Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Så "Frihetens regn" i dag. For en, nei. Filmen var rett og slett ubeskrivelig. Jeg tror ikke jeg prøver meg en gang, fikk bare lyst og begynne og se den en gang til! :love:

 

På slutten var det bare en ting jeg lurte på, er denne filmen "sann" dvs at den er basert på en sann historie?

6576437[/snapback]

 

Ååh Shawshank Redemption :love:

 

Hvor jeg elsker den filmen :)

 

Usikker om den er basert på en sann historie eller ei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant denne: FAQ

 

 

Is The Shawshank Redemption based on a true story?

 

A: I've had people tell me that while on their vacation at Zihuatanejo in Mexico, someone actually claimed she was Andy Dufresne's wife!! To repeat, The Shawshank Redemption is about as fact as the toothfairy and Santa Clause, it is a FICTION story.

Lenke til kommentar

Sakset fra play.com

 

The year is 52 B.C. Four hundred years after the founding of the Republic, Rome is the wealthiest city in the world, a cosmopolitan metropolis of one million people; epicenter of a sprawling empire. The Republic was founded on principles of shared power and fierce personal competition, never allowing one man to seize absolute control. But now, those foundations are crumbling, eaten away by corruption and excess. After eight years of war, two soldiers, Lucius Vorenus and Titus Pullo unwittingly become entwined in the historical events of ancient Rome. A serialized drama of love and betrayal, masters and slaves, husbands and wives, Rome chronicles a turbulent era that saw the death of a republic and the birth of an empire.

Lenke til kommentar
I dag er det Riding in Cars with Boys på TV3. Er den noe å se på? Søt komedie?

6578555[/snapback]

 

Tja ville heller leid en god film, men his du ikke gjør det, og sitter hjemme alikevel, så er den vel verdt tiden det tar og se den hvertfall;)

 

"The story of a girl who did everything wrong, but got everything right.

 

A fresh, funny, touching and unbelievably true story of writer Beverly Donofrio (Drew Barrymore, who ages from 15 to 35 in the role) and her often irreverent, always unique personal journey.

 

From celebrated director Penny Marshall comes the true story of a girl who did everything wrong but got everything right. Make way for Beverly (Drew Barrymore), a smart, beautiful young woman who can't wait to grow up, much to the frustration of her police sergeant father (James Woods). Her life takes its first detour when she gets pregnant at age sixteen. The baby's father, her husband (Steve Zahn), turns out to need more mothering than her newborn son. But through all the trouble, Beverly makes a life that's more than she ever imagined and lives a story that's waiting to be told. Join the ride and watch Beverly kick life where it counts. "

 

Tatt fra Play.com

Lenke til kommentar
Kuroneko er god, men i mine øyne er Onibaba en god del bedre (og MoC-ugivelsen er en del bedre enn Criterion'en).

Høres bra ut. Øvrige Shindô-filmer som er verdt å sjekke ut? Lest en del anmeldelser av Naked Island, som jo virker enormt lovende, iallfall...

Forresten:

post-24892-1154179173_thumb.jpg

:p

6578799[/snapback]

Haha, så fett. :wee:

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg lånte to filmer nå. Munchen og Jarhead. Var det et godt valg?

 

München har jeg ikke sett, men jeg har sett Jarhead. Rimelig god film, bare ikke regn med så mye action :p

Det er det jeg liker. Action er ikke alt. Hva med innholdet og historien i filmen? Det er det som teller hos meg.

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg lånte to filmer nå. Munchen og Jarhead. Var det et godt valg?

 

München har jeg ikke sett, men jeg har sett Jarhead. Rimelig god film, bare ikke regn med så mye action :p

Det er det jeg liker. Action er ikke alt. Hva med innholdet og historien i filmen? Det er det som teller hos meg.

6580047[/snapback]

 

Filmen er meget bra, den handler, roughly, om de amerikanske bakketroppene som skal frigjøre Kuwait fra Iraks grep. (Operation Desert Storm) Tror jeg roter, men la gå, det blir også litt "psykologisk" ettersom de venter, venter å venter på kamp, å få løsne et skudd og så videre. Anbefales

:thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...