Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Da var Stalingrad nettopp ferdig (gikk på NRK2). En helt fabelaktig krigsfilm, som banker stort sett alle de andre WW2-relaterte filmene der ute ned i støvlene. Den har ingen helter, den sympatiserer ikke med noen sider, det er ikke slik at fienden kun er ond, og vennen kun er god.

 

Den er og blir en av de beste krigsfilmene som noen sinne har blitt laget, IMHO. Dessuten blir den bare bedre desto flere ganger man ser den. USA, gå og legg dere. Saving Private Ryan er bare noe melankolsk sutretull i forhold til Stalingrad.

 

PS: Når LarsP anbefaler filmer, har jeg lært at man skal ta anbefalningen med ei klype salt (snakker ikke nødvendigvis om Avalon - har ikke sett den engang). :wee:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nettopp The Last Samurai jeg. Den kan jeg av til få våte drømmer om, super film, alt er bra etter min mening. Nå derimot, blir det leggetid, skal en tur til Oslo i morgen med min lillesøster som en bursdagsgave til henne. Må nok innom blant annet Platekompaniet og bruke noen kroner :)

Lenke til kommentar
Så nettopp The Last Samurai jeg. Den kan jeg av til få våte drømmer om, super film, alt er bra etter min mening. Nå derimot, blir det leggetid, skal en tur til Oslo i morgen med min lillesøster som en bursdagsgave til henne. Må nok innom blant annet Platekompaniet og bruke noen kroner :)

6631565[/snapback]

Amerikanisert samuraifilm? Foretrekker nok Shichinin no samurai her gitt.

Lenke til kommentar
Noooo, problemo.

 

Jeg håper forresten du har spesialversjonen med to discer. Den inneholder noen fabelaktige dokumentarer om krigen i russland, samt en del bra behind-the-scenes materiale. Absolutt must om man liker/elsker filmen. :love:

6631415[/snapback]

Kjøpte den dvd-versjonen for noen måneder siden, men fikk jeg med dokumentardisken? Neida, jeg fikk 2 utgaver av filmen istedenfor :mad:

Kvitteringen tok jeg ikke vare på så orker ikke dra tilbake til platekompaniet.

Lenke til kommentar
Så nettopp The Last Samurai jeg. Den kan jeg av til få våte drømmer om, super film, alt er bra etter min mening. Nå derimot, blir det leggetid, skal en tur til Oslo i morgen med min lillesøster som en bursdagsgave til henne. Må nok innom blant annet Platekompaniet og bruke noen kroner :)

6631565[/snapback]

Amerikanisert samuraifilm? Foretrekker nok Shichinin no samurai her gitt.

6631866[/snapback]

 

Amerikanisert ja, men det i seg selv er ikke et skjellsord, jeg elsker nå den filmen uansett. Shichinin no samurai er også en veldig bra film, men jeg ville se litt farger før jeg la meg bare :)

Lenke til kommentar
Noooo, problemo.

 

Jeg håper forresten du har spesialversjonen med to discer. Den inneholder noen fabelaktige dokumentarer om krigen i russland, samt en del bra behind-the-scenes materiale. Absolutt must om man liker/elsker filmen. :love:

6631415[/snapback]

 

Sørgelig nok har eg funnet tu at eg sletes ikkje har filmen her i huset,og Gudene vite kor den har tatt veien altså :dontgetit:

 

Har du evt. link til den versjonen du snakker om. Og er det remixet lyd i 5.1 evt. andre forbedringer? Sitter på jobben no så er litt lat :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Leter etter navnet på en film. Det er en dokumentar om en kjent humor-strofe eller noe sånn, som mange komikere har blitt inspirert av. (noe sånn). den gikk på kino for ikke så alt for lenge siden. Noen som vet hvilken film jeg snakker om? Hadde vært gøy å se den.

6632289[/snapback]

 

Du snakker om The Aristocrats. Bruk riktig tråd neste gang du spør.

Lenke til kommentar
Så nettopp The Last Samurai jeg. Den kan jeg av til få våte drømmer om, super film, alt er bra etter min mening. Nå derimot, blir det leggetid, skal en tur til Oslo i morgen med min lillesøster som en bursdagsgave til henne. Må nok innom blant annet Platekompaniet og bruke noen kroner :)

6631565[/snapback]

Amerikanisert samuraifilm? Foretrekker nok Shichinin no samurai her gitt.

6631866[/snapback]

 

 

eller Turtles III, også en bedre samurai film en last samurai

Lenke til kommentar
Noooo, problemo.

 

Jeg håper forresten du har spesialversjonen med to discer. Den inneholder noen fabelaktige dokumentarer om krigen i russland, samt en del bra behind-the-scenes materiale. Absolutt must om man liker/elsker filmen. :love:

6631415[/snapback]

Kjøpte den dvd-versjonen for noen måneder siden, men fikk jeg med dokumentardisken? Neida, jeg fikk 2 utgaver av filmen istedenfor :mad:

Kvitteringen tok jeg ikke vare på så orker ikke dra tilbake til platekompaniet.

6632053[/snapback]

 

Er jo ikke noe veldig stor problem å sjekke med de, regner med at de skjønner at det ikke skal være to av samme disk, eller det kommer jo litt an på jøken bak disken selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Gutta i Broken Lizard vet hvordan de skal promotere filmene sine :)

 

Fra Joblo!

 

In promotion of their upcoming beer comedy BEERFEST and with the concurrent goal to bring beer to the masses, the Broken Lizard troupe, comprised of Jay Chandrasekhar, Kevin Heffernan, Steve Lemme, Paul Soter and Erik Stolhanske, are currently touring all major cities in the United States and Canada hosting beer-centric soirees where they'll engage in all sorts of beer-related activies with whomever decides to attend.

 

:D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...