Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja. Så et par filmer i går.

 

Først så jeg en norsk film som heter "Alt for Egil". Makan til skrudd hovedpersontype skal man lete lenge etter. Handlingen var litt for gjennomsiktig og grunnen for hvorfor folkene i filmen gjorde som de gjorde ble et lite mysterium.

 

Også så jeg "The Count of Monte-Cristo" (1975). Alt i alt en herlig film. Litt sær filming til tider, men absolutt ikke ødeleggende for storyen

Lenke til kommentar
Jeg tviler sterkt på om Hellraiser 2 er noe å bryne øynene på. IMDB er en fin bil i denne saken. :)

6605559[/snapback]

Hellraiser har fått 5,8/10 på imdb, mens enern har fått 6,8/10. Derfor jeg spør, litt i tvil om den er verdt 60 kr eller ikke.

 

Edit: Ozelot se her.

6605575[/snapback]

Hvis du likte 1`eren, så synes jeg ikke 60 spenn er noen upris for 2`eren. Mange, mange år siden jeg så den, men husker at jeg likte 2`eren.

Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt anbefale deg "remake"-versjonen fra 2002. Jeg har ikke sett noen av de andre versjonene, men jeg synes 2002-versjonen er en fabelaktig adapsjon av boka som definitivt er verd å få med seg. Den er bare en veldig koselig film å sitte seg ned og se på. :)

 

Jeg så forresten noen filmer nylig:

-A History of Violence

-Scary Movie 4 (har sett den før, men ga den en ny sjanse med den "ukuttede" versjonen)

-The Matador

 

A History of Violence er helt grei, men jeg synes den er langt ifra så bra som noen skal ha den til å være. Det føles ut som om den prøver å være noe kjempestort, men blir bare noe lite tullball uten spesiell hensikt i denne verden. Historien er helt OK, men jeg tror nok den kunne vært mye dypere og bedre om de hadde krydret på 15-30 minutter med mer handling.

 

Scary Movie 4 var nesten like tragisk som sist jeg så den. Den har sine veldig, veldig få øyeblikk (ingen av de artige momentene hadde noe med "hovedhandlingen" å gjøre), men stort sett var den bare tragisk dårlig. Jeg er på en måte glad, for da slipper jeg å skaffe 1'ern, 2'ern og 4'ern. 3'ern skal jeg aldri skaffe meg. Nå slipper jeg også å skaffe meg 4'ern, så da blir det bare med de to første.

 

The Matador synes jeg var en ganske grei "action"-komedie. Helt grei film, men denne kunne også trengt litt mer kjøtt på beina, og 15-30 minutter med mer handling.

Lenke til kommentar
The Matador synes jeg var en ganske grei "action"-komedie. Helt grei film, men denne kunne også trengt litt mer kjøtt på beina, og 15-30 minutter med mer handling.

6606313[/snapback]

 

VELDIG ENIG! Hadde egentlig ganske så høye forventinger til denne filmen, men synes den blir litt tørr og lite innholdsrik. Har bare ikke helt greid å plassere hva jeg mente med filmen, men tror det er som du sier at det skulle vært litt mer DIREKTE handling enn det det faktisk er!

 

Fikk forresten sett den mye omtalte Versus i går og jeg ble fantastisk fasinert. "Hygget" meg gjennom hele greia og lydsporet, altså soundtracket, er fantastisk! Mye blod og gørr, men det tåler vi når dessuten Kitamura gjennomfører dette veldig bra!

Lenke til kommentar
Noen som vet når "Who killed the electic car" kommer til norge ?

 

Ser den går i usa, og har lyst til å se den når den kommer.

linky!

6605570[/snapback]

 

Hvis du sjekker denne posten "Oversikt over kommende kinofilmer" ser du at filmen ikke har fått bekreftet dato. Jeg tror faktisk ikke den kommer på norsk kino i det hele tatt! :thumbdown:

6605857[/snapback]

 

Så da blir alternativet å vente til den kommer på dvd ?

Lenke til kommentar
Så først Se7en i går, for deretter å gå løs på Transporter 2. Det var et så stort gap at det nesten blir en for stor underdrivelse å si at det ble som å hoppe etter Wirkola.

6607995[/snapback]

 

Det blir litt som å spise 3-retters på Egon den første dagen og så måtte spise på McDonalds neste dag...

 

Noen som har sett Control og kan si hva de mener om filmen?

Endret av Bilet
Lenke til kommentar

Blir jo litt feil å sammenligne de to filmene, men jeg hadde vel kanskje valgt å se Transporter 2 før Seven for å si det sånn. Og det aller meste blir som å hoppe etter Wirkola når man har sett Seven.

 

Da skal jeg gå å se ferdig The Marksman med Wesley Snipes...

Lenke til kommentar
Så først Se7en i går, for deretter å gå løs på Transporter 2. Det var et så stort gap at det nesten blir en for stor underdrivelse å si at det ble som å hoppe etter Wirkola.

6607995[/snapback]

 

Ikke det at jeg vet hva "wirkola" betyr, men jeg ville heller gjort motsatt.

Lenke til kommentar
Ikke det at jeg vet hva "wirkola" betyr, men jeg ville heller gjort motsatt.

6608297[/snapback]

Nå er det ikke slik at jeg planlegger kvelden lang tid på forhånd. Det er heller slik at jeg ser en film, og er jeg klar for en ny film deretter kjører jeg på. Endte opp med å se Wedding Crashers etter Transporter igjen så kunne legge meg med en litt reinere samvittighet,\. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...