Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Manx, mener jeg har spurt deg før, men husker ikke helt. Hvor er det DVD Spesialisten ligger?

6633746[/snapback]

 

Nedre slottsgt 4 i Oslo, hvis du vet hvor Akers mic i Kongensgt lå hen får det brant ned så er det bare å gå en gate opp og 100 meter til venstre :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Kiss Kiss Bang Bang er en fabelaktig film. Jeg er ikke alltid like begeistret over feelgood-filmer, men denne var en av de få VIRKELIG gode. Den var så god at jeg hamret på bestill-knappen (det skulle virkelig finnes en slik knapp!) sekundet etter rulleteksten var ferdig (jeg lånte brodern sin, har den ikke selv enda). Humoren, historien, skuespillet, måten filmen går fremover... alt er bare utrolig tøft laget.

 

Quakie: Donnie Darko er min favorittfilm. Du bør definitivt få den med deg. :)

 

Tips ang. DD (til alle som ikke har sett den): Følg godt med, det kan hende du går glipp av noe: ;)

Lenke til kommentar
Denne?

Tja, Star Wars, King Kong, LotR, Saving Private Ryan, The Matrix, eller andre filmer hvor lyd har en essensiell rolle i filmen burde da være.... essensielt?

6637805[/snapback]

 

Lyd ?

Tuller du med meg eller ?

(forøvrig har jeg et det headset'et som følgte med BF2, special edition, simpelt logitech headset)

 

Tror jeg setter op Das Boot heller.

Men igjen, jeg skjønte jo at du bare lagde den posten for å skryte, og samtidig håne oss andre for ikke å ha den. :wee:

6637805[/snapback]

Hehe, tenkte jeg skulle spørre hvilket 7.1 sett jeg skulle ha , men da ville jeg fått warn for personangrep...

;)

 

Er bare det at den skjermen er digg, og jeg har , i større og større grad, begynt å nyte filmer mer enn før, og da burde være duket for premiere på skrivebordspulten.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Så nettopp The Last Samurai jeg. Den kan jeg av til få våte drømmer om, super film, alt er bra etter min mening. Nå derimot, blir det leggetid, skal en tur til Oslo i morgen med min lillesøster som en bursdagsgave til henne. Må nok innom blant annet Platekompaniet og bruke noen kroner :)

6631565[/snapback]

Amerikanisert samuraifilm? Foretrekker nok Shichinin no samurai her gitt.

6631866[/snapback]

 

 

eller Turtles III, også en bedre samurai film en last samurai

6632799[/snapback]

 

 

Deg om det.

Lenke til kommentar
Manx, mener jeg har spurt deg før, men husker ikke helt. Hvor er det DVD Spesialisten ligger?

6633746[/snapback]

 

Nedre slottsgt 4 i Oslo, hvis du vet hvor Akers mic i Kongensgt lå hen får det brant ned så er det bare å gå en gate opp og 100 meter til venstre :thumbup:

6637104[/snapback]

Skal nok finne den, tipper jeg tar meg en tur en av de nærmeste dagene.

 

Men nå skal jeg se The Rocky Horror Picture Show igjen, noen andre som syns denne er bra?

Lenke til kommentar
Denne?

Tja, Star Wars, King Kong, LotR, Saving Private Ryan, The Matrix, eller andre filmer hvor lyd har en essensiell rolle i filmen burde da være.... essensielt?

6637805[/snapback]

 

Lyd ?

Tuller du med meg eller ?

(forøvrig har jeg et det headset'et som følgte med BF2, special edition, simpelt logitech headset)

 

Tror jeg setter op Das Boot heller.

Men igjen, jeg skjønte jo at du bare lagde den posten for å skryte, og samtidig håne oss andre for ikke å ha den. :wee:

6637805[/snapback]

Hehe, tenkte jeg skulle spørre hvilket 7.1 sett jeg skulle ha , men da ville jeg fått warn for personangrep...

;)

 

Er bare det at den skjermen er digg, og jeg har , i større og større grad, begynt å nyte filmer mer enn før, og da burde være duket for premiere på skrivebordspulten.

6637891[/snapback]

 

OMG! Jeg er visst dopet eller noe slik. Jeg snakket om skjerm først, men så gikk det over i surround. Kan ha noe med at fattern sto og snakka med meg om hvilket surround-anlegg jeg skulle ha meg samtidig som jeg skrev posten. :blush:

 

Doga: Jeg liker også Last Samurai ganske godt. Om man slår fra seg alle historiske fakta, hvilke andre geniale filmer som finnes i samme sjanger (slik som man gjør med Braveheart), og lignende, er den faktisk en veldig underholdende film. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Er det amazon.com eller amazon.co.uk

 

På amazon.com så tok jeg en liten sjekk og med to bokser/tv sesonger av  the shild og frakten kom på ca. 10$

 

På amazon.co.uk så er det vel 2.24£ hvis jeg ikke husker helt feil, gidder ikke å gå inn å sjekke :)

6639647[/snapback]

 

Bruker å være £2.24 på to produkter fra Amazon.co.uk ja.

Lenke til kommentar
Cube 2: Hypercube er også en meget vakker film hva bilde og farger angår.

6639149[/snapback]

 

Selv om den halter på de fleste andre områder :) Men rent bilde-messig er den veldig bra ja.

 

Hva synes dere om de andre Cube-filmene? 1'ern må vel være den mest interresante imo, mens Cube Zero var ganske bra men blei halveis ødelagt av en dårlig "skurke" rolle.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har faktisk skrevet en artikkel om Hypercubes regissør Andrzej Sekula, men det var i forbindelse med at han arbeidet både på Reservoir Dogs og Pulp Fiction.

Lenke til kommentar
Cube 2: Hypercube er også en meget vakker film hva bilde og farger angår.

6639149[/snapback]

Selv om den halter på de fleste andre områder :) Men rent bilde-messig er den veldig bra ja.

 

Hva synes dere om de andre Cube-filmene? 1'ern må vel være den mest interresante imo, mens Cube Zero var ganske bra men blei halveis ødelagt av en dårlig "skurke" rolle.

6640465[/snapback]

Cube Zero (8/10) > Cube (7/10) > Hypercube (6,5/10)

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...