Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rart hvordan folk mener at hvor korrekt en film er, har noe å si på hvor god den. The Big Lebowski er ikke en korrekt bowlingfilm, bowling er faktisk dritkjedelig.

 

Jeg foretrekker underholdning framfor fakta, det er tross alt filmer det er snakk om. Historiske dokumentarer kan man ha helt andre krav til.

6549692[/snapback]

 

 

kommer helt ann på filmene det.

 

HK filmer er så langt fra vikrelig og korrekte som bare det, men de har ofte tøffe historier og drit bra acion.

 

men det betyr ikke at den samme actionen gjør deg i en WW2 setting.

 

BOB som er en veldig god serie er ikke så fantastiks korrekt den heller men det er den mest korrekte film/serie du får når det kommer til WW2 kriging. selv om språket er litt iffy.

 

du kan liksom finne noe balanse i det. selv om longest day og Bridge too far ikke er like realistiske i selve krigingen er de historsk sett 100000 ganger mer korrekt en feks. SPR

Lenke til kommentar

Casablanca regnes som tidenes film av veldig, veldig mange. Hele grunnlaget for filmen er falsk (The letters of transit that motivate so many characters in the film did not exist in Vichy-controlled France - they are purely a plot device invented by the screenwriters).

 

Et godt manus, regi, skuespill og alt det andre som må til for å lage en god film er mye viktigere enn om den er riktig. Windtalkers er ikke en spesielt god film, men jeg trekker ikke ned fordi den ikke er historisk korrekt.

Lenke til kommentar
Ok, jeg er i kjøpe humør. Det vil si jeg er nedafor og har lyst å komme i bedre humør. Ehm, er egentlig på jakt etter noen, overraskende nok, feel good filmer med litt kvalitet. Trenger ikke være av den koselige sorten, trenger heller ikke være av den romantiske sorten. Om de er det, gjør det ingenting. Vil si at spekteret ligger innenfor begynnelsen av horror-sjangeren og noe sånt midt i den romantisk/komedie sjangeren. Vil ikke ha en for klissete film, noe som passer for begge de overnevnte sjangerne...

 

Noen som har noen forslag til filmer jeg burde titte bortom?

6549448[/snapback]

Vil foreslå at du kjøper Lost in Translation.

Lenke til kommentar
Linking til produkter hos CDON fungerer utmerket, men man må åpne produktsiden ved å klikke på venstremusetast og velge "åpne i nytt vindu". Fredrikrb har tydeligvis gjort dette, men det er noe feil med produktsiden akkurat nå, så vi kommer ikke inn. CDON har noen snodige feiler på siden fra tid til annen.

6549601[/snapback]

Dette blir litt off-topic, men sist jeg sjekket CDon fungerer linking kun hvis den som åpner linken har vært inne og sett på produktet for kort tid siden, mao siden jeg sjekket om det var noen oppdatering re Rome der etter at fredrikrb linket åpner den seg greit i mine vanlige browser, men hvis jeg klikker på linken i en annen browser jeg ikke har brukt på CDon nylig kommer jeg kun til den internasjonale forsiden, med beskjed om session expired.

Prøv selv: Åpne linken i ny tab/nytt vindu (hvis du ikke har vært inne der nylig regner jeg med at du får forsiden). Gå deretter Norge>Søk Film - Tittel>Rome, og åpne den.

Lukk CDon, og åpne linken fra denne tråden igjen.

6549682[/snapback]

 

Jeg klarte ikke å komme inn på produktsiden i det hele tatt. Uansett om jeg fulgte linken hans eller søkte opp Rome. Fikk "session expired", et problem som er ganske vanlig på CDON sin side.

 

EDIT: Steffy, har du i det hele tatt sett Windtalkers? Hvis ikke foreslår jeg at du slår på TV'en din og ser den nå (du trenger ikke å ha sett hele, filmen har nok av bunnpunkter spredd godt utover filmen uansett). Den er ikke noe bra. At den er historisk ukorrekt er bare en liten faktor som gjør filmen er dårlig. Heltesmørja er for eksempel tragisk.

Uansett synes jeg det er et krav når en lager en krigsfilm at den i det minste skal ha en liten relevans til virkeligheten. Det finnes mer enn nok av gode krigsfilmer som ikke er korrekte (Apocalypse Now, FMJ, osv), men de er fortsatt ikke elendige krigsfilmer, slik Windtalkers er. Jeg ser mer på Windtalkers som en actionfilm satt i WW2 enn en krigsfilm. Da føles den ikke like tragisk dårlig ut.

 

Bilet: Du bør se Robert Zemeckis' "Contact". Jeg synes denne er en utrolig god opplevelse. Det er sci-fi, men av en mye mer jordnær type enn Star Trek. Det er en veldig, veldig fin film. Den er så feelgood som feelgood kan bli. De som har sett andre Zemeckis-filmer, vet at han er ekspert på feel-good. Contact er ikke noe unntak. I tillegg er den veldig spennende, og veldig rørende. Anbefales på det sterkeste. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Jeg klarte ikke å komme inn på produktsiden i det hele tatt. Uansett om jeg fulgte linken hans eller søkte opp Rome.

6549881[/snapback]

Funker greit i Firefox her nå når jeg har vært inne på siden, men ikke i IE eller Opera (der fungerer, som du sier, ikke søk på Rome som det skal), men oppførselen jeg beskrev over har jeg opplevd på CDon flere ganger før; Hvis man ikke har vært inne på CDon nylig nok til selv å ha en "active session" leder linker til forsiden.

Lenke til kommentar
Har du sett "Forrest Gump" og "Eternal Sunshine"? De to er blant de beste feelgood-filmene noen sinne (de er egentlig blant de beste filmene noen sinne på generell basis også). :)

6549468[/snapback]

Eternal Sunshine står også på hylla, usett. Om den kan bli nevnt i samme setning som Forrest Gump så ser eg veldig fram til den.

6549477[/snapback]

 

Usett :ohmy:

 

Er bare en ting å si om den filmen fantastisk :yes:

Lenke til kommentar

Jeg så Windtalkers, og kan ikke helt se det at det er en elendig film. Det er langt fra en storfilm, den amerikanske patriotismen er til å spy av, historien kunne med fordel vært omskrevet en seks-syv ganger og skuespillerprestasjonene til andre enn hovedrolleinnehaverene er så som så. Men den har absolutt underholdningsverdi. Allikevel ikke noe jeg ville brukt penger på.

Lenke til kommentar
og se windtalkers er som og sitte i en lada. helt konge til du prøver en ferrari.

6550836[/snapback]

 

Uhm, litt merkelig sammenligning. Windtalkers for meg var patriotisme, endel beleilige hendelser som kom når det trengtes, og blir ikke fengende nok. Alt i alt en film man kan se, og ikke hate, men som fungerer der og da.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg Windtalkers er en grei krigsfilm, langt ifra toppen.

 

Ikke en av Cages bedre roller, men han og Sarsgårds spilling funker.

6550877[/snapback]

 

Uhm, Peter Sarsgård spiller ikke i Windtalkers. Stormare, derimot.

6550895[/snapback]

 

Såklart, min feil

:whistle:

Lenke til kommentar
Som jeg sa, det er en helt grei actionfilm. Setter du den opp mot andre krigsfilmer, blir den helt utrolig dårlig.

6550790[/snapback]

Jeg er forsåvidt enig i din fremstilling, tenkte mer på gunfreak19 sin slakt. Windtalkers er uten tvile en av de dårligste krigsfilmene jeg har sett, men har fortsatt en viss underholdningsverdi.

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på vilken versjon man har sett, den nye directors cuten gjør den litt bedre. Men nå er den jo laget av John "A God among Directors" Woo så da koser jeg meg stort sett...

 

Dag tre av James Bond titting, da skal jeg i gang med Goldfinger topp tre når det kommer til Bond filmer...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...