Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Misforstå meg rett, Uwe er ikke akkurat fantastisk. Men, å si at han er den dårligste regissøren blir for meg litt feil.

 

Det finnes ufattelig mange dårlige regissører og dårlige filmer, men ingen av de blir gitt ut/vist på kino slik som Uwes makkverk blir. Hvorfor denne mannen får slik oppmerksomhet er for meg uforståelig. De siste dagene har jeg blant annet sett Overdrawn at the Memory Bank (1985) og Santa with Muscles (1996), og begge de to filmene får Uwes til å fremstå som rene mesterverk.

 

Trist, men sant.

Lenke til kommentar

For min del så blir han det, når man tenker på budsjettene hans og hvilken type skuespillere han faktisk klarer å få tak i.

 

Jürgen Prochnow, Christian Slater, Tara Reid, Stephen Dorff, Kristanna Loken, Michelle Rodriguez, Ben Kingsley, Michael Madsen, Billy Zane, Udo Kier, Jason Statham, Ray Liotta, John Rhys-Davies, Leelee Sobieski, Burt Reynolds, Ron Perlman og Claire Forlani...

 

Skal nå sies at ikke alle i den listen med skuespillere er A-liste matriel :)

Hvordan han klarte å få Ben Kingsley til å stille opp i Bloodrayne er jo for meg et mysterium og det må jo til dags dato være den verste rollen han har spilt noensinne.

 

Det blir litt forskjell på folk som lager film for noen få millioner dollar, men når du har et budsjett på 30-35 millioner dollar og klarer å få tak i folk som har gjort god skuespiller jobb før, og du likevel klarer å gå på tryne gang etter gang så blir det for dumt...

Lenke til kommentar
I dag er det tid for å se Bennett Millers Capote. Noen her som har sett den?

6560270[/snapback]

 

Det har jeg. Så den for ikke mange dager siden. Må si jeg ble litt skuffet. Greit Hoffmann spiller som en gud, men filmen i seg selv ble littegranne for langdryg, altså den er ikke for lang, ting går bare litt tregt. Likevel en flott film! Og Hoffmann :dribble:

Endret av Bilet
Lenke til kommentar

De 2 siste dagene har vært helt utrolig for min del på filmfronten. Jeg har sett Aliens, Kiss Kiss Bang Bang, The Machinist, 5 episoder OC, Ran og Lock Stock. Steike, alle sammen kan vel sies å ha levd opp til forventningene, utenom Ran. MAKAN til langtrukken film klokken 4 på natten. :hrm:

Lenke til kommentar
De 2 siste dagene har vært helt utrolig for min del på filmfronten. Jeg har sett Aliens, Kiss Kiss Bang Bang, The Machinist, 5 episoder OC, Ran og Lock Stock. Steike, alle sammen kan vel sies å ha levd opp til forventningene, utenom Ran. MAKAN til langtrukken film klokken 4 på natten. :hrm:

6563024[/snapback]

 

Kiss Kiss Bang Bang var veldig, veldig bra. Såg den i går med noen kompiser og alle sammen var enige om at dette, dette var skikkelig film! Lock, Stock and Two Smoking Barrels er også helt i ypperste klasse. Nettopp sett Oldboy for 2 gangen denne uken :) Den er så utrolig bra!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...