Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sa nettopp Fantastic 4 og Batman Begins, og dette var virkelig svart og hvitt. Det beste fra Hollywood (Nolan, mork stemning, bra regi og historie, komprimisslos overgang fra comic til film) og det absolutt verste (rotete historie, kjedelige, 1-dimensjonelle karakterer som ikke engasjerer eller underholder, latterlig apenbar reklamering og misbruk av elskede superhelter).

Valget er klart, Batman Begins er alt Spiderman/Hulken/F4/alle superheltfilmer ville vaere, men ikke klarte.

Lenke til kommentar

En kuriositet vedr. Batman Begins.

 

I News-gruppen news:alt.pulp ble det påpekt at forbindelsen til The Shadow er sterkere enn tidligere. At The Shadow er i stor grad opphavet til Batman er nokså kjent (likheten var så stor at dette er den angivelige grunnen til at Batman ikke bruker håndvåpen, mens The Shadow bruker mye og tungt håndvåpen, og har en tendens til å pumpe slemmingene fulle av bly).

 

I Batman Begins trener hovedpersonen med League of Shadows i Tibet, et aldri så lite hint, eller kanskje en anerkjennelse av røttene.

 

Filmen The Shadow (1994) har lite med pulp-figuren The Shadow å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg sa nettopp Fantastic 4 og Batman Begins, og dette var virkelig svart og hvitt. Det beste fra Hollywood (Nolan, mork stemning, bra regi og historie, komprimisslos overgang fra comic til film) og det absolutt verste (rotete historie, kjedelige, 1-dimensjonelle karakterer som ikke engasjerer eller underholder, latterlig apenbar reklamering og misbruk av elskede superhelter).

Valget er klart, Batman Begins er alt Spiderman/Hulken/F4/alle superheltfilmer ville vaere, men ikke klarte.

Heck yes! Mulig jeg hopper over Fantastic 4 da. Hadde tenkt å se den, men nå tviler jeg litt på at det skjer...

Lenke til kommentar

Hm, første gangen jeg bruker denne tråden, så håper jeg ikke gjør noe feil nå...

 

Jeg så en gang, for ganske lenge siden, en film. Den handlet om en gutt som ved et uhell tok livet av en kar i en mafiafamilie eller noe slikt. Mulig det var sønnen til en som drev et stor Casion elns. Han må derfor løpe, flykte, fra både familien der og etterhvert politiet. Det oppstår masse misforståelser. Noen som vet hvilken film jeg prater om? Vil veldig gjerne se den igjen. Beklager at jeg forklarer så rotete, men er så sinnsykt lenge siden jeg har sett den.

Endret av Grundig
Lenke til kommentar

Sitter og leser på diverse fora at en remake av Manos: The Hands of Fate kanskje ikke ikke bare er en dårlig spøk. Hørte til og med navnet til Quentin Tarantino ble nevnt.

 

Håper dette fremdeles kun er et rykte og at de lar mesterverket være i fred.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Sitter og leser på diverse fora at en remake av Manos: The Hands of Fate kanskje ikke ikke bare er en dårlig spøk. Hørte til og med navnet til Quentin Tarantino ble nevnt.

 

Håper dette fremdeles kun er et rykte og at de lar mesterverket være i fred.

At Tarantino er involvert i en eventuell remake er ikke en bombe ettersom han eier de originale filmrullene.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Dawn of the Dead var da ikke all verden, LarsP.

 

Og da fortsetter jeg herved Zombiefilmdiskusjonen her. Vil ikke fylle stakkarens tråd om monsterfilm med bare DotD-prat.

 

Jeg liker Dawn of the Dead veldig godt. Hvorfor? Den er rett og slett en knakende god remake av en av de filmene som definerer sjangeren. DET er ikke enkelt. God humor, bra effekter, morsomme vrier, dyktige skuespillere og en generelt god stemning gjennom hele filmen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dawn of the Dead var da ikke all verden, LarsP.

 

Og da fortsetter jeg herved Zombiefilmdiskusjonen her. Vil ikke fylle stakkarens tråd om monsterfilm med bare DotD-prat.

 

Jeg liker Dawn of the Dead veldig godt. Hvorfor? Den er rett og slett en knakende god remake av en av de filmene som definerer sjangeren. DET er ikke enkelt. God humor, bra effekter, morsomme vrier, dyktige skuespillere og en generelt god stemning gjennom hele filmen. :)

Skal vel egentlig holde kjeft til jeg har sett originalen :blush:

Lenke til kommentar
Jeg liker Dawn of the Dead veldig godt. Hvorfor? Den er rett og slett en knakende god remake av en av de filmene som definerer sjangeren. DET er ikke enkelt. God humor, bra effekter, morsomme vrier, dyktige skuespillere og en generelt god stemning gjennom hele filmen. :)

Har heller ikke sett originalen, men remaken likte jeg. En av de bedre filmene jeg har sett i den sjangeren. Det var faktisk den første filmen jeg noengang har sett gjennom hele filmen en ekstra gang for å se regissørens kommentarer (dette har da skjedd to ganger i mitt liv: Dawn of the Dead, og Stephen Lynch Live at the El Rey).

 

Shaun of the Dead er heller ikke å forakte... ;)

 

Edit: FOR en tyrkfeil! :blush:

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...