Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke det at jeg vet hva "wirkola" betyr, men jeg ville heller gjort motsatt.

6608297[/snapback]

Nå er det ikke slik at jeg planlegger kvelden lang tid på forhånd. Det er heller slik at jeg ser en film, og er jeg klar for en ny film deretter kjører jeg på. Endte opp med å se Wedding Crashers etter Transporter igjen så kunne legge meg med en litt reinere samvittighet,\. ;)

6608428[/snapback]

 

Poenget til Manx er jo at det er best å se kvalitetsfilmer sist hvis man skal se en rekke filmer. Ser man de virkelig gode filmene først, f.eks. Seven, så en "møkkafilm" som Transporter, blir effekten av hvor god Seven var, borte. Ser man Transporter først, blir kanskje Seven bare enda bedre enn om du skulle se kun den, da du har "kommet litt ned" etter å ha sett Transporter. :)

Lenke til kommentar

I arbeidet med kinotråden (se sig) så slår det meg at 2007 virkelig vil bli året storfilmene kommer på rekke og rad.

 

Behind the Mask

Ghost Rider

Turtles

Spider-Man 3

Shrek 3

POTC3

Ocean's Thirteen

FF2

Ratatouille

The Transformers

Harry Potter5

Simpsons

Bourne Ultimatum

Alien vs Predator 2

Rush Hour 3

Resident Evil Extinction

....

 

Noe sier meg dette blir clash of the titans. Noen av filmene er dømt til å feile når det kommer så mange storfilmer. Må vel 4-5 år tilbake for å se lignende. Muligens helt tilbake til 90 tallet. Og dette er bare de som regnes som potensielle blockbustere, er nok av andre filmer også. Nesten samtlige av filmene på listen er i tillegg typpiske filmer som bør sees på kino.

Lenke til kommentar

Jeg kan dog lukte makkverk på lang avstand når det gjelder flere av de filmene. AvP var jo ikke akkurat en bra film - hvorfor skulle 2'ern bli noe bra?

Det samme går for Ocean's Thirteen, Resident Evil 3 og Rush Hour 3 (jeg syntes i allefall ikke 2'ern var noe spesielt bra).

 

Jaja, vi har da i allefall en hel del fine oppfølgere her. Jeg tror dog ikke oppfølgerne er det vi bør se mest etter. Det kommer alltids en eller annen genial debut-film som sjokkerer alle sammen. Vi har dog kanskje glemt dem litt, siden 2005 og 2006 ikke har vært tidenes beste filmår. :)

Lenke til kommentar

For å si det slik, når det kommer til filmer jeg selv tenker å se på kino så blir listen kraftig kuttet og blir vel slik;

 

Behind the Mask

Ghost Rider

Turtles

Spider-Man 3

Shrek 3

POTC3

Ocean's Thirteen

FF2

Ratatouille

The Transformers

Harry Potter5

Simpsons

Bourne Ultimatum

Alien vs Predator 2

Rush Hour 3

Resident Evil Extinction

 

Kan godt være Simpsons stryker med også og får vente til DVD'en kommer. Men er veldig lysten på å se en Simpsons film på fullsatt kino :wee:

Ikke sikkert FF2 er noe jeg tar meg tiden til å se heller, så middelmådig den første var.

Lenke til kommentar
I arbeidet med kinotråden (se sig) så slår det meg at 2007 virkelig vil bli året storfilmene kommer på rekke og rad.

 

Behind the Mask (strøket)

Ghost Rider (skal sees)

Turtles (har ikke noe forhold til Turtles)

Spider-Man 3 (must-see)

Shrek 3 (Nei)

POTC3 (Ja såklart)

Ocean's Thirteen (lukter en dårlig oppfølger lang vei)

FF2 (nei)

Ratatouille (nei)

The Transformers (ikke noe forhold til Transformers)

Harry Potter5 (Must-see)

Simpsons (skal sees)

Bourne Ultimatum (skal sees)

Alien vs Predator 2 (nei, AVP1 var dårlig nok)

Rush Hour 3 (oppfølger trenden følger etter)

Resident Evil Extinction (ditto som over)

 

Slik blir det for meg ihvertfall :p

Lenke til kommentar
Poenget til Manx er jo at det er best å se kvalitetsfilmer sist hvis man skal se en rekke filmer. Ser man de virkelig gode filmene først, f.eks. Seven, så en "møkkafilm" som Transporter, blir effekten av hvor god Seven var, borte. Ser man Transporter først, blir kanskje Seven bare enda bedre enn om du skulle se kun den, da du har "kommet litt ned" etter å ha sett Transporter. :)

6610889[/snapback]

Igjen, jeg bestemmer meg ikke på forhånd at jeg skal se en rekke filmer. Må også si i mot deg på at Seven virker dårligere fordi jeg så Transporter etterpå, snarer tvert imot. :shrug:

 

Såg Jurassic Park i dag (begynt på boxen) Og eg må si meg imponert over effktene. De var virkelig forut for sin tid tilbake i 93/94. For det ser utrolig bra ut den dag i dag.

6610908[/snapback]

Synes de er bedre enn i f.eks. King Kong også jeg. Den filmen(les: nr. 1 i rekken) har både nydelige visuelle effekter, samt et lydspor som slår det meste. :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

La akkurat merke til noe snodig på den ene bestillingen min fra play.com. Det ser nemlig ut som at de har endret "sendt"-datoen fra hva den stod som i går. Den første august stod det at den ene dvden min var sendt, men da jeg sjekket de andre bestillingene mine i dag stod det at den var sendt den tredje. Snodig... :hmm:

Lenke til kommentar
Poenget til Manx er jo at det er best å se kvalitetsfilmer sist hvis man skal se en rekke filmer. Ser man de virkelig gode filmene først, f.eks. Seven, så en "møkkafilm" som Transporter, blir effekten av hvor god Seven var, borte. Ser man Transporter først, blir kanskje Seven bare enda bedre enn om du skulle se kun den, da du har "kommet litt ned" etter å ha sett Transporter. :)

6610889[/snapback]

Igjen, jeg bestemmer meg ikke på forhånd at jeg skal se en rekke filmer. Må også si i mot deg på at Seven virker dårligere fordi jeg så Transporter etterpå, snarer tvert imot. :shrug:

6611381[/snapback]

 

Det er ikke det jeg mener. Det jeg mener er at man lett glemmer hvor bra Seven er, da man lett bare husker hvor dårlig Transporter var, siden det var den siste du så. Slik er det i allefall for meg når jeg ser en serie filmer etter hverandre. :)

Lenke til kommentar
Såg Jurassic Park i dag (begynt på boxen) Og eg må si meg imponert over effktene. De var virkelig forut for sin tid tilbake i 93/94. For det ser utrolig bra ut den dag i dag.

6610908[/snapback]

 

broren min og jeg sa akkurat det samme når vi så den for noen uker siden.. kjøpte også den boxen med alle 3. effektene står ikke mye tilbake for det aller nyeste spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...