedet. Langt forut sin tid er filmen også. På den tid fantes det nesten bare alt mulig John Wayne crap. Leone var vel egentlig den eneste virkelig gode western-regissøren før Peckinpah i mine øyne. :)

6643331[/snapback]

 

Så nettopp The Wild Bunch ferdig, og jeg må si, at jeg var overrasket.

 

Det var et lite "vindu" med langtekkelighet ifra første "actionscenene" til toget synes jeg. Men etter dette tok filmen seg opp. Bra regi,skuespilling osv :p (blir nesten en anmeldelse, men tar det bare her :p ) Western er egentlig ikke helt min greie, men denne filmen var skikkelig bra :thumbup:

Lenke til kommentar
åh, så "life of brian" i dag! Nydelig film. Når han skal kjøbe noe i boda, og han prute :love: .

 

Hele filmen er så genial, må være den beste komedien som er laget!

6645162[/snapback]

 

Det der må man bare si seg enig i.

 

Første gangen eg såg den, måtte eg nesten legge meg ned å si takk og farvell når:

 

 

 

Vår helt hopper utfor tårnet med vaktene i hælene,så kommer det faen steike meg eit romskip og plukker han opp. Dette ser selvfølgelig mye bedre utt enn dagens effekter.

 

 

 

Lenke til kommentar
Er 'summer sale' over på play.com nå? Eller har de bare sluttet å reklamere for det?

6645136[/snapback]

 

Det er nok over ja. De hadde "final reductions" for en stund siden, og nå er det over.

 

Life of Brian er en genial film ja, men jeg synes faktisk Holy Grail er hakket bedre.

 

Uansett, Life of Brian har sine gyldne øyeblikk, slik som når han er i sjappa og prøver å få kjøpt noe, men så skal kjøpmannen ha han til å prute, den scen hvor mobben hele tiden følger etter Brian og insisterer på at han er messias (hvorfor skulle ikke det ha kunne skjedd i virkeligheten?), scena når de henger på korset og synger verdens mest ironiske sang, og... vel, denne siden forteller egentlig at hele filmen er et gyldent øyeblikk... :love:

 

 

EDIT: Hehe, Dimitrij, artig sammentreff. Jeg leste nettopp om Dog Soldiers på IMDB, den er "movie of the day" der nå. En virkelig fin, virkelig undervurdert horror-film. Jeg synes den er absolutt blant de beste i sin sjanger (kanskje fordi det finnes så utrolig få gode som enda er skummel i den sjangeren).

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Så traileren til World Trade Center (lurer på om jeg har sett den før, eller var det bare en preview?) på IMDb, og hvorenn tragisk hendelsen var, og uansett om mange mener det er for tidlig å lage filmer om det ble jeg litt interessert og tenker at dette er en film man bør få med seg, i det minste for å se hvordan det er. Samme med United 93.

 

Hva tror dere?

 

Og, siden jeg er her: Gratulerer med dagen til NightKeeper som blir 18 år i dag. :)

Lenke til kommentar

Så nettopp Memento om igjen - en film man ikke kan se for mange ganger. Fikk med meg noen deler mer nå enn jeg gjorde sist gang. Kan egentlig ikke vente til å se den igjne å forhåpentligvis klare å se for meg hele puslespillet i hodet mens jeg ser filmen. Anbefales for folk som ikke har sett den, selv om det sikkert ikke er mange av dem her inne. :)

Lenke til kommentar

Ja, Memento er fantastisk. Veldig kul fortellerstil.

 

Angående World Trade Center, så holdt jeg på å spy da jeg så traileren for en stund siden. Makan til tragisk tullegreie. Oliver Stone får bare mer og mer møkk på leggen desto eldre han blir. Fyren har blitt arrogant og smakløs. Cage spiller i den, og han er akkurat samme karakter som han alltid er. Denen gangen har de dog klistret på han en tåpelig bart, så nå er han "all new". Kanskje jeg skal se denne filmen, bare fordi den sikkert kommer til å bli en hysterisk bra komedie.

 

 

EDIT: Er Smala Sussie noe bra? En kompis av meg sier det er den artigste filmen han noen sinne har sett, til og med bedre enn Monty Python, selv om at jeg har vanskelig for å tro han angående MP, ble jeg veldig interessert. Hva synes folket her om den?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Og, siden jeg er her: Gratulerer med dagen til NightKeeper som blir 18 år i dag. :)

6645495[/snapback]

 

Jøss :love:

 

Takk så mye. :)

 

 

Miami Vice på fredagen btw, gud som jeg gleder meg. Michael Mann er en av mine favoritter, han er eksptert på stilfull action. Farrel og Foxx er også to gode skuespillere, så dette blir bra.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Angående World Trade Center, så holdt jeg på å spy da jeg så traileren for en stund siden. Makan til tragisk tullegreie. Oliver Stone får bare mer og mer møkk på leggen desto eldre han blir. Fyren har blitt arrogant og smakløs. Cage spiller i den, og han er akkurat samme karakter som han alltid er. Denen gangen har de dog klistret på han en tåpelig bart, så nå er han "all new". Kanskje jeg skal se denne filmen, bare fordi den sikkert kommer til å bli en hysterisk bra komedie.

 

Utifra anmeldelser jeg har lest, bl.a. her, skal den faktisk være ganske bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Cage spiller i den, og han er akkurat samme karakter som han alltid er. Denen gangen har de dog klistret på han en tåpelig bart, så nå er han "all new".

6645600[/snapback]

 

Nicholas Cage er fantastisk, en av sin generasjons beste skuespillere. Samme karakter som han alltid er? Jada, han er helt lik i Leaving Las Vegas, Lord of War, The Weather Man, Adaptation, Windtalkers, City of Angels og Bringing Out the Dead. Han er en av de skuespillerne som har mest blockbustere på merittlisten sin.

Lenke til kommentar

Cage er varierende, med i mye dårlige filmer (min mening). Det er ikke nødvendigvis en bra ting at han har masse blockbustere på samvittigheten ;). Dog han var veldig god i Aadaptation, bedre enn i leaving Las Vegas. Ellers er det mye so-so (8mm - Windtalkers - National Treasure - Snake Eyes). Har vel sett en 10-15 filmer tenker jeg og det er det inntrykket jeg sitter igjen med. Har aldri vært noe særlig fan av Cage.

 

Tror ikke at han kommer til å få noen oscar med det første heller, selv om han har vært nominert en gang. Ikke at det trenger å være et svakhetstegn, Oscars handler vel ikke akkurat bare om skuespillerprestasjoner.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...