Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Anyways hva er forskjellen på Apocalypse Now! og redux versjonen?

 

Såvidt jeg har forstått er redux med en ca 30-40 minutter ekstra som er remasteret? Eller er jeg helt på jordet? :hmm:

 

Apocalypse Nå var den opprinnelige utgivelsen. Francis Ford Coppola(regissøren) var ikke fornøyd med den gamle versjonen og ønsket å bruke flere av scenene produsentene ikke ville bruke.

Redux er altså nærmere regissøren sin visjon, og inneholder endel scener som ikke var i den originale.

 

Personlig foretrekker jeg helt klart Redux, men det er mye delte meninger om det.

 

S,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil-ha poster! :p Noen som vet dimensjonene på de posterne? :hmm:

 

Dimensions: 91.5cm x 61cm

6617318[/snapback]

 

Joda, så det nå men tingen var at enkelte steder stod det 61x91.5 (altså bredde X høyde) og andre steder 91,5x61.

 

De posterne jeg har på rommet nå, typ film posters, er 61x91cm. 91cm bredde på en plakat høres veldig merkelig ut

:roll:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Leste ett ganske interresant blogginnlegg i dag, vedrørende remakes og oppfølgere. Link. Hva mener folket, er dette en god ting, eller er dette bare kynisk melking av lommebøkene til filmfans. Personlig mener jeg dette truer muligheten for nytenkning og originalitet, ihvertfall hva angår mainstream-filmer. Ja, det fins gode oppfølgere og remakes, men jeg syns de drukner i de dårlige. Hovedproblemet er vel at det i dag er lettere å få laget en film til $150M enn en film til $15M, da den største effektfilmen vil kunne selge leker, happy-meals, godteri og klær, mens den lille filmen er milevis over hva angår historie og skuespill, men kan ikke konkurrere på de andre arenaene.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Vel jeg liker det ikke for å si det pent, 99% av filmene er best i sin orginale versjon. Med kanskje et unntak av Insomnia som var så og si like bra som orginalen.

 

Jeg har mindre problemer med filmer som blir laget en remake av som er en 40-50 gamle eller noe sånt. Men når man skal lage en remake av asiatiske og europeiske filmer kunn på grunn av at amerikanere ikke gidder å lese tekst det er for dumt og selvfølgelig tjene penger. Og kan da bruke Infernal Affairs som er godt eksempel som kom i 2002 og nå i løpet av året så kommer remaken The Departed som er laget av Scorsese.

Det er ikke fysisk mulig at denne filmen blir bedre en orgianlen, som jeg anser som en av de fem beste filmene som er laget de siste 10 årene.

 

Kommer jeg til å se filmen selvfølgelig, den er laget av Scorsese og har en glimmrende rolleliste. Og da er jeg selvfølgelig med på å gi de mer penger på å lage flere remakes :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg er for både remakes og oppfølgere. Hvis en film har et genialt/glimrende konsept, men ikke er utført på riktig måte synes jeg det er bra at Hollywood tar litt ansvar og utfører det på nytt. Det er selvsagt langt i fra alle remakes som er bra, men det er verdt at Hollywood ødelegger noen konsepter for å forgylle noen andre. Oppfølgere er fint i den forstand at man vet stort sett om man vil like filmen eller ikke avhengig av førstefilmen. På den måten sparer man penger.

Lenke til kommentar
Hva syns folk om Jarhead, jeg likte hvertfall ikke filmen i det hele tatt.

6617890[/snapback]

 

Syns filmen var utrolig bra faktisk. Håper du ikkje gjikk inn med forventninger om store slg etc. Det er nok mange som har brent seg på den tabben. Syns skuespill,karakterer og alt i filmen var meget bra.

Lenke til kommentar
Syns filmen var utrolig bra faktisk. Håper du ikkje gjikk inn med forventninger om store slg etc. Det er nok mange som har brent seg på den tabben. Syns skuespill,karakterer og alt i filmen var meget bra.

6617918[/snapback]

 

Jeg hadde forventinger til filmen, sikkert det som var feil.

Lenke til kommentar
Jarhead på DDD

 

Kun 14$, free shipping inkludert, = 85 kroner. Tenker det er nok noen som vil ha denne perlen i sin filmsamling.

 

Da var den bestilt  :dribble:

 

Hvor lang tid pleier DDD å bruke på leveringen?

6617874[/snapback]

Free shipping kun hvis du sender til adresse i USA, fraktpriser til ikke-amerikanske adresser finner du her, og råd om hvordan det lønner seg å bestille f.eks. i Guide-sticky'en øverst på sida.

Det tar normalt 7-10 dager fra Deep Discount sender til jeg har pakka (i Oslo).

Lenke til kommentar
Syns filmen var utrolig bra faktisk. Håper du ikkje gjikk inn med forventninger om store slg etc. Det er nok mange som har brent seg på den tabben. Syns skuespill,karakterer og alt i filmen var meget bra.

6617918[/snapback]

 

Jeg hadde forventinger til filmen, sikkert det som var feil.

6617932[/snapback]

 

Og du hadde helt sikkert feil forventinger, du forventet vel Saving Privat Ryan, Platoon osv...

 

Filmen er glimmrende og du vil sikkert ha få mye større glede av den neste gang du ser den :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...