Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likte Gudfaren III veldig godt eg, ikkje like god som dei to første, men like fullt er det ein film eg gjerne ser om igjen.

 

Folk kan mislike den så mykje dei vil, Gudfaren er og vil alltid være ein triologi.

6555086[/snapback]

Skyt meg gjerne, men jeg synes ikke Gudfaren-trilogien er så fantastisk som folk skal ha det til. Klart, filmene (spesielt I og II) er gode, men langt fra så gode som ryktet sier. Synes jeg.

Lenke til kommentar

Heilt greit det, folk har forskjellig smak. Eg såg ikkje Gudfaren-triologien før for nokre månadar sidan og visste veldig lite om dei. I begynnelsen var eg litt i tvil, men etterkvart vart eg gripen av det eg såg og sat igjen med ein følelse av å ha sett ein god film.

Lenke til kommentar

Gudfaren III er absolutt en bra film, men den lever jo ikke opp til de to andre, som er tidenes beste filmer i min bok. Dessuten hater jeg Paramount for å ikke betale Robert Duvall det han ville ha for å delta i den tredje filmen. Tom Hagen hadde løftet del III noen hakk. Men, jeg syntes det er en fin avslutning på trilogien.

Lenke til kommentar

Ikke nok med det, Paramount truet jo med å sparke Francis Ford under innspillingen av den orginale. De hadde til og med en regissør som gikk rundt på settet og ventet på og ta over for Coppola :p

 

Synes et annet filmselskap skulle hatt æren for disse filmene!

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Ikke nok med det, Paramount truet jo med å sparke Francis Ford under innspillingen av den orginale. De hadde til og med en regissør som gikk rundt på settet og ventet på og ta over for Coppola :p

 

Synes et annet filmselskap skulle hatt æren for disse filmene!

6555238[/snapback]

 

alle store filmselskaper er helt like. ingen av dem ville la en ny ung mann lage film hvis de ikke ble presset til det.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Zeph, du har Eternal Sunshine, men du har ikke sett den? Hva sitter du her og solmer for da? Gå og se den! NÅ!

6549530[/snapback]

Liste over usette filmar på hylla:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

  • Oldboy
  • Donnie Darko
  • Mulholland Drive
  • Lost In Translation
  • Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
  • Charlie And The Chocolate Factory
  • Fear And Loathing In Las Vegas
  • Boondock Saints
  • The Usual Suspects
  • Goodfellas
  • Ripley's Game
  • Legend Of The Red Dragon
  • Airplane
  • Airplane II
  • Natural Born Killers
  • Romper Stomper
  • Top Secret
  • The Thin Red Line
  • For A Few Dollars More
  • Scarface
  • Gladiator Extended Edition
  • Band Of Brothers Complete Collection
  • Blackadder Complete Collection
  • Monty Python - The Movies

Er ikkje så lett å velge :no:

 

Fant forresten ut at For A Few Dollars More var nummer to i ein triologi, kanskje greit å anskaffe seg A Fistful of Dollars og The Good, the Bad and the Ugly først så eg får sett dei i riktig rekkefølge.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

EDB, Det var vel gjerne Leone's første storfilm, A Fistful of Dollars som definerte Spaghetti-western sjangeren. Er temmelig sikker på at det ikke fantes noe som het "spaghetti-western" før han kom på banen (nå kommer vel den store slemme Njålen og avkfreter alt jeg har sagt ^^).

 

 

Likte Gudfaren III veldig godt eg, ikkje like god som dei to første, men like fullt er det ein film eg gjerne ser om igjen.

 

Folk kan mislike den så mykje dei vil, Gudfaren er og vil alltid være ein triologi.

6555086[/snapback]

Skyt meg gjerne, men jeg synes ikke Gudfaren-trilogien er så fantastisk som folk skal ha det til. Klart, filmene (spesielt I og II) er gode, men langt fra så gode som ryktet sier. Synes jeg.

6555097[/snapback]

 

Det er nok fordi du har sett den i nåtid, og ikke tenker bedre etter. Da denne filmen kom, brøt den stort sett de fleste lover innen film som fantes. Den første Gudfaren-filmen er også en av de filmer som definerer måten å lage film på. Uten Gudfaren-filmene ville nok de aller fleste filmer vært veldig annerledes i dag. Dessuten er de tidløse. Et genialt portrett på en stor gangsterfamilie. :)

 

 

Zeph, du har GoodFellas, Oldboy, Donnie Darko, Eternal Shunhine, Lost in Translation, Fear and Loathing, Boondock Saints, Scarface og Monty Python and the Holy Grail uten å ha sett dem? Woah, jeg skjønner jo at folk er ulike, men jeg kan virkelig ikke forstå meg på deg altså. :ohmy:

Hadde jeg vært deg, hadde jeg låst meg inn på rommet mitt og begynt å se dem alle sammen i strekk - det mener jeg virkelig.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...